EN | NL | FR

saaie lucide dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-12-2014
LDs: 50+

saaie lucide dromen
BerichtGeplaatst: Vr 20 Dec, 2013  Reageer met quote

Sinds ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik me beginnen bezig houden met lucide dromen en heb er tot nu toe best al veel gehad. In het begin was het heel spannend en het lukte goed, ik werdt regelmatig spontaan lucide zonder enige aanleiding en dan had ik altijd een geweldige LD. Maar de laatse maanden loopt het plots anders.. Ik wordt meestal lucide op momenten dat ik geen leuke ervaring heb tijdens een droom, dan maak ik mezelf wakker door mijn ogen te openen maar zoals altijd wordt ik dan 'wakker' in mijn bed maar is het nog steeds een droom. Dan spring ik altijd uit mijn raam en loop of vlieg wat rond in mijn wijk en roep wat mensen. Zo'n LD's zijn leuk om af en toe te hebben maar dit zijn nu eigenlijk de enigste die ik heb. Ze gaan altijd zo en er gebeurd niet veel speciaals. En als ik wakker ben denk ik wel van 'volgende keer stap ik eens door de spiegel heen, of ik wandel mijn kamer uit en kijk beneden eens wat er te zien is,..' Maar elke keer wanneer ik weer lucide ben in mijn kamer spring ik weer uit mijn raam en roep ik altijd dezelfde mensen, uit gewoonte denk ik? Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
31
Laatst gezien: 29-7-2014
LDs:

Zulk soort lucide dromen heb ik ook een beetje. Ik word lucide in mijn huis of een vervelende ruimte en probeer te ontsnappen en dan word ik wakker.
Ik denk dat dit een psychologisch probleem is, lucide dromen laten heel goed zien wat er mis is in je hoofd tounge1 (bijvoorbeeld dat ik geen typisch lucide dingen kan doen zoals vliegen en door muren gaan omdat ik altijd onzeker ben).

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21

hmm zo heb ik het nog niet bekeken en in jouw geval zit er wel wat in maar ik heb niet echt last van onzekerheid in mijn lucide dromen, normaal lukt alles wat ik wil. Maar de laaste tijd zijn mijn LD's gewoon zo onintressant omdat het altijd op de zelfde plaats is en meestal de zelfde personen. De laatste tijd merk ik ook dat ze korter duren dan vroeger en ze zijn minder helder, vooral het zicht en perspectief zijn onhelder.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-10-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Dec, 2013  Reageer met quote

Lore1998 schreef:
hmm zo heb ik het nog niet bekeken en in jouw geval zit er wel wat in maar ik heb niet echt last van onzekerheid in mijn lucide dromen, normaal lukt alles wat ik wil. Maar de laaste tijd zijn mijn LD's gewoon zo onintressant omdat het altijd op de zelfde plaats is en meestal de zelfde personen. De laatste tijd merk ik ook dat ze korter duren dan vroeger en ze zijn minder helder, vooral het zicht en perspectief zijn onhelder.

Hey Lore, waarschijnlijk is dat het probleem. Je bent zeker lucide zo te lezen, maar nogal laag lucide: minder helder en je vergeet wat je voorgenomen hebt. Als je echt hoog lucide bent, heb je heel gemakkelijk toegang tot je gewone wakkere geheugen en kan je dus erg goed herinneren wat je je voorgenomen hebt.

Ik zou een paar dingen proberen als ik u was. Probeer je bewustzijn wat op te krikken, ik bedoel met een erg positief gevoel gaan slapen, zo van, wat is de nacht toch super interessant, ben benieuwd wat het mij nu weer gaat brengen. Het is een erg subtiel gevoel, maar als je het langer probeert te ontwikkelen, kan je het echt voelen, je voelt dan je geest veel helderder aan, een lichtjes aangenaam gevoel, als je dit gevoel kunt vasthouden bij het in slaap vallen, dan heb je veel meer kans op goeie, interessante dromen, en als je daarin Lucide wordt heb je grotere kans op hoge luciditeit.
Nog beter in jou geval zou ik even dagdromen voor je in slaap valt, als Ik jou was, en dan een klein beetje sturen, doen alsof je opeens lucide wordt en dan opeens duidelijk herinneren wat je van plan was.
Een paar suggesties over wat je van plan zou kunnen zijn: eerst en vooral neem je voor niet te vergeten je luciditeit te verhogen, moest deze niet zo hoog blijken te zijn, dit kan eenvoudigweg door te schreeuwen: "hogere luciditeit, nu!", zo simpel is dat. Verder kan je je voornemen naar een prachtig paradijs te te reizen: zoek ergens een deur open deze met het gevoel dat dit de deur naar je paradijs is, laat je verrassen door wat je achter die deur vindt. Als dat niet goed werkt, kan je ook altijd rond je as spinnen met je arme wijd uit gespreid, sowieso zal hierdoor je droomlandschap veranderen (en waarschijnlijk veel boeiender worden) en tevens heeft dit meestal een positief effect op de hoogte van luciditeit.
Och ik zou nog een heel lijstje kunnen schrijven, maar waar het op neer komt is je bewustzijn gewoon positief in te stellen op al dat boeiends dat te ervaren is 's nachts. You get wat you expect, klinkt zweverig, maar dromen zijn nu eenmaal vrij zweverig colgate, ik bedoel vrij van de normale wetten van de materiële realiteit, zij zijn een psychologisch gegeven en onze psychologische houding heeft dus een enorme impact op ze, zoals Kyata ook al aangeeft. Ook al kan het heel anders zijn voor jou, voel je je psychologisch wel ok, maar verwacht je onbewust misschien, door de ervaring van de laatste tijd, dat je LD's zo saai weer zullen zijn, en ja... Wat je verwacht, krijg je ook. wink5
Veel droomplezier...

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21

jha watje zegt klopt zeker! ik denk zelf ook wel dat het luciditeits niveau lager is bij mijn recente LD's want mijn gedachte zijn veel beperkter en inderdaad bedenkt ik me niet om eens iets anders te doen. Je tips zijn heel handig en ik heb er wel een goed gevoel bij dat het gaat werken. Vanaf nu ga ik s'nachts als ik in bed lig niet meer denken aan de saaie LD's dat ik heb gehad en denken 'pff als ik vannacht lucide wordt zal het wel weer het zelfde zijn als altijd.' ik ga weer denken aan de verassende LD's die ik eerst had en weer iets nieuws verwachten smile Ik hoop ook dat ik tegenwoordig niet alleen lucide wordt tijdens vervelede dromen want dan maak ik mezelf nep wakker en zo beland ik weer in mijn kamer. Ik ga me voornemen dat ik ook lucide zal worden tijdens gewone dromen en dan gewoon op de plaats verder lucide zijn waar ik op dat moment ben, want mijn normale dromen spelen zich niet vaak in mijn kamer af. Heel bedankt voor je hulp en het zal mee hiermee zeker helpen om het vaste patroon van mijn LD's te doorbreken en weer fijne LD's te gaan hebben smile

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Graag gedaan.
Dat is de juiste spirit, zal zeker werken, geniet van je leuke LD's.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 22 Dec, 2013  Reageer met quote

Grappig,

Nu heb ik vannacht hetzelfde voor gehad. Een laag lucide droom, niet dat het echt saai was, was nog een interessante omgeving, bos, mooie kleuren en bloesems die ik kon vastpakken en ruiken, heerlijke zoethonige geur, maar, toch vrij laag lucide, weet niet goed wat ik kan doen en zelfs het vliegen wil niet echt lukken, dan maar springen van tak tot tak, tot ik dicht bij een dorpje kom, ziet er leuk uit om te ontdekken, maar er staat een domme geit in de weg, en die laat me niet door, geraak zelfs in een gevecht met de geit smile, luciditeit is dus erg laag, anders sprong ik er gewoon over of toverde ik de geit weg of in iets anders, maar neen, een dom gevecht en zo wordt ik wakker, toch blij want is mijn tweede ld deze nacht.

Dus ja, ik ga mijn eigen tips beter ook toepassen volgende nacht smile

back to top
Lore1998
My dream, my world
LD4all lid
21

BerichtGeplaatst: Ma 23 Dec, 2013  Reageer met quote

hahah wat toevallig tounge1

back to top
Berichten van afgelopen: