EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Dromen groeien in intensiteit

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

Dromen groeien in intensiteit
BerichtGeplaatst: Di 11 Jun, 2013  Reageer met quote

De afgelopen weken worden mijn dromen steeds intenser. Ik was al enige tijd gestopt met een DJ bijhouden omdat ik tevreden was met mijn aantal LD's, maar ben weer begonnen omdat ik het nu haast nodig heb om dromen van me af te schrijven.

Het zijn niet persé nachtmerries, maar gigantische dromen in een compleet andere wereld. Tijdsbesef is ook heel raar, waardoor het weleens is voorgekomen dat mijn droom een maand duurde. Er is ook altijd wel iets heel belangrijks aan de gang en er gebeurt erg veel. Sprookjesachtige verhalen met mythische figuren en boze koningen die moeten worden bestreden, maar vaak ook apocalyptische situaties waarin de wereld vergaat en er een lange strijd om overleven plaatsvindt. Soms ben ik een dier en groei ik op van baby tot ouderdom met van alles wat kan voorkomen bij zo'n dier. Ik doorleef deze situaties altijd met een groep DC's waar een hele band mee ontstaat en het zijn altijd hele uitgewerkte en lange verhalen. Het voelt ongelofelijk echt en als een tornado van een ervaring.

Het resultaat is dat ik wakker kan worden en soms meer dan een uur nodig heb om echt even helemaal terug te zijn, alsof ik zojuist een compleet ander leven heb geleid. Het is zelfs een paar keer voorgekomen dat ik mezelf uit reflex terug in slaap had "geduwd" omdat ik het gevoel had dat ik mijn metgezellen in de steek liet door in slaap te vallen (alsof de wakende wereld de droom was). Dat laatste kan zorgelijk klinken maar zodra ik er weer helemaal bij ben word ik helemaal bewust dat ik wakker ben.

Als ik een LD heb gebruik ik die ook steeds vaker om even rustig een keer niks te doen en ga ik alleen ergens wat zitten. wink

Wanneer ik dit met mensen deel valt het me op dat er meerderen zijn die een soortgelijke ontwikkeling meemaken en ik vraag me af of het iets van de laatste tijd is. Kan iemand zich hierin vinden?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 13 Jun, 2013  Reageer met quote

Wauw, dat is heel bijzonder! Dat wil ik ook wel!
Mijn langste dromen leken een halve dag te duren. Meer niet.

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Do 13 Jun, 2013  Reageer met quote

Een LD hebben met zo'n tijdsbesef lijkt me erg leuk, maar als zo veel heftige dingen gebeuren die ook nog heel lang voelen zorgt het er weleens voor dat ik na een nacht vermoeider voel dan voor ik ging slapen. Het is vaker onprettig. overspannen

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.