EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

De fase van het overgaan naar LD.

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Mistertop
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 30-11-2015
LDs: 1

De fase van het overgaan naar LD.
BerichtGeplaatst: Di 23 Dec, 2014  Reageer met quote

Hallo iedereen,

Ik ben sinds 2 jaar heel erg geinspireerd door Lucide dromen. ik heb toch al 6-9 lucide
dromen gehad met een jaar pauze dat ik genomen had wegens tijdsgebrek. Nou ik wou jullie een vraag stellen hoe ervaren jullie het overgaan van normale droom naar lucide dromen dus als volgt , je kijkt plotseling naar je handen en je hebt 8 vingers , en je realiseert dat je droomt word alles plotseling helder in welke mate verandert bij jullie de omgeving en de ervaring en het zicht word je plotseling meer bewuster? als de lucide droom is afgelopen zien jullie het als een herrinering zoals je IRL herrineringen hebt aan iets voelt het zo sterk?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

Re: De fase van het overgaan naar LD.

Hallo Mistertop bye
Wat betreft mijn ervaring, op het moment dat ik me bewust word dat ik droom kan de droom helderder worden, maar dat is helaas niet altijd zo. Soms word het beeld/zicht minder of verdwijnt zelfs. Het lucide (bewust) worden gaat bij mij de laatste tijd makkelijker. Ik zoek nu manieren om de helderheid en stabiliteit van mijn dromen te verbeteren.
En jij? In welke mate verandert bij jou de omgeving en de ervaring en het zicht?

back to top
Mistertop
LD4all lid
LD4all lid

Ik heb deze nacht iets gehad wat leek op een Lucide droom. Maar het heeft me teleurgesteld het voelde niet aan als een lucide droom. De dingen die ik wou doen heb ik helemaal niet bij nagedacht en ik was me heletijd terug aan het meeslepen met de ND. Het is wel heel goed dat ik al zo iets heb achter 4 dagen terug geofendend hebben maar toch vraag ik me af waarom ik zo teleurgesteld ben. Ook al weet ik dat ik misschien laag lucide het was heel verschillend met de LDs die ik vroeger had die veel helder waren.

Mijn oudere lucide dromen was ik veel blijer als ik wakker werd nu niet.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Wo 24 Dec, 2014  Reageer met quote

Het zou kunnen dat je een FLD/Pre lucide droom had.
Wist je op het moment zelf dat je aan het dromen was of werd je wakker en dacht je Hee ik droomde dat ik wist dat ik droomde?

back to top
Mistertop
LD4all lid
LD4all lid

Mario (Stefano) schreef:
Het zou kunnen dat je een FLD/Pre lucide droom had.
Wist je op het moment zelf dat je aan het dromen was of werd je wakker en dacht je Hee ik droomde dat ik wist dat ik droomde?
Dat zou goed kunnen zijn maar alleszins dat is dan een heel goed teken.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

Hi Mistertop,

Bij mij was het ook zo dat mijn eerste ld's super helder waren en met een zalig gevoel gepaard gingen. Bij uw eerste ld's ben je immers zo verwonderd, alles is nog zo nieuw en dat activeert helderheid, maar, zoals Majah al zei, is het helaas niet altijd zo. Na een paar ld's komt verwachting om de hoek kijken, je verwacht hetzelfde effect, hetzelfde gevoel als voorheen, je begint te vergelijken met vorige ervaringen, de verwondering om het nieuwe is er niet meer, of toch niet meer in die mate, met lagere luciditeit tot gevolg en erger nog: teleurstelling. Dit laatste is vijand nummer 1 in dromenland. Teleurstelling vreet je luciditeit op.
Je zou dus bij elke lucide droom, hoe laag lucide ook, ja zelfs bij prelucide dromen, uit je bed moeten springen van blijdschap, je bewustzijn heeft toch maar weer eens een sprongetje gemaakt, boven het normale. Normaal ben je totaal onbewust, in elke droom, en kijk daar, vannacht was je toch weer iets bewuster of bijna bewust. Hoera!
Een positieve ingesteldheid is je beste vriend in dromenland. Een positief gevoel lokt blijheid, verwondering uit en dit lokt hogere maten van bewustzijn uit, ook op langere termijn, latere dromen. Dus wees op je hoede met teleurstellende gevoelens, ongeduld, verlangens naar vorige ervaringen, ... En ontwikkel zo veel mogelijk een positieve instelling t.o.v. Je dromen, elke dromen, ook de pld's, nd's, ....

Dit is natuurlijk gemakkelijker geschreven dan gedaan, ik worstel ook dag en nacht met teleurstelling en verlangen naar hoog lucide ervaringen, maar uit ervaring weet ik dat de momenten, de nachten dat ik dit alles los kan laten en gewoon overloop van positivisme, dat die mooie lucide dromen mij weer komen vergezellen. Meestal begint het dan met prelucide dromen, waarover ik dan heel blij ben, en weldra zijn de lucide ervaringen er dan ook weer, soms laag, kort, maar ik probeer altijd erg blij te zijn met elke lucide ervaring.

Veel succes, veel positivisme, misschien is dit wel een goed voornemen voor het nieuwe jaar? ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.