EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe heb jij Lucide Dromen ontdekt? Deel II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 6 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Auteur  Bericht 
bouwboy
Nieuw lid
Nieuw lid
19
Laatst gezien: 18-2-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 18 Feb, 2013  Reageer met quote

ik heb lucide dromen ontdekt door @borislimburg. naa een blog[/spoiler]

back to top
dinges
Nieuw lid
Nieuw lid
29
Laatst gezien: 31-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 08 Apr, 2013  Reageer met quote

ik heb het ontdekt via de playboy er stond een stuk over lucide dromen. dat je seks kan hebben in je dromen enzo. maar mij leek het leuker gwn te kunnen doen wat je wil en met minder tegenzin naar bed of zelfs graag naar bed willen. na wat onderzoek op internet kwam ik hier. waardoor ik nu mijn eerste LD heb gehad! hurray

back to top
blok
^ dat ben ik ^
LD4all lid
19
Laatst gezien: 30-1-2014
LDs: -4-

BerichtGeplaatst: Ma 08 Apr, 2013  Reageer met quote

ik had een LD , vond hem wel leuk (vliegen etc) ging er wat over opzoeken en kwam op verschillende sites waarvan veel linkjes hierheen hadden, dus toen kwam ik hier.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 09 Apr, 2013  Reageer met quote

dinges schreef:
ik heb het ontdekt via de playboy er stond een stuk over lucide dromen. dat je seks kan hebben in je dromen enzo. maar mij leek het leuker gwn te kunnen doen wat je wil en met minder tegenzin naar bed of zelfs graag naar bed willen. na wat onderzoek op internet kwam ik hier. waardoor ik nu mijn eerste LD heb gehad! hurray

Lol, deze had ik nog niet eerder gehoord

back to top
Casyi
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 11-6-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mei, 2013  Reageer met quote

HAHA, Playboy? Interesting...

Zo leuk om te zien dat ik 9 jaar geleden deel I van deze topic had gestart en dat het nu nog loopt.

Om ook maar even on-topic te blijven, ik ontdekte het toen ik een spreekbeurt in de brugklas moest houden (10 jaar terug) en het onderwerp 'dromen' koos. Bij mijn onderzoek kwam ik op de term lucide dromen terecht. Daarna nooit meer vergeten, zelfs maanden geoefend en toen 2 LD's gehad. :D

back to top
Dreamer123
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-1-2014
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Zo 29 Dec, 2013  Reageer met quote

via facebook, kende het niet dus verder opgezocht via internet en hier terecht gekomen

back to top
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
24
Laatst gezien: 10-12-2015
LDs: Veel

BerichtGeplaatst: Di 31 Dec, 2013  Reageer met quote

Ik heb het ontdekt door mezelf...
Had toen ik klein was erg last van nachtmerries, soms zo erg dat ik op de dag zelf er niet helemaal bij was. Mijn moeder probeerde me te kalmeren en oplossingen te zoeken, maar niks hielp. Toen kwam ik bij het idee om mijzelf wakker te maken in mijn droom door in mijn ogen te wrijven, ik was een jaar of 5/6 en wist al wel wat dromen was en inhield. De eerste keren lukte het me niet, maar toen ik steeds meer erin begon te geloven mekte ik dat ik soms de link tussen realiteit en dromen kon leggen. (Bijvoorbeeld door het zien van monsters in mijn nachtmerries). Ik kon steeds vaker een droom herkennen en ik 'wist' ik dat ik droomde. Van luciditeit had ik toen nog nooit gehoord, wist dus ook niet wat ik allemaal eigenlijk had kunnen doen. Mijn doel was mezelf wakker maken, en uiteindelijk lukte dat ook. Jaren later, toen mijn nachtmerries al allang waren opgehouden, had ik een echte lucide droom. Eentje waarvan ik wist dat ik leuke dingen kon gaan doen. Had het gelijk opgezocht op internet en ben er vol gas voor gegaan.

back to top
DC-Tess
Fulltime Dreamer
LD4all lid
22
Laatst gezien: 11-4-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 22 Mrt, 2014  Reageer met quote

Uuhm, ik had een paar jaar geleden eens een hele heldere LD. Volgens mij was het een nachtmerrie in een groot donker gebouw. Toen ik wakker was bedacht ik me dat ik dat wel vaker heb. en vroeger ook had, dat ik weet dat ik droom en de controle heb of mezelf wakker maak. En ik was heel nieuwsgierig of er wat op internet over te vinden was. Toen kwam ik dus al vrij snel op de naam lucide dromen en heb ik me er in verdiept en getraind.
Nu weer wat meer oppakken.. ^^

back to top
freakontheway
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 25-5-2014
LDs: veel

via nachtmerries
BerichtGeplaatst: Zo 25 Mei, 2014  Reageer met quote

Hoihoi allemaal, ik heb eigenlijk altijd al m'n dromen kunnen regelen, dus ik heb het ontdenkt door mezelf. Maar ik kan me wel herinneren dat ik n.a.v. nachtmerries ooit van m'n oma had gehoord dat zij zelf in zo'n geval altijd iets geks ging denken. Iets als "m'n teen, m'n teen, m'n teen". En dat klopt dan zo niet in die situatie, dat je vanzelf wakker wordt. Waarschijnlijk heb ik daardoor bedacht dat je ook rustig wat anders kan denken, of wegvliegen ofzo. En dat heb ik dus in het vervolg steeds gedaan.

Als kind heb ik in 1 of andere encyclopedie wel eens iets gelezen over dat Aziatische kinderen geleerd wordt om hun enge dromen te veranderen, en dat vond ik toen idd erg logisch, want dat deed ik ook.
Maar hoe precies? geen idee eigenlijk siiw

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
25
Laatst gezien: 16-12-2017
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Ma 02 Jun, 2014  Reageer met quote

Toen ik een jaar of 15 was heb ik een lucide droom gehad. Daarna heb ik er lang geen meer gehad. Ik wilde weer lucide dromen, ik ben eind vorig jaar op internet gaan zoeken en vond deze site. Sindsdien heb ik dankzij deze site meerdere lucide dromen gehad.

back to top
Dorien
Nieuw lid
Nieuw lid
28
Laatst gezien: 10-7-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Jul, 2014  Reageer met quote

Ik wilde van mijn 10 jaar al neurowetenschapper worden en ik was verslingerd aan documentaires en boeken rond alles rond hersenen en onderbewustzijn.
Rond mijn 13 jaar begon in meer interesse te krijgen in het paranormale zoals geesten, telekinese, telepathie, wicca, voorspellende dromen.. Maar ik moet toegeven dat dat op redelijk puberaal niveau was. Het was vooral allemaal spannend, maar ik heb altijd moeite gehad daarin echt te geloven en dus vol te houden. ik heb toen wel een reeks straffe voorspellende dromen gehad die ik nog steeds niet kan verklaren. Zo ben ik mij meer in dromen gaan verdiepen en op deze website uitgekomen. Ik herinner me nog dat ik een digitaal dromendagboek hier had gedownload e.d.

Lucide dromen is voor mij iets perfect: het is voor mij voldoende wetenschappelijk bewijsbaar en ook 'logisch', maar is tegelijk ook verrijkend op vele niveaus die ik grotendeels nog moet ontdekken. Ik vind het wel veelbelovend, en ik snap niet dat het zo onbekend blijft!

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 16-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Vr 04 Jul, 2014  Reageer met quote

Ik ben nieuw op LD4all. Ik had soms wel eens dat ik dacht Hee dit is een droom! En toen ging ik 112 bellen omdat het toch een droom was en ongeveer 1 jaar geleden had ik ook een lucide droom en die was zo helder en mooi dat ik op internet naar dromen aan het zoeken was en toen kwam ik lucide dromen tegen en toen wist ik dat het lucide dromen was. En sinds dien vind ik dromen erg interessant.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 6 van 6Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.