EN | NL | FR

help

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
niels5x9
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 31-10-2012
LDs:

help
BerichtGeplaatst: Di 30 Okt, 2012  Reageer met quote

ik was al eerder bezig met het lucide dromen en heb het sinds kort (na een lucide droom ^^ ) weer opgepakt en ik had wat vragen over het lucide dromen:

ik vroeg me af of je persé je dromen moet opschrijven om ze beter te herinneren
kan je niet in je hooft de lucide droom nog een herhalen want ik hou niet zo van het hele schrijven
Ik heb het idee dat dat het hele lucide dromen minder leuk maakt en dat dat de reden was dat ik de laatste keer afgehaakt ben eh

het is een beetje raar shy2 maar ik kom al sinds mijn 4de (ben nu 13) in slaap door op mij knieën te zitten en mezelf te wiegen crazy en dan mijn gedachte te laten afdwalen
als ik probeer tegen mezelf te zeggen dat ik droom dwalen mijn gedachten niet af en kom ik niet in slaap. help!

ik heb vaak als ik realizeer dat ik droom wordt dat het (in plaats van helderder) donkerder wordt en heb ik op een gegeven moment het idee dat ik gewoon aan het nadenken met men ogen dicht en doe ik gewoon mijn ogen open
wat kan ik hiertegen doen?

back to top
24
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 31 Okt, 2012  Reageer met quote

Hoi niels5x9!
Allereerst welkom! ^^

Je hoeft je dromen niet persé op te schrijven als je dat niet wilt. Alleen maakt dat het wel makkelijker om je dromen te onthouden. Want als jij je dromen opschrijft ga je goed nadenken over hoe die droom is geweest. Waar het begon, wat er toen kwam er waar het eindigde. Je wil het verhaal immers kloppend hebben! Daardoor sla je die droom automatisch beter op in je geheugen. (heb je vast wel gemerkt dat de dromen die je hebt opgeschreven beter kon onthouden en terughalen.) En het is altijd leuk om weer eens terug te lezen wat voor spectaculaire dromen je hebt gehad en het weer voor je te zien! ^^
Ik ben ook niet zo van het schrijven hoor, maar wat ik hiervoor zei is voor mij de reden om dat wel te doen. Al doe ik het zeker niet altijd, ik schrijf alleen de dromen op waar ik van vind dat het het waard is. En soms heb ik dan nog geen zin of tijd maarja, dan vergeet ik ze dus wel, en al vrij snel ook al denk ik eraan. Je verliest steeds meer details die je wel blijft onthouden als je het opschrijft en helder voor je ziet.
Probeer als je het opschrijft in een soort trance te raken. Ga rustig voor je bureau zitten of waar dan ook, ga in een comfortabele houding zitten en zie de droom rustig voor je, denk na en schrijf dan op.
Het is eigenlijk gewoon een soort dagdromen maar dat schrijf je er bij.

Als je het nou écht niks vind, probeer het anders te tekenen? Ik weet niet of je je goed thuis voelt in tekenen? Of typ het gewoon uit in word als je dat fijner vind, zoek desnoods plaatjes op internet die je bij je droom vind passen en plak het erbij.
Als je dat ook niks vind, tja, probeer dan je droom zo vaak mogelijk voor je te zien. Al vergeet je het dan op den duur nog, omdat er steeds meer details vervagen.

Je kan je gedachtes dus niet laten afdwalen als je in bed tegen jezelf zegt dat je zo gaat dromen.
Je hoeft het niet perse in bed te doen als je dat niet fijn vind. Doe het anders voor die tijd als je tanden gaat poetsen enzo. Want dan raak je automatisch ook in een soort trance en kan je dat prima tegen jezelf zeggen. Dan hoef je als je naar bed gaat niet veel te doen omdat het waarschijnlijk al tot je onbewuste is door gedrongen.

Als je lucide bent, is het in het begin vaak lastig om niet wakker te worden, je wordt (onbewust) enthousiast en dat is heel logisch natuurlijk want lucide dromen is geweldig
Probeer zodra je lucide wordt rustig om je heen te kijken en in je handen te wrijven. Ja, dat is een techniekje om lucide te blijven hoe dat precies werkt weet ik niet maar als het maar werkt, haha! Je kan ook om je as heen gaan ronddraaien dat helpt ook om lucide te blijven.
Blijf gewoon rustig, niet te alert maar probeer te blijven in de droom trance.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!
Als iets je onduidelijk is, gewoon zeggen hoor! ^^

Goodluck!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: