|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
16 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 15 Jun, 2012 |
|
|
Ik had een nachtmerrie ik zag iemand aan een galg hangen en ik werd meteen wakker en ik begonnen te shokken ik kon niet bewegen of praten of ademhalen en ik viel naar 5 seconden weer in slaap de droom had te maken met mijn familie en niet met gamen of iets anders
Over het schommel gevoel ik heb het vaker ik heb geen evenwicht stoornis ik heb het vaker en schommel niet ook ben ik niet in een achtbaan gegaan meestal ben ik moe dan
en ik heb de laatste tijd best wel veel stress
en ik slaap op mijn buik altijd
dankje voor het antwoorden
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
LDs: 414
|
|
|
|
Sommige kunnen ook hersengolven 'voelen', ik weet niet hoe dat precies kan of werkt maar het schijnt dat het wel mogelijk is. Misschien was het dit wel.
Maar met die nachtmerrie, slaapverlamming etc gok ik dat het gewoon een trage overgang naar ontwaken was, dus niet meteen iets om je zorgen te maken.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: +/- 45
| | |
|
|
|
|
Een dromendagboek bijhouden werkt voor mij ook erg goed.
Ik heb er nu al 27, helemaal blij enzo haha
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 25 Jul, 2012 |
|
|
Nou jongens en meisjes ik ga het weer eens proberen om lucide te dromen het is natuurlijk al een tijdje vakantie en ik was gestopt door de stress op school en nu ik de tijd heb ga ik er helemaal voor als iemand mij kan zeggen hoelang ik moet slapen en hoe laat zal ik dat waarderen
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Do 26 Jul, 2012 |
|
|
Hoelaat je dat zal waarderen, wat bedoel je daarmee?
Hoeveel slaap je nodig hebt ligt helemaal aan jou. Het gemiddelde is acht uur per nacht.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Vr 27 Jul, 2012 |
|
|
hahaha type foutje ik bedoel dat zal ik waarderen maar ik was afgelijd
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
14 |
LDs: 0
| | |
|
|
Geplaatst: Do 09 Aug, 2012 |
|
|
Gisteravond lag ik met mijn handen op mijn borstkas. Ik had mijn ogen dicht en was ontspannen. Na een tijdje voelde ik mijn handen niet meer. Ik heb ze niet bewogen dus ik weet niet of ik verlamd was.
Is dit een goed teken, dat ik dichterbij ld's kom of is het gewoon niks?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 2
|
|
Geplaatst: Do 09 Aug, 2012 |
|
|
| robyloby12 schreef: |
|
Is dit een goed teken, dat ik dichterbij ld's kom of is het gewoon niks? |
Dat is gewoon een vorm van relaxatie, maar het is alleszins een teken dat je goed rustig en stil blijft.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs: 13
| | |
|
|
Geplaatst: Vr 10 Aug, 2012 |
|
|
| Silox` schreef: |
|
Dat is gewoon een vorm van relaxatie, maar het is alleszins een teken dat je goed rustig en stil blijft. |
Dus dat is geen slaapverlamming?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
21 |
LDs: 2
|
|
Geplaatst: Vr 10 Aug, 2012 |
|
|
| steefz schreef: |
| Silox` schreef: |
|
Dat is gewoon een vorm van relaxatie, maar het is alleszins een teken dat je goed rustig en stil blijft. |
Dus dat is geen slaapverlamming? |
Neen. Men spreekt van slaapverlamming als je je volledig niet kan bewegen.
Moest je op dat moment geprobeerd hebben je handen te bewegen, dan kon je ze bewegen. Misschien wat moeizaam, maar het zou hebben gekunnen, dus het was geen slaapverlamming.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 20 Aug, 2012 |
|
|
een paar, volgens mij, pré-lucide tekenen die ik al mocht meemaken:
- enkele dagen geleden nam ik me voor om een bepaald iets te dromen. ik schrijf heel veel, en omdat die omgevingen in mijn hoofd toch al zo helder en echt aanvoelen, nam ik me voor eens te proberen om een scène te dromen die ik had geschreven. Het ging om een personage dat in een blauwe jurk naar een feest ging. Droom ik dus inderdaad dat ik naar een feest ga, en dat ik een blauwe jurk draag. Alleen is het een totaal ander feest, heb ik niet de juiste schoenen aan, en heb ik knalblauwe lippenstift voor erbij. En ook herinnert de jurk me er in mijn droom totaal niet aan dat ik aan het dromen ben.
- deze nacht droomde ik dat ik met iemand in de zetel zat te praten over mijn dromen. maar lucide word ik daar dus niet van...
- in het midden van een droom heb ik muziek gehoord, en toen dacht ik : hé leuk, dat moet ik morgen in mijn dromendagboek noteren. Nog steeds heb ik blijkbaar niet door dat ik aan het dromen ben...
- ik word wakker uit een droom, waarin ik volop aan het discussieren ben en neem me voor om verder te dromen en een bepaalde vraag in de discussie te stellen. Ik droom verder, kan nog net de vraag stellen, en verlies dan alle luciditeit.
Ik denk dus dat het de goede richting uit gaat. Nu maar eens hopen op een droom waarin ik echt plots doorheb dat ik aan het dromen ben. Fingers crossed en naar bed
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
15 |
LDs: geen
| | |
|
|
Geplaatst: Di 21 Aug, 2012 |
|
|
| Quote: |
| in het midden van een droom heb ik muziek gehoord, en toen dacht ik : hé leuk, dat moet ik morgen in mijn dromendagboek noteren. Nog steeds heb ik blijkbaar niet door dat ik aan het dromen ben... |
Hier heb je het wel fout... Als je in het midden van je droom muziek hoort en in die droom zelf denk je: 'dit moet ik morgen opschrijven in mijn droomdagboek' , dan had je wel te maken met een lucide droom, niet? Want je beseft dat je droomt en dat terwijl jou droomdagboek op je ligt te wachten, of met andere woorden, je weet dat je lichaam daar in dat bed ligt.
Alleen had je toen niet genoeg ervaring om zelf je droom verder te sturen denk ik dan of was je heel vaag lucide ofwel maar heel even. Hetzelfde van die discussie.. als je al zelf je vraag kon stellen, ookal kostte dit enorm veel moeite, ben je héél goed op weg en ligt luciditeit binnen handbereik!
Veel succes!
Any3
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Wo 22 Aug, 2012 |
|
|
Op zich zijn het inderdaad al kleine lucide momenten. Wel leuk om het zo te zien Het is gewoon kwestie om die vast te grijpen en ook lucide te blijven. Soms is het grappig om vast te stellen hoe 'blind' je in de je dromen bent voor het feit dat je droomt. Alvast bedankt voor de bemoedigende reply
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
16 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Do 17 Jan, 2013 |
|
|
lang gelden dat ik weer iets getypt heb op dit forum.
het is een keer gebeurt en ik slaap altijd op mijn buik voor Silox' het shaken kwam niet gepaard met het schommelgevoel dat, het schommel gevoel gebeurt wel vaker bij mij ik weet niet waarom.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: te krijgen 10
| | |
|
|
Geplaatst: Vr 18 Jan, 2013 |
|
|
Fa's en over dromen praten is eene teken:
donderdag had ik een FA en vrijdag droomde ik dat ik over dromen aan het praten was, toen het weekend was lucidedroomde ik zaterdag en zondag.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |