EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Lucide door wekker?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
slaapman
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-9-2017
LDs:

Lucide door wekker?
BerichtGeplaatst: Vr 12 Dec, 2014  Reageer met quote

Hallo iedereen, graag wil ik een ervaring met jullie delen.

Iedere ochtend gaat mijn radio wekker af. dan wordt ik wakker met muziek. Het duurt meestal even voor ik wakker wordt. aangezien ik heel moeilijk wakker kan worden.

In de ochtend was ik druk aan het dromen. ik zweefde in mijn droom. ik was op dat moment nog niet lucide. ik zweef wel eens vaker in mijn droom.

Ik was aan het dromen en ineens hoorde ik muziek in mijn droom. vreemd dacht ik. toen merkte ik op dat het mijn wekker was, en besefte ik dat ik droomde. Ik was op dat moment nog in mijn droom. toen merkte ik dus dat ik in een droom zat. Heel frappant! Gelijk werd ik heel gelukkig want ik was lucide naar mijn idee. Gelijk sprong ik in de lucht in mijn droom. En wou hoog vliegen. Helaas was ik zo opgewonden dat mijn droom als het ware weg vloeiden en toen lag ik klaar wakker in bed.

zeer aparte ervaring!

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 14-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Vr 12 Dec, 2014  Reageer met quote

Je kan door een wekker inderdaad lucide worden.
Ik heb een app voor mijn telefoon die overdag geluiden laat horen en dan moet ik een RC doen. Snachts laat hij ook af en toe geluiden horen en als ik die dan in mijn droom hoor kan ik een RC doen en wordt ik lucide. Ik heb ook een andere app om lucide te worden en daar kan ik een timer instellen en als die tijd voorbij is laat hij de hele nacht muziek horen totdat ik op finish tik.
Ik ben er nog niet lucide door geworden maar ik heb het wel een paar keer gehoord in mijn droom. Een keer hoorde ik het geluid om een RC te doen in mijn droom en werd ik wakker. Een andere keer hoorde ik het muziekje van de andere dromenapp in mijn droom en was ik in mijn droom in de logeerkamer van mijn opa en oma. Dat bleek dus mijn dromenapp te zijn colgate
De apps heten Awoken en Lucid Dreamer.
Ik heb nog meer ervaringen gehad dus ik zal ze even op een rijtje zetten anders is het misschien verwarrend voor andere dromers.

Eerste Ervaring Awoken:
Ik was in mijn droom in de badkamer rennen ik hoorde het geluid van Awoken Ok rennen en RC te doen en toen werd ik wakker.

Eerste Ervaring Lucid Dreamer:
Ik was in mijn droom aan het logeren bij mijn opa en oma en ik lag in bed maar ik voelde me vreemd omdat ik een vreemd geluid hoorden. Het was de televisie maar het klonk een beetje vreemd. Later ging ik naar beneden in mijn droom en later werd ik wakker.

Het was dus waarschijnlijk het geluid van Lucid Dreamer colgate

Tweede Ervaring Lucid Dreamer:
Ik was in de logeerkamer van mijn opa en oma en ik hoorde een muziekje.
Later werd ik wakker.

Dat was dus waarschijnlijk ook mijn dromenapp colgate

Derde Ervaring Lucid Dreamer (Deze Week):
Ik was aan het dromen en ik hoorde een ambulance sirene in mijn droom. Toen werd ik wakker en bleek het mijn dromenapp te zijn colgate

Heb jij ook Android slaapman?
Dan kan jij ze ook downloaden als je dat wilt.

Standaard staan Audio Cues en Visual Cues aan bij Lucid Dreamer.
Audio Cues laat geluiden horen en Visual Cues laat lichtflitsen zien.
Ik heb Visual Cues een keer aan laten staan en toen ging hij knipperen en ik had hem op Zen staan en dat is geel dus mijn ouders dachten Wat is dat nou? Het lijkt wel een zwaailicht in Stefano zijn kamer dus toen hebben ze mijn telefoon maar even uitgezet want het licht was zo vel colgate

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Za 13 Dec, 2014  Reageer met quote

Je zit er echt heel dichtbij. Lucide dromen heb je vaker tegen de tijd dat je wakker
wordt. Probeer je emoties (opgewonden) zo snel mogelijk te temperen om te
voorkomen dat je wakker wordt. Stefano heeft het al in details geschreven.
Maar inderdaad omgevingsgeluiden beinvloeden je dromen, net zoals
warmte en kou of dat je nodig naar de wc moet.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Za 13 Dec, 2014  Reageer met quote

Heee Slaapman, gefeliciteerd met je eerste LD tumbsuplinkswitteduim

Hij was kort omdat je snel wakker werd, maar het was er wel één!

Als je nou weer een keer lucide word, probeer je rustig te blijven.
Dat lukt mij ook niet altijd.
Ik prent het mezelf in voordat ik ga slapen: 'ik weet dat ik droom, ik blijf kalm, ik wrijf in mijn handen, ik spring op en vlieg omhoog'. En dat visualiseer ik dan, ik stel het me voor.
Dat zou jij ook kunnen proberen, visualiseer dat je lucide word en wat je dan gaat doen (en dat je dan rustig en zelfverzekerd bent)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.