EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

wat was dat voor droom?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
kolya
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 16-3-2014
LDs: ik denk 1

wat was dat voor droom?
BerichtGeplaatst: Do 11 Jul, 2013  Reageer met quote

hallo mensen,
ik ben nieuw op dit forum en wil jullie iets vertellen over een droom van ongeveer een jaar geleden.

ik had koorts die dag en voelde me een beetje raar, warm koud en rilling. gewoon koorts. opeens wist ik van alles te vertellen tegen me moeder, ik vertelde een hele dag van vroeger uit mijn hoofd en wist niet waarom.

het was net alsof ik stoned was. er ging van alles in mijn hoofd om. die avond in bed voelde in mee nog steeds ziek en was gaan slapen. ik droom de dat ik in mijn bed lag en dat mijn klasgenoten naast mij stonden en me beterschap wensten. ik vond het heel fijn om met ze te praten en probeerde ze in te beelden(ze waren er wel maar niet als ik ze echt probeerde te bekijken)

me droom speelde zich dus gewoon af in de zelfde plaats waar ik sliep. dat vond ik niet raar, ik wou gezelschap en probeerde een speaker naast me in te beelden als een man en dat lukte een klein beetje.

daarna deed ik mijn ogen open en dacht. huh heb ik nou net gedroomd, ruben(klasgenoot die me beterschap wenste) stond toch naast me? nee dat heb ik gedroomd. ik dacht jeetje vreemde droom het is waarschijnlijk al midden in de nacht, en wou kijken hoe laat het was. ik liep mijn kamer uit en zag nog licht uit mijn ouders kamer komen. die waren nog wakker dus ik loop naar ze toe en kijk bij hun klok. ongeveer 11 uur. huh dacht ik zo vroeg. ik vertelde mijn droom en ben terug naar mijn bed gegaan en heb gewoon geslapen.

kent iemand dit? dromen maar toch wakker zijn. alsof ik met mijn ogen open droomde en de personen inbeeldde.( misschien door de koorts).

ik kan nou niet zeggen of ik droomde of wakker was. ik was gewoon steeds op de zelfde plek. in de droom en werkelijkheid.

ik hoop dat iemand iets herkent.

groeten kolya.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Vr 12 Jul, 2013  Reageer met quote

Hi Kolya, de eerste gedachte die bij me opkomt is (FA) vals ontwaken. Dan kunnen vreemde mensen zich in je slaapkamer bevinden of die er niet thuis horen.
Dit kan heel realistisch overkomen, net of je zit te halucineren.
Maar je bent dan nog steeds aan het dromen. Vaak net voordat je wakker wordt.

back to top
kolya
Nieuw lid
Nieuw lid
20

BerichtGeplaatst: Vr 12 Jul, 2013  Reageer met quote

He, bedankt voor je reactie.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik was gewoon aan het dromen maar het leek echt. Alsof ik droomde maar met mijn ogen open. En daarna werd ik wakker en probeerde de speaker naast me te zien als een persoon. Dat lukte omdat ik sliep maar ik dacht al dat ik wakker was.

back to top
wide_awake
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 19-9-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Jul, 2013  Reageer met quote

Waarschijnlijk heeft de koorts dit veroorzaakt. Als ik koorts heb, begin ik 's nachts - door de vermoeidheid en slaap - ook te ijlen waardoor ik bepaalde dingen zie/hoor/voel die er niet werkelijk zijn.
In ieder geval was het voor jou een redelijk positieve ervaring smile dus dat is goed!

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 31 Jul, 2013  Reageer met quote

Koorts kan inderdaad voor rare dromen zorgen en ook voor hallucinaties terwijl je wakker bent.

back to top
kolya
Nieuw lid
Nieuw lid
20

BerichtGeplaatst: Zo 16 Mrt, 2014  Reageer met quote

Bedankt voor de reacties!

back to top
DC-Tess
Fulltime Dreamer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 11-4-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 23 Mrt, 2014  Reageer met quote

Hee, dit soort dingen heb ik ook wel eens gehad als ik hele hoge koorts had. Als kind ging ik dan hallucineren zei mijn moeder en soms werd ik daar heel erg bang van. Het komt idd gewoon door de koorts, dat is niet zo raar. Als je ziek bent kan je hoofd een beetje raar gaan doen.
Maar van jou klinkt me meer als een droom. omdat je zegt ''daarna deed ik mijn ogen open''
Die verwarring komt doordat je ziek was, ga er maar gewoon vanuit dat het een droom was. wink

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun, 2014  Reageer met quote

Hallo,

Ik heb zoiets ook wel eens gehad.
http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5617
Ik ben nog steeds bezig in dit topic omdat ik heel veel vragen heb over dromen omdat ik nieuw ben op dit forum. Waar je het net over had kan inderdaad een FA zijn maar het kan ook heel goed een HI of een HH zijn. Kon je je wel bewegen? Als je verlamd was dan kan het slaapverlamming zijn. Als je droomt ben je verlamd om te voorkomen dat je de bewegingen in het echt ga maken maar het kan zijn dat je spieren te laat ontwaken en dan ben je verlamd en dat kan gepaard gaan met hallucinaties (droombeelden die in de echte kamer te zien zijn). Hier hoef je niet bang voor te zijn want je wordt altijd weer wakker en het is niet gevaarlijk. Heel veel mensen die met lucide dromen bezig zijn hebben soms slaapverlamming. Ik ben er ook een beetje bang voor maar ik heb vandaag gehoord dat ik er niet bang voor hoef te zijn.

Succes!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.