EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Speciale dromen die lang nazinderen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
wide_awake
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-9-2014
LDs:

Speciale dromen die lang nazinderen
BerichtGeplaatst: Zo 07 Jul, 2013  Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik open dit topic omdat ik eens een heel erg bizarre, angstaanjagende maar tegelijk mooie droom had die voor mij een speciale betekenis heeft. Het was voor mij een aparte ervaring omdat ik dat nog nooit had meegemaakt. Lucide dromen zijn voor mij een gewoonte en doen me niet veel meer, maar dit was iets totaal anders!

De droom begon zoals de meeste dromen, en zoals ik wel vaker droom, liep ik op een plek waar veel treinsporen waren. Hoe het komt weet ik niet, maar ik droom vaak dat ik (bijna) omver gereden word door treinen/trams. Ook in deze droom was dat het geval, en kon ik niet ontkomen aan de trein die op me af kwam toen ik een spoor overstak. Zoals altijd als ik sterf in een droom werd alles zwart en leek ik een tijdje te vallen in het niets. Op die moment werd het dan ook een lucide droom en verwachtte ik dat ik over enkele ogenblikken zou wakker worden.

Vervolgens werd ik ook wakker, maar het voelde anders dan normaal:
Ik merkte dat mijn ogen open waren, maar ik was op een andere plek dan dat ik verwacht had. Ik verwachtte namelijk in mijn bed te liggen en mijn kamer te zien. In plaats daarvan lag ik in een ziekenhuis bed en zag ik mijn familieleden en goede vrienden rond me staan. Ik wilde praten, maar ik kon mijn lippen niet bewegen. Ik wilde mijn moeder haar hand vastnemen, maar had geen kracht in mijn lichaam. Ik lag er als een lijk, kon me niet bewegen en zag alleen maar wazige beelden. Ik kon hen wel horen, maar alles klonk er zacht en dof.
Toen ik dit goed en wel besefte begon ik te panikeren. Ik dacht namelijk echt dat ik ontwaakt was uit mijn droom, en ik me dus in de realiteit bevond. Na een tijdje, het leken wel uren, werd ik rustiger en begon ik na te denken over wat er gebeurd zou kunnen zijn. Net op dat moment hoorde ik een vrouwelijke stem die ik nog steeds niet kan thuisbrengen. Ik weet niet meer wat ze precies vertelde, maar ik werd me er in ieder geval van bewust dat ik volledig verlamd was. Het enige wat ik nog kon was knipperen met mijn ogen. Het gekke was dat op dat moment de paniek volledig verdween. Ik luisterde naar de stem en ze vertelde me dat ik een manier moest zien te vinden in mijn hoofd om gelukkig te zijn ook al kon ik me niet meer bewegen. Mijn gedachten zouden het enige zijn wat ik nog had, al zou ik nog wel licht kunnen communiceren met de buitenwereld door middel van het knipperen met mijn ogen. Ik kan me niet meer herinneren wat ze me nog verder vertelde, maar ik voelde me gelukkiger dan dat ik ooit geweest was. Het was alsof ik meteen volledig vrede nam met mijn toestand en me voorbereidde op een leven als verlamde.
Ik sloot mijn ogen omdat de stem me dat vroeg en ik viel langzaam in slaap.

Toen ik terug wakker werd lag ik in mijn bed, vredevol, en besefte dat ik de gehele tijd had liggen dromen. Toch heeft die droom nog weken lang nagezinderd in mijn hoofd. En net daardoor was alles veel rustiger in mijn hoofd: ik piekerde minder, voelde me gelukkiger, ... Het was een erg speciale ervaring, en ik denk er regelmatig aan terug!

Hebben jullie ook al zo'n dromen gehad? Of dingen meegemaakt die nog lang een invloed op je hebben gehad?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.