EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Astraal reizen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Zoe
Dromer 4All
LD4all lid
Laatst gezien: 13-5-2016
LDs: +/- 45

Astraal reizen
BerichtGeplaatst: Ma 12 Nov, 2012  Reageer met quote

Is dit hetzelfde als lucide dromen? Of hoe weet je het verschil? Want op sommige sites van astraal reizen staan best beangstaanjaagende berichten zoals dit:

Fantasiereizen zijn uitermate gevaarlijk en de zogenaamde droomreizen kunnen ware nachtmerries zijn. Dat blijkt uit de literatuur over dit onderwerp.
De sjamaan Oerli waarschuwt: “Het op onachtzame wijze betreden van de spirituele wereld kan tragisch aflopen. Daar zijn slechte elementen, die in plaats van ons te helpen, ons schade toebrengen. Mij zijn gevallen bekend van mensen die als gevolg van onvoorzichtige contacten, niet in staat waren om in onze wereld terug te keren, arbeidsongeschikt werden en/of zich onder psychiatrische behandeling moesten stellen” …”Zij ontmoeten daar monsters, slangen, spinnen en dergelijke wezens.”

Ik zou dus graag willen weten of iemand hiermee bekend is.

Liefs, Zoe

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 19-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Di 13 Nov, 2012  Reageer met quote

Zoe, ik ben in mijn lucide dromen nog nooit boven de wolken uit geweest. Hoewel ik graag eens op maan zou rond huppelen. Alles waar je (onbewust) bang voor bent, kan terug komen in je (lucide) dromen. En astraal reizen lijkt me een variant van een lucide droom. Als je bang bent voor demonen zullen die voorkomen in je dromen zoals bij Frederik van Eeden, zijn hele leven lang . Als je er echter van bewust bent dat je ze zelf daardoor oproept kan je dat voorkomen. Net zoals je een beter script, einde kan verzinnen voor een telkens terugkerende nare nachtmerrie. Je kan je zelf gek maken door fantasie en werkelijkheid door de war te halen. Ik heb bijna het boek: de werking van geest en de droom van Carlos Castaneda uit. En daar wordt ook voor wat je schrijft gewaarschuwd. Maar het blijkt dat hij het allemaal bij elkaar verzonnen heeft in een bibliotheek. Blijft het een boeiend boek vinden. Maar ik neem het allemaal met een korrelje zout.
Bedenk dat je jezelf heel gemakkelijk gek kan maken maar ook kan besluiten dat niet te doen. Blijf kritisch denken en neem niet alles voor zoete koek aan.

back to top
Zoe
Dromer 4All
LD4all lid
Laatst gezien: 13-5-2016
LDs: +/- 45

BerichtGeplaatst: Di 13 Nov, 2012  Reageer met quote

Ja dat is waar ^^
Ik maak mezelf absoluut niet gek, want ik vind er niks engs aan.

Bedankt voor je reactie

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.