EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Is dit een LD of een OBE?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
DromenDaris
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-6-2013
LDs: veel

Is dit een LD of een OBE?
BerichtGeplaatst: Di 18 Jun, 2013  Reageer met quote

knip

Laatst aangepast door DromenDaris op Di 18 Jun, 2013, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

Hallo DromenDaris,

Als ik langere posts schrijf klik ik vaak op ctrl a en ctrl c om de tekst te kopieren voordat ik op verzenden klik. Voor de zekerheid.

Vlak voor het einde van je bericht bedacht ik me dat ik je wou aanraden naar de huisarts te gaan. Dit heb je dus blijkbaar al gedaan.

Het probleem met terugkerende nachtmerries is dat je op een gegeven moment zo bang bent voor de nachtmerrie en je er zo vaak aan denkt dat deze automatisch terugkomt. Je zult toch zelf dit probleem moeten doorbreken door jezelf ervan overtuigen dat het echt slechts een droom is. Een LD is ook gewoon een droom. Je kunt wel dingen buiten je droom voelen zoals in je droom, maar er gebeurt niet echt daadwerkelijk wat met je in het echte leven. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Van te voren bedenken wat je gaat doen als je een droom hetzelfde enge karakter krijgt kan goed helpen.

Wat betreft de wat vreemdere slaapproblemen: Hang gewoon even de wetenschapper uit. Dingen verplaatsen zich zonder dat jij of je partner hier iets van afweten. Hang eens een webcam op. Mik deze bijvoorbeeld op de slaapkamerdeur. Dan kun je zeker weten of één van jullie niet de slaapkamer verlaat op te slaapwandelen. Of hang een camera op in de keuken. Dan weet je zeker dat er geen wasbeer door het kattenluik komt (ofzo tounge2). Zo hoef je niet te speculeren over wat er aan de hand kan zijn. Je zult het gewoon zien.

Dromen en herinneringen zijn rare dingen. Iedereen past zijn herinneringen en herinneringen aan dromen langzaam aan in de tijd. Verschillende mensen zullen verschillende verhalen vertellen over dezelfde gebeurtenis die ze tegelijkertijd hebben gezien. Als je ze los van elkaar spreekt zullen ze elkaar zelfs tegenspreken. Dit is hoe ons brein werkt. We vullen soms de gaten in ons geheugen met wat we verwachten zodat het hele verhaal logisch klinkt. Dit betekent niet dat het waar is. Met dromen is dit nog een stapje erger omdat een droom vaak helemaal niet logisch is. Het kan dus zo zijn dat je connecties maakt tussen herinneringen en dromen die er helemaal niet zijn. Hoe zeker ben je van het feit dat er dingen zijn verplaatst? Wederom kan de webcam hierbij helpen.

Succes en laat je niet gek maken!

back to top
DromenDaris
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 18-6-2013
LDs: veel

bedankt Ansie.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.