EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Verslaafd aan dromen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Anouk
Nieuw lid
Nieuw lid
36
Laatst gezien: 31-3-2013
LDs: Veel gehad.

Verslaafd aan dromen?
BerichtGeplaatst: Zo 31 Mrt, 2013  Reageer met quote

Hallo,

Aangezien ik nieuw hier ben zal ik me even voorstellen, ik ben 31 jaar, mama van 2 kindjes en student psychosociaal counselor.

Ik ben op deze site gekomen omdat ik aan het zoeken was naar iets over verslaving aan dromen, volgens alles wat ik tegen kom kan dit niet..

Nu is het zo dat ik al zo lang ik me kan herinneren bijna altijd weet dat ik droom, in de loop der jaren heb ik dus veel bekende omgevingen opgebouwd, mensen leren kennen(die in het echt niet bestaan) etc. Als kind wist ik dat als ik mijn vingers hard tegen mijn slapen aandrukte tijdens een enge droom dat ik dan wakker werd, nu zijn "enge" dromen eigenlijk nooit meer eng, want ik heb de controle enzovoort. Hier ben ik volgens mij verslaafd aan geraakt, als kind al.. Ik heb altijd al ontzettend veel geslapen. Sliep de eerste week dat ik bestond zelfs al door, moest mijn moeder me wakker maken voor de borst met grote moeite. Op de kleuterschool mocht ik halve dagen komen ivm vermoeidheid en de vermoeidheid is er nog steeds. Ik slaap altijd erg snel in en kan dit op elk moment van de dag als ik de kans krijg. Ik kan me zelfs dromen herinneren van toen ik 1 was, wat ik redelijk bizar vind. Ik heb zowieso ook wel een goed geheugen in de realiteit. Toen ik 8 was moest ik in therapie omdat ik de realiteit niet kon scheiden van de werkelijkheid, nu lukt dat prima, alleen vind ik de droomwereld zo veel fijner... Alles lukt daar, ik heb controle, geen kou, weinig angst, geen vermoeidheid etc. Ik kan niks vinden over mensen die dit zo erg hebben als ik, gewoon van nature, al van kleins af aan.. Weet iemand van jullie wat ik hiermee kan? Want hoe fijn dromen ook is, ik ben het wel zat om altijd te willen dromen omdat het daar fijner is, zelfs als het een "nachtmerrie" is..

Alvast bedankt!

Liefs,

Anouk

back to top
Anouk
Nieuw lid
Nieuw lid
36
Laatst gezien: 31-3-2013
LDs: Veel gehad.

Ik bedoel fantasie niet kon scheiden van de werkelijkheid, oeps...

back to top
Empereur
Emperor of LD
LD4all lid
22
Researchers
Laatst gezien: 23-12-2014
LDs: I

Dag Anouk,

Vond het erg interessant om je verhaal te lezen, maar ik persoonlijk denk niet dat er echt een verslaving speelt, dit omdat je wilt slapen wegens vermoeidheid en niet wegens het dromen. Dat maak ik in ieder geval op uit je verhaal. Ik zelf heb wel eens een paar jaar terug gehad dat ik rond zeven uur ging liggen om het dromen. Ik doe dit tegenwoordig ook weer in ergere maten. Ik denk dat mijn ervaringen eerder wijzen op een verslaving/obsessie. Verder lijkt het me geen probleem dat je je gewoon vermaakt in een lucide droom, en er is toch niks raars aan dat je dat graag wilt. Wie wilt het immers niet. Verder zei je dat je de werkelijkheid niet van fantasie kon onderscheiden, gelukkig is dit al opgelost. Dus kortom zou mijn raad zijn dat je gewoon moet doorgaan met lucide dromen. Misschien is je wakende leven te saai, omdat je graag wilt dromen. Maar ik neem aan dat het met twee kinderen nooit saai zal zijn. In het wakende leven zijn er ook zat leuke dingen! Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,
Empereur, McLs.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 06 Apr, 2013  Reageer met quote

Ik ben natuurlijk geen expert, maar zoals Empereur al zegt geef je zelf al aan dat je wilt slapen omdat je vaak moe bent. Misschien is er iets aan de hand waardoor je vaak moe bent (of mss heb je daar gewoon aanleg voor) en heb je daarom zoveel ervaring met dromen. Dus niet andersom. Wil je slapen om niet moe te zijn, of wil je slapen om je droomleven te leven?

Het verschil tussen realiteit en fantasie niet meer herkennen lijkt me trouwens wel erg gevaarlijk. Als ik dit probleem had zou dat mij ervan weerhouden om in mijn dromen te gevaarlijke dingen te doen. Ik ga nu al liever door het glas van een raam heen (dus niet zodat het barst) om zeker te weten dat ik niet per ongeluk in het echt uit het raam spring (een extra RC zeg maar).

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 07 Apr, 2013  Reageer met quote

Ik denk dat dromen een verslaving kan zijn in het geval je dromen gebruikt als een soort ontsnapping aan de wereld... waar andere mensen TV of boeken kiezen, kan een ander misschien muziek of dromen kiezen. Dus dromen lijkt me al even ongevaarlijk als non-stop romans lezen, behalve dan natuurlijk als je de realiteit niet meer kan onderscheiden. Volgens mij heb je dit probleem nu niet meer maar een verslaving is altijd een ontsnapping... misschien kan je eens meditatie of mindfulness proberen om meer in het NU te leven op een gelukkige manier?

back to top
grishian
LD4all lid
LD4all lid
grishian heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 13-10-2016
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 21 Jun, 2015  Reageer met quote

Niet dat ze ooit dit bericht nog zal lezen, maar ik denk gewoon dat ze een afwijking heeft waardoor ze te veel melatonine aanmaakt... En altijd weten dat je droomt, wauw dat zou ik ook wel willen. jammer dat ze niet meer op het forum is gekomen, ze zou vast nog veel tips en verhalen kunnen vertellen.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.