EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Raar gevoel dat mijn LD verstoord.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Oiz
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 31-5-2013
LDs:

Raar gevoel dat mijn LD verstoord.
BerichtGeplaatst: Vr 31 Mei, 2013  Reageer met quote

Hallo,
Ben nieuw hier en wil graag weten wat er telkens aan de hand is.
Heb veel research gedaan op LD en het is me nu 2 keer gelukt maar ik kom gewoon niet door de beginfase heen door een heel verstorend gevoel :
Ik lig in me bed en dan krijg ik opeens een heel raar gevoel alsof ik word opgezogen en ik hoor ook een harde ruis en ik kon mezelf totaal niet bewegen maar ik wist dat het een droom was maar schrok meteen wakker. De 2e keer had ik weer dat gevoel maar probeerde nu eerst 2min te ontspannen maar het werd te heftig en deed mijn ogen open en maakte met mijn gedachten de lamp aan en probeerde op te staan maar viel omdat dat gevoel alsof ik werd opgezogen echt te heftig werd en ik niet meer kon staan. (IK WEET ZEKER dat als ik gewoon kon lopen zonder dat gevoel, dat ik alles kon doen) dus als iemand raad weet dan hoor ik het graag, heb het zo fijn mogelijk proberen uit te leggen maar dat gevoel is echt wazig/heftig en beetje eng

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Vr 31 Mei, 2013  Reageer met quote

Hallo Oiz,

Je had de 1e keer de ervaring dat je werd opgezogen en een harde ruis hoorde.
Komt op mij over dat je slaapaanval heb meegemaakt. Dit gebeurt een aantal keren 6 of 7 keer per nacht, maar bijna altijd onbewust.
Zelf val ik dan vaak in een diep zwart gat en hoor dan stemmen om me heen.
Ook een keer rond gaantollen en ik werd mijn bed uitgetrokken maar kon me nog net vast houden. Er zijn ongetwijfeld nog andere varianten.
In deze fase wordt je een droom ingetrokken als je in slaap valt.
Niets om je ongerust over te maken, maar het kan wel beangstigend zijn als je er helemaal niets van afweet. Ik heb het heel vaak gehad en heel vaak wordt ik dan ook weer wakker als de slaapaanval weer over is. Het beste is om je er in mee te laten gaan omdat het een lucide droom of een FA kan opleveren. Maar makkelijker gezegd als gedaan. Je lichaam niet kunnen bewegen duid op slaapverlamming. Dit is om te voorkomen dat je lichaam gaat bewegen als je slaapt. Dat je bijvoorbeeld in het echt niet gaat rennen als je droomt.
2e keer had je een FA vals ontwaken, OBE uittreding Je probeerde op te staan op de plek waar je sliep. Deed de lamp aan met je gedachten. Maar werd weer terug getrokken in je lichaam, opgezogen. En beschrijft dat als heftig en een beetje eng. Dat was ook mijn ervaring toen ik dat de eerste keer meemaakte.
Er zijn allerlei technieken om hier mee om te gaan, verder te komen.
Ik raad je aan om de instuctiefilmpjes, video lessons op OBE4U.COM eens te bekijken.
Je zult je verbazen. En lees voor mijn ervaringen het begin eens door van mijn lucide droomdagboek. Wil je dit niet, maar juist voorkomen. Dan kan je het beste lucide dromen opwekken door je eigen dromen te lezen na een WBTB, MILD en vaak overdag reality checks te doen. Maar niet via WILD, DILD, SSILD of andere technieken direct je dromen in te gaan.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.