EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

bijna elke dag ld, mijn verhaal

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
bosatlas
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: ontelbaar

bijna elke dag ld, mijn verhaal
BerichtGeplaatst: Di 17 Jul, 2012  Reageer met quote

Hallo allemaal,

het begon toen ik een jaar of 10? was , in mijn droom had ik mijn eigen wereld waar ik kon vliegen en alleen maar goede dingen deed en ik kon iedereen en alles indelen zoals ik zelf wou
het rare er toen aan was dat elke nacht weer ik die zelfde droom had en weer het ''vervolg'' op de vorige nacht! ik keek er de hele dag naar uit om weer naar bed te gaan en weer lekker te kunnen dromen wink5

dit hield enkele jaren aan tot ik denk ik 16? was en gebeurde nog maar met mate tot ik 19? was(4/5x per maand?).
toen ik 19 was begon het weer dagelijks maar met minder fantasie dan ik jonger was (vroeger kon ik eigenlijk alleen maar vliegen etc , bedacht ik rare dieren en rare objecten)
nu ben ik bijna 20 en heb ik het dus nog steeds dagelijks maar heb er absoluut geen last van in mijn dagelijks leven
ik ontdekte pas dat dit lucide dromen zijn +- een maand geleden en begin er nu pas meer over te leren
ik heb altijd gedacht dat iedereen zo droomde maar kwam er sinds kort pas achter dat de meeste dit dus niet hebben

zijn er anderen die het ook bijna dagelijks hebben en zijn er dingen waarbij ik moet oppassen?

back to top
Silox`
Hopeloze Dromer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 6-11-2013
LDs: 2

Er zijn mensen die dit dagelijks hebben ja, maar echter niet veel. Sommigen lijken er een heel natuurlijk aanleg voor te hebben en staan er niet bij stil dat dit eigenlijk 'uitzonderlijk' is.

Dingen waarvoor je moet oppassen: Nee.
Geniet ervan en laat je niet afschrikken door horrorverhalen die je soms op het internet te lezen krijgt die met lucide dromen gepaard gaan. Heel veel mensen weten niet waarover ze praten of hebben zich er niet goed in verdiept en verkopen gewoon klare onzin. Alles speelt zich af binnen je eigen hoofd, binnen je eigen fantasie. Als je bang bent voor bepaalde dingen en als je deze in je droom ziet terugkomen: denk dat alles natuurlijk is en dat jij bepaalt wat je ziet (of droomt in dit geval). Doordat het zich binnen je eigen fantasie afspeelt ben je niet gebonden aan (bijvoorbeeld) de natuurwetten, maar dat had je waarschijnlijk al zelf ondervonden wink5 en kan je dus fantastische dingen doen.

back to top
bosatlas
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: ontelbaar

bedankt voor je reactie;)
eerst dacht ik altijd dat het gewoon normaal was maar begon er een paar maand geleden over te praten met mijn vriendin die veel enge dromen had en toen ik zei dat ik eigenlijk altijd mijn eigen droom kon besturen, en alles ervan nog wist als ik wakker werd zei ze dat dat heel raar was en naar onderzoek kwam ik hier uit

de laatste maand heb ik wat ik nog weet elke dag een LC gehad en ik vind het eigenlijk vanzelfsprekend dat ik het heb
ik ben ook nergens bang voor en weet altijd dat ik in een droom ben en ik vind het geweldig omdat ik alles kan wat ik maar wil

het grappige is wel dat een belangrijk iets in mijn dromen is is dat ik kan vliegen wanneer ik wil , onzichtbaar worden , kan toveren(dingen maken door aanraking of op dat object te concentreren etc) , ik geen spiegelbeeld heb(ik sta ook niet op foto's die droommensen maken) en ik dit soort dingen heel veel bij anderen ook lees!

als ik in een droom bijv een Ferrari wil hebben lukt dat niet zomaar en moet ik eerst even voor droom een plaatje ervan zien en dan kan ik er een beeld van vormen (zo ook als ik naar speciale plaatsen toe wil etc anders is alles misvormd)

ik heb vandaag ook de film inception gezien(las vandaag erover) en ik heb ook dat ik soms enkele dagen/weken in een droom leef voor mijn gevoel en als ik dan wakker word ik bijv maar 2/3 uur heb geslapen/gedroomd (overgens kan ik elk moment ontwaken wat ik maar wil;) )

back to top
Noddy
coole ld's
LD4all lid
19
Laatst gezien: 3-2-2014
LDs: 10

Wow, erg cool verhaal Bosatlas (lollige naam trouwens) Ik wou dat ik dit had! In ieder geval nog veel plezier met dromen!

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul, 2012  Reageer met quote

Gaaf, met zo'n talent mag je trots zijn. wink Schrijf je je lucide dromen ook op en ga je ze dan online zetten? Ik zou het heel leuk vinden ze te lezen.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 24 Jul, 2012  Reageer met quote

Fijn om zo te dromen smile

Als je zegt dat je het gevoel hebt dat het 2-3 weken heeft geduurd in plaats van 2-3 dagen. Heb je dan echt in je droom 2-3 weken stap voor stap meegemaakt? Of heb je in de droom nep herinneringen of sla je grote delen over?

back to top
rvh
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 3-1-2015
LDs:

dit heb ik ook 1 keer gehad
BerichtGeplaatst: Di 06 Mei, 2014  Reageer met quote

Ik heb 1 keer gehad dat ik iets droomde en de dag enra het gevolg. Ik hoopte zo erg dat ik weer het vervolg droomde en daarna weer maar dat gebeurde niet. Nu zijn die twee dromen een kleine vage herinnering, helaas.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.