EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

God creŽert aarde, of creŽert de aarde god?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Hydra
Dream Gentleman
LD4all lid
970
Laatst gezien: 12-2-2013
LDs: Nihil

God creŽert aarde, of creŽert de aarde god?
BerichtGeplaatst: Zo 03 Feb, 2013  Reageer met quote

Geachte dromers.

Religie is altijd erg intressant, het onstaan daarvan misschien wel het meest.
Hoe zou dit allemaal ontstaan zijn? Het is natuurlijk een gevoelig onderwerp, maar zoals je op mijn profiel kunt lezen geloof ik in geen van de geloven, ik ben dan ook atheist.

Ik neem aan dat iedereen wel het spel kent uit zijn jeugd waarin iemand, bijvoorbeeld de juf of meester een verhaaltje fluisterde in een klasgenoot zijn oor en deze klasgenoot moest hetzelfde doen bij de persoon die naast hem zat.
Uiteindelijk ging het verhaaltje iedereen langs en uiteindelijk, bij de laatste persoon was het verhaal compleet veranderd. Dit kan natuurlijk ook bij religie zijn gebeurd.

Maar de essentie van dit bericht zit hem in het volgende, wij in 2013 zijn qua wetenschap een stuk verder dan 2013 jaar geleden. Dromen bestaat al ontzettend lang, ook mensen in die tijd hadden dromen. Dromen moest ongetwijfeld iets ontzettends raars zijn. Laat staan dat mensen in contact kwamen met lucide dromen, geen wonder dat mensen in ''contact'' kwamen met god. Zo denk ik dus dat lucide dromen een groot invloed heeft gehad op de religies die veel mensen nu volgen.

Ik hoor graag van andere hier wat hun opinie hiervan is, en of zij mijn verhaal voor juist aanzien of kritiek hebben.

hoogachtend,
Hydra.

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

BerichtGeplaatst: Ma 04 Feb, 2013  Reageer met quote

Opmerkelijke discussie Hydra, en erg bijzonder ook. Ik weet wel zeker dat volkeren van vroeger door middel van dromen contact maken met een God. Ik zelf heb ook een ervaring met een normale droom waarin god centraal stond.

Ik zal hieronder mijn droom omschrijven:
Ik was in mijn slaapkamer en opeens verscheen er op de kastdeur: Theo. De letters waren goud en de letter O was helemaal een goud rondje, de rest van de letters waren behoorlijk rond van vorm. Vervolgens stond ik met mijn vader buiten en verscheen god voor ons, hij daalde neer vanuit de lucht.

Deze droom maakte zeer veel indruk op me en heb hem ook vele vrienden en familieleden verteld. De droom werd nog meer speciaal toen een vriend vertelde dat Theo namelijk god betekend, en ik wist dit niet eens! Ik ben toen zeker gaan twijfelen over het bestaan van God etc. maar ik denk persoonlijk uiteindelijk dat ik het onbewust wel wist. Ik wist namelijk wel dat theocentrisme iets te maken had met een god. (christelijke geloof dan) Maar al met al blijft het een bijzondere droom. Ik onthoud ook zeker de letters Theo hoe ze geschreven waren, misschien als ik ze ooit nog tegen kom in de kerk. smile

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 18-7-2017
LDs: onregelmatig

BerichtGeplaatst: Di 19 Feb, 2013  Reageer met quote

Leuke discussie. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat men er achter is gekomen dat bepaalde stammen met natuurgeloof veel lucide dromen hadden om in contact te komen met geesten. In de bijbel staat niets over LD's trouwens. Hoewel, er zijn wel dromen waarbij God iets zegt tegen iemand, zodat diegene weet wat ie moet doen bijvoorbeeld. Het zou dus kunnen dat diegene dan lucide was, of hij kwam er pas achter na de droom. Maar ik denk niet dan lucide dromen op een andere manier het christelijk geloof hebt beÔnvloed. Ik geloof overigens wel in God, als ik de natuur bekijk is het voor mij bijvoorbeeld al duidelijk.

back to top
Refive
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 22-5-2015
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 28 Feb, 2013  Reageer met quote

Ik ben het met je eens. Ik denk ook dat de mensen vroeger gewoon geloof hadden als soort troost. Ook trek ik me niets van een "god" of geloof aan. In praktijk is het gewoon onrealistisch en onlogisch. De aarde is gewoon gecreeert uit een supernova, vervolgens zijn brokstukken in de ruimte met elkaar gaan voegen en onstonden deze planeten en de aarde ook, over een lnge tijd natuurlijk want vroeger was dit een en al vuur en een hel... nergens leven maar doordat de aarde in een andere positie is gekomen, verder van de zon dus kouder, en is er water ontstaan. In water zit leven en zijn die bacterien uitgegroeid tot kleine visjes.... planten... en dat steeds verder en verder en verder tot de verschillende dieren dus zijn aangrpast tegen elkaar om te overleven Na de apen zijn wij onstaan en we hebben een goede intelligentie om zo te leven als we nu doen. Een kleine kans dat dit dus in de ruimte plaatsvindt: de zonnestelsel moet lang genoeg leven en de tijd geven aan evolutie, de aarde moet op de perfecte positie staan en er moet water zijn, we hebben veel grote planetoiden en andere planeten ontweken.... noem maar op

back to top
Refive
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 22-5-2015
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Do 28 Feb, 2013  Reageer met quote

Ik ben het met je eens. Ik denk ook dat de mensen vroeger gewoon geloof hadden als soort troost. Ook trek ik me niets van een "god" of geloof aan. In praktijk is het gewoon onrealistisch en onlogisch. De aarde is gewoon gecreeert uit een supernova, vervolgens zijn brokstukken in de ruimte met elkaar gaan voegen en onstonden deze planeten en de aarde ook, over een lnge tijd natuurlijk want vroeger was dit een en al vuur en een hel... nergens leven maar doordat de aarde in een andere positie is gekomen, verder van de zon dus kouder, en is er water ontstaan. In water zit leven en zijn die bacterien uitgegroeid tot kleine visjes.... planten... en dat steeds verder en verder en verder tot de verschillende dieren dus zijn aangrpast tegen elkaar om te overleven Na de apen zijn wij onstaan en we hebben een goede intelligentie om zo te leven als we nu doen. Een kleine kans dat dit dus in de ruimte plaatsvindt: de zonnestelsel moet lang genoeg leven en de tijd geven aan evolutie, de aarde moet op de perfecte positie staan en er moet water zijn, we hebben veel grote planetoiden en andere planeten ontweken.... noem maar op

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.