EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Mantra's (ofwel affirmaties)

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

Mantra's (ofwel affirmaties)
BerichtGeplaatst: Zo 03 Feb, 2013  Reageer met quote

Mantra's (ofwel Affirmaties)
Geschreven door Mew151, vertaald door Dryalantha.

Veel mensen suggereren dat MILD één van de beste methodes is voor lucide droom inductie. Met MILD hoef je immers enkel te ontspannen en een mantra op te zeggen. Wat kan er eenvoudiger zijn? geenidee De waarheid is dat er een heleboel dingen kunnen gebeuren als je niet goed weet hoe je een mantra succesvol moet opzeggen. Maar binnenkort weet je hoe je precies met MILD kan werken!

Voor we aan lucide dromen denken, is het belangrijk om te weten hoe mantra's werken. Laten we beginnen met een inleidende oefening. Zet de wekker eens niet. clock Gebruik in de plaats daarvan een mantra om te ontwaken. Dat klinkt misschien gek, en sommige onder jullie kijken hier vast vreemd van op, maar het werkt echt als je het ook écht gelooft! (Als je denkt dat het niet zal werken, zet dan toch je wekker en probeer te ontwaken -vóór- de wekker afgaat.)
Nu hebben we nog een mantra nodig die we kunnen opzeggen. Probeer het eens uit met de volgende: ''Ik ontwaak om..." (en kies hierbij het uur waarop je wilt ontwaken). Je kan ondertussen rustig ontspannen, maar je hoeft niet zo diep te gaan als wanneer je bijvoorbeeld aan WILD doet. Herhaal de mantra telkens opnieuw (luidop of in stilte in je hoofd). Het kan ook helpen om tijdens de mantra te visualiseren dat je ‘s ochtends rond dat uur wakker zal worden. Als je denkt dat je de mantra voldoende hebt opgezegd, maak dan je hoofd leeg. Probeer voor de rest van de tijd niet meer te denken aan de mantra. Indien je de oefening goed gedaan hebt, zal je de volgende ochtend rond dat uur wakker worden. Indien het je niet gelukt is, geloofde je er waarschijnlijk niet voldoende in om de mantra te doen slagen. sadblauw Maar goed, op naar lucide dromen!

Eens je de bovenstaande oefening geprobeerd hebt en er meermaals succes mee hebt behaald, zal je vast wel geloven dat de mantra's zullen werken. Nu kunnen we dus beginnen met lucide dromen! boogie
De mantra die je uitkiest kan gaan van ''Ik heb een lucide droom'', tot ''Ik zal gauw dromen en beseffen dat ik droom'' of misschien wel ''De volgende keer dat ik droom, zal ik weten dat ik droom". Kies een mantra uit en doe nu exact hetzelfde als bij de eerste oefening; de mantra steeds opnieuw opzeggen. Vergeet daarna niet om je hoofd leeg te maken! meditate Met MILD kan je veel succes hebben als je eenmaal weet hoe het moet en in combinatie met WILD verhoogt dat alleen maar meer je kansen op een LD!

Als geen enkele mantra werkt, kan je natuurlijk ook een eigen mantra maken. Let wel op dat je mantra specifiek is, anders werkt de mantra niet of krijg je resultaten die je helemaal niet wou. Mantra's kunnen bij sommige mensen perfect werken, bij anderen grandioos mislukken. Bovendien werken ze niet alleen voor lucide dromen, je kan ook mantra's maken voor een beter droomgeheugen, voor OOBE's, enzovoort. Dus ga je gang en creëer zoveel mantra's als je maar wilt!

Nog wat handige tips:

-Probeer niet te hard te visualiseren, anders krijg je kans op een FLD of FA.
-Varieer de tijd van het ontwaken.
-Raak niet ontmoedigd als je te vroeg wakker wordt.
- Je moet écht geloven dat het werkt! Soms faal je, maar blijf proberen!

Links:

Doe alsof je lucide bent! (affirmatie + visualisatie)

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 28 Mrt, 2013  Reageer met quote

Zelf mantra's maken.
Geschreven door Dryalantha.

Nu je weet hoe mantra's werken, kan je uiteraard ook zelf mantra's maken voor verschillende doeleinden. Maar hoe begin je daar nu aan en waar moet je rekening mee houden?

1. De tijd. clock Een mantra in verleden tijd helpt je niet echt vooruit en in toekomstige tijd evenmin. ''Ik wist dat ik droomde'' klopt gewoon niet als je naar de toekomst toe je dromen wilt onthouden want, het is best mogelijk dat je gisteren of vorige week je droom kon onthouden maar wat kan je hiermee aanvangen als je vannacht lucide wilt worden? ''Ik wil lucide'' worden spreekt over een verlangen naar de toekomst toe maar met deze mantra krijg je dat dus letterlijk: morgen wil je lucide worden, volgende week, misschien zelfs volgend jaar. Je wilt het en je blijft het willen, dat is uiteraard de bedoeling niet als je lucide wilt zijn. wink Met andere woorden, vorm je mantra in tegenwoordige tijd alsof het je alreeds overkomt.

Enkele voorbeelden bij het slapen gaan:

Vervang "Ik weet dat ik vannacht zal weten dat ik droom." naar
''Ik weet dat ik droom.''

Vervang "Ik zal een lucide droom hebben" naar
''Ik heb een lucide droom.''

Vervang "Ik zal al mijn dromen onthouden" naar
''Ik onthou al mijn dromen."

Uiteraard mag je overdag wél suggesties gebruiken die zich later afspelen, maar probeer er wel een tijd op te plakken. Bijvoorbeeld "Ik zal een lucide droom hebben" vervang je door "Ik ga vannacht een lucide droom krijgen". Want de eerste mantra kan misschien wel werken maar je kan die LD evengoed volgende week of volgend jaar krijgen terwijl de 2de iets specifieker is.

2. Verboden woorden. scared Hoe gek het ook klinkt, er zijn woorden die gewoonweg niet werken in een mantra. Dat wil zeggen dat die woorden tijdens je intentie zo eruit gefilterd worden en je eigenlijk het omgekeerde effect krijgt. Bijvoorbeeld. ''Ik wil geen nachtmerrie''. De geen wordt eruit gehaald en zo vergroot je enkel maar de kans op een nachtmerrie. In plaats daarvan kan je zeggen: "Ik heb mooie dromen."

Verboden woorden zijn onder andere:
Geen
Niet
Misschien
Nooit

3. Positieve suggesties! Je mag niet vergeten dat je mantra's een positieve suggestie moeten zijn. Dat sluit een beetje aan bij puntje 2 want vaak bevatten negatieve suggesties ook deze verboden woorden. Bijvoorbeeld:

"Ik ga nooit meer nachtmerries hebben." In dit geval is nooit een verboden woord maar daarnaast is het woord 'nachtmerries' ook negatief. Een betere mantra zou zijn, zoals eerder aangegeven: "Ik ga vannacht heel fijne dromen hebben."

4. Geloofwaardigheid. Geloof jij de mantra ''Ik heb iedere nacht LD's" als je nog nooit een LD hebt gehad? Waarschijnlijk niet. Daarom is het belangrijk dat je positieve mantra afgestemd is op jouw geloofwaardigheid en eveneens op jouw emoties. Sommige mensen zouden immers van deze mantra gefrustreerd komen omdat ze weten dat het niet klopt en dat heeft enkel maar een omgekeerd effect want een positieve mantra + negatieve emoties die daaruit voorkomen = tegenstrijdigheid. En dus veel kans dat je mantra niet werkt. Zoek dus een mantra uit die niet alleen positief is maar eveneens waar je in gelooft. Bijvoorbeeld:

Voor beginners is het heel belangrijk dat je gelooft dat ook jij vroeg of laat je eerste LD's kan behalen. Een gebrek aan zelfvertrouwen is vaak een reden waarom het bij sommige echt lang kan duren voor ze hun eerste LD behalen. WILD is de moeilijkste techniek, vandaar velen beginnen met iets makkelijker zoals MILD. Maar wanneer je MILD gebruikt, gebruik je ook suggesties. En dus werk je best met mantra's waar je je goed bij voelt, in plaats van iedere dag te herhalen ''Ik heb vannacht lucide dromen'' terwijl je het eigenlijk stiekem niet gelooft. De onderstaante mantra's zijn enkele voorbeelden die je wel kan gebruiken:

"Ik leer iedere dag bij over hoe ik kan lucide dromen."
"Ik doe mijn best te geloven dat ik kan lucide dromen."
"Ik vertrouw mezelf dat ik kan leren lucide dromen."

Of je kan het iets simpeler maken zoals:
"Ik doe vannacht mijn best al mijn dromen te onthouden."
"Ik doe vannacht mijn best een LD te behalen."

Als beginner is het heel belangrijk dat je in jezelf gelooft. Suggesties die dingen bevatten als leren, je best doen of geloven in jezelf geven je nog een extra duwtje in de rug. Tenslotte... als je MILD, ben je je best aan het doen om het te leren dus de mantra is ook geloofwaardig.

Voor gevorderden kan je het natuurlijk iets moeilijker maken zoals:

"Ik krijg steeds meer en meer lucide dromen."
"Vannacht train ik mijn droom controle."
"Vannacht krijg ik hoge luciditeit."

Gevorderden hoeven zichzelf niet te overtuigen om te LD'en want ze kunnen het al! Maar ze kunnen wel andere dingen oefenen zoals een groter aantal LD's, meer droomcontrole, hogere luciditeit. Kortom, door deze suggesties krijgen ze niet alleen LD's maar verbetert de kwaliteit van hun LD's eveneens.

Indien je nog vragen hebt over mantra's, mag je die altijd stellen op het forum.
Zie ook de topics:
MILD FAQ
Het GROTE MILD Topic I

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.