EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Vahnstad
Nieuw lid
Nieuw lid
17
Laatst gezien: 22-6-2012
LDs: enkele

Dromen
BerichtGeplaatst: Za 16 Jun, 2012  Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in het paranormale gebeuren, en de spiritualiteit. Het enige geloof waar ik waarde aan hecht trouwens (voorlopig althans). Ik ben 16 jaar, en experimenteer weliswaar met dromen. Niet alleen om een lucide droom te krijgen, maar om de betekenis achter elke droom te halen, en voorspellende dromen te kweken, omdat ik daar wel belang aan hecht.

Ik krijg soms rare dromen. Ik denk maar aan bijvoorbeeld dat ik mijn fototoestel aan het zoeken ben een maand geleden om het onweer te fotograferen, maar ik vind mijn fototoestel niet, en geraakt gefrustreerd. Een rare droom maar weliswaar toch met een betekenis. Aangezien ik van onweer hou, en vooral zware weersomstandigheden (hitte van +30/35 graden/ maar ook koelte zoals begin februari/ zware sneeuwval/ stormen en vooral en vooral onweer dus), denk ik dat dit een teken was dat aankomende zomer niet goed zal zijn, en juni bevestigde dat vermoeden voorlopig. Ik heb ook onlangs gedroomd over dat ik stenen tussen huizen met gaten gooi, als wedstrijd. Daar heb ik de betekenis nooit van kunnen achterhalen.

Ik heb ook last van twee terugkerende nachtmerries. De eerste is dat alles me wilt opeten, zowel de bodem, de muren, de deur, de grond en zelfs de lucht. Meestal geraak ik dan wel wakker na 5 a 10 seconden, maar toch. Die droom heb ik al een keer of 5/10 gehad. De andere is de typische vleermuizendroom. De voorlaatste keer dat ik die had, was ik in het tuinhuis, en werd ik achtervolgd door vleesetende vleermuizen. Dan vlucht ik naar de zolder, om daar wakker te worden. De dag erop valt er een bijl voor mijn voeten als ik in het tuinhuis zonnebloempitjes wil gaan halen om te planten.

De laatste weken krijg ik echter nog meer van dat soort nachtmerries. Ik deed een fietswedstrijd en overal stonden trammen in mijn gemeente (normaal rijden er hier geen trammen rond) waar ik zat met allemaal stakers en hooligans (vooral jongeren). Word hiermee verwezen naar de toenemende agressie van het openbaar vervoer, of is dit meer iets persoonlijks. Ik droomde de dag ervoor over een massamoord op mijn school. Overal zag ik bloed. Er waren vallende luchtkastelen (het enige onrealistische aan mijn droom), en mijn leven werd gered. Alleen weet ik niet door wie. En dan dacht ik een hele morgen aan een meisje (iemand die zeer veel maar dan ook echt zeer veel miserie heeft (gehad)) totdat ik plots droom over een ravijn waar wij twee in fietsen door een ongelukkig ongeval, en we allebei overleden.

Nog wat bijkomende informatie. Vroeger droomde ik niet zo vaak, en had ik dan ook weinig nachtmerries, op enkele emotionele nachtmerrie en de BDE-droom (van enkele maanden geleden). Ik droomde zeer zelden over positieve dingen.

Een vriendin van mij heeft ook voorspellende dromen over dat haar lief een ongeval kreeg, en die kreeg dat ook. Dat is trouwens die vriendin waarover ik het heb.

Verklaringen ?! Als je vragen hebt, stel ze maar gerust.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 4-5-2013
LDs: 414

Welkom op LD4all Vahnstad.
Je hebt al een goede dream recall lijkt me! Heb je er bepaalde plannen mee? Ik bedoel... ga je verder focussen op precognitieve dromen of op luciditeit? smile

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 4-3-2013
LDs:

Wat ik mezelf heb geleerd bij een nachtmerrie is me te concentreren op mijn nek-, hand- en voetspieren en die zo sterk mogelijk aan te spannen om de verlamming van de spieren te verbreken en wakker te worden. Het heeft wat oefening gekost maar nu wordt ik binnen 2 seconden wakker uit een nachtmerrie. Soms word ik alleen wakker uit de droom en zit ik nog in SP, dan moet ik het trucje nog een keer doen. (heb hier echt een verklaring voor maar het werkt wel goed)
Wat je ook kunt proberen is om de nachtmerrie onder de ogen te zien, het is ten slotte maar je eigen fantasie! Voor sommige mensen werkt dit heel goed, zelf ben ik er te schijterig voor. tounge2

back to top
Vahnstad
Nieuw lid
Nieuw lid
17

BerichtGeplaatst: Zo 17 Jun, 2012  Reageer met quote

Dryalantha schreef:
Je hebt al een goede dream recall lijkt me! Heb je er bepaalde plannen mee? Ik bedoel... ga je verder focussen op precognitieve dromen of op luciditeit? smile

Op allebei wel, en vooral op precognitieve dromen. Maar ik zou er echt niet weten hoe aan te beginnen (vooral aan die precognitieve dromen ?)

Ik overleef de nachtmerrie's wel, maar zit er daar wel een betekenis achter ? Of is dat gewoon maar zever ?

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
21
Laatst gezien: 4-3-2013
LDs:

Vahnstad schreef:
Dryalantha schreef:

Op allebei wel, en vooral op precognitieve dromen. Maar ik zou er echt niet weten hoe aan te beginnen (vooral aan die precognitieve dromen ?)

Ik overleef de nachtmerrie's wel, maar zit er daar wel een betekenis achter ? Of is dat gewoon maar zever ?

Ik denk dat nachtmerries een uiting van je angsten uit het echte leven zijn. Ik geloof niet dat er echt een spirituele betekenis achter zit. Maar als je een nachtmerrie onder ogen ziet, dan zie je dus een echte angst onder ogen en dit kan een zeer bijzondere ervaring zijn en je ook helpen in het echte leven. De nachtmerrie die jij beschrijft zou bijvoorbeeld de angst voor de dood kunnen voorstellen.
Maar er is geen wetenschappelijk bewijs voor, dus ga vooral zelf ontdekken. +

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Researchers
Laatst gezien: 4-5-2013
LDs: 414

Ik geloof dat een groot stuk van dromen verwerking is (als je droomt over zombie's na het zien van een zombiefilm bijvoorbeeld) maar ook een deel een betekenis heeft. Bijvoorbeeld als je angstig bent om te falen bij een examen en daar over droomt, bv te laat komen op school, je klaslokaal niet vinden etc.. maar het kan ook heel symbolisch zijn. Ik droom bijvoorbeeld tegenwoordig vaak over scholen terwijl ik al zo'n 3 jaar niet meer studeer... bij mij wijst uiteraard dan op iets anders. smile Maar niemand hier kan een nachtmerrie voor jou verklaren, daar moet je zelf achter komen.

Eenvoudig voorbeeld, als ik droom over een hond - wijst dat meestal op vertrouwen. Bij iemand anders die ooit gebeten is door een hond, kan dat wijzen op agressie, bij nog iemand anders is het misschien zijn huisdier. Enzoverder. Vandaar bestaan er dus geen kant-en-klare antwoorden over wat je droom kan betekenen maar met een beetje brainstormen kom je daar meestal zelf wel achter.

back to top
Vahnstad
Nieuw lid
Nieuw lid
17

BerichtGeplaatst: Ma 18 Jun, 2012  Reageer met quote

Weet je wat er mij ook opvalt, dat ik de laatste weken veel meer besef dat ik droom. Een droomloze dag heb ik deze week nog niet gehad. Drie weken geleden was het een paar maanden geleden dat ik nog besefte dat ik droom. Maar ik ben er me iets op gaan concentreren. Vandaag kon ik mijn droom bijvoorbeeld niet meer herinneren. Het enige wat ik nog weet is dat hij aangenaam was. Maar wat het was weet ik niet meer, omdat die onderbroken was door onweer. Ik wist dat het regende, dus ik was zowieso al half in slaap.

Ik heb wel vorige week bij andere mensen gaan slapen, maar ik voelde me daar wel op mijn gemak, dus ik denk niet dat de reden zou kunnen zijn.

Vleermuizen die je willen bijten --> betekenisdroom duidelijk. Vleermuizen zijn toch een teken van iets slechts dat je wilt raken. Ik denk dat vleermuizen en kraaien de slechtste dieren kunnen zijn waarover je kunt dromen.

Massamoord --> geen flauw idee. Misschien woede in mijn lichaam, want ergens heb ik dat wel. Vanwaar die luchtkastelen komen, en wie me redt enzo... laat ik dan wel terzijde.

Stakers --> Misschien woede tegenover de samenleving ? Ik hou ergens wel van stakingen, en was zelfs blij dat de Moslims in Noord-Afrika eindelijk doorkregen dat het anders moet. Ik wou dat we dat hier ook hebben. Het volk is de baas, en dat zie ik niet echt altijd. Soms ben ik heel pessimistisch naar de samenleving toe. (Moorden, diefstal, uitsterving dieren, home/carjackings religie (wat ik ook als zeer negatief ervaar), dat mensen niet logisch nadenken, alles dat corrupt is (politieke partijen, de kerk en ga zo maar door ...)). Ik heb heel weinig tot zelfs geen vertrouwen in de politiek/economie. Misschien trek ik mij dat wel teveel aan. Dat ik er iets aan wil veranderen is zeker. Sterker nog, ik voel het zelfs eerder als een plicht. Alleen dan is mijn leven geslaagd.

Dat ik bang ben van de dood, is zever. Ik ben misschien zelfs eerder bang om correct te leven. Mijn visie is anders dan die van heel mensen. School vind ik niet belangrijk, maar de natuur herstellen en de mensen te helpen vind ik dan wel weer een noodzaak. Het is wel niet zo dat ik eenzaam in een hoekje daarover zit te piekeren. Ik heb dan meer een dubbel leven. Wat ik wil denk, is dat ik niet meer lang te leven. En daarvoor heb ik die dromen niet meer voor nodig. Waarom ik dat denk, is mij een raadsel. Dat ik paranormaal wat gevoeliger/actiever ben dan anderen, dat klopt dan weer wel.

Dat het wel iets kan zijn om dingen te verwerken,ben ik mee akkoord. Ik heb nog heel wat te verwerken, en ik denk daarvoor dat een mensenleven tekort voor is. . Maar om dan te blijven piekeren, dat zie ik dan ook weer niet zitten.

Ik ben tevens aan het kijken voor mijn dromen misschien op te schrijven. Gewoon voor het plezier. En voor later.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.