EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE "was dit een lucide droom?" topic III

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 5 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Auteur  Bericht 
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Do 02 Jan, 2014  Reageer met quote

Gefeliciteerd monster, het was er een. Lucide dromen varieeren erg in helderheid, controle erop en hoe lang ze duren. Je wist dat je droomde en begon je droom te sturen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
LDs: 76

LD?
BerichtGeplaatst: Za 05 Jul, 2014  Reageer met quote

Ik loop door een mooi park dat ik goed ken. Ineens realiseer ik me dat ik mijn benen niet voel bewegen, maar dat ik over het pad zweef.
Het volgende moment ben ik wakker.
Vlak daarvoor was ik wakker geworden, hier op het forum geweest, weer naar bed gegaan en de SSILD techniek gedaan.
Ik heb twijfels of dit een hele korte LD was of HH, omdat ik het idee had dat ik nog niet in slaap gevallen was. (Maar dat lijkt me wel vaker te gebeuren na SSILD)
In elk geval was het weer een bijzondere ervaring draait

Ps: Dit bericht moet eigenlijk verplaatst worden naar het Grote was dit een lucide droom topic, bedenk ik me

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Za 05 Jul, 2014  Reageer met quote

Majah,
Je was nog niet zo ver dat je realiseerde dat je droomde. Maar was je wel bewust van iets wat in het echt niet kan. Dus geen korte LD en ook geen HH. Maar eerder een normale droom waarin je op het punt staat om lucide te worden. Oftewel je zit er tegen aan. Na een SSILD oefening denk ik ook wel eens dat ik nog niet slaap, irritant. Terwijl ik al aan het dromen ben, hoor mezelf soms wel eens snurken.
In het begin kreeg ik met SSILD ultrakorte lucide dromen. Maar 2 weken later al langere lucide dromen met veel vals ontwaken en beginnende OBE's. Verschil met jou is dat ik toen al veel lucide dromen had gehad. En bedenk, lucide dromen zijn kadootjes daar wil je steeds meer van. Oefening baart kunst.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Zo 06 Jul, 2014  Reageer met quote

Zoef schreef:
Maar eerder een normale droom waarin je op het punt staat om lucide te worden. Oftewel je zit er tegen aan.
cheer cheer cheer

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 5 van 5Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.