EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Jaaaaa! FA gehad :)

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Mim
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-10-2015
LDs:

Jaaaaa! FA gehad :)
BerichtGeplaatst: Do 20 Aug, 2015  Reageer met quote

Hoi! Ik ben Mim en nieuw hier.

Vorige week ben ik op dit forum belandt en ben ik gaan lezen over alles wat met ld te maken heeft. Vroeger als kind heb ik ze al een beetje gehad. Heb wat dromen opgeschreven, maar ben nu op vakantie dus even niet meer schrijven maar wel af en toe een rc.
En nou heb ik dus net een fa gehad! Ik droomde dat ik een droom had, maar toen ik "wakker" werd vond ik dat zo gek.. Dus ik drukte mijn nagels in mijn hand.. Voelde niks. Kneep mijn neus dicht.. Verrek ik kan ademen!! Wacht... Echt echt!!! Nog eens een rc.. Ja ik droom!!! Alleen mijn ogen waren dicht, en toen ik ze open wilde doen om op avontuur te gaan werd ik wakker helaas. Maar toch: na een week lezen al een fa/1 minuutje lucide vond ik echt niet verkeerd.

Alleen hoe krijg ik mijn ogen nou open zonder wakker te worden? Of betekent dat dat ik toch al te wakker was misschien...

back to top
Droomyoga
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 4-12-2015
LDs: 9

welcome en gefeliciteerd Mim, wakker geworden door denk ik, leren iets meer tijd te nemen om rustig op avontuur te gaan.

back to top
grishian
LD4all lid
LD4all lid
grishian heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 13-10-2016
LDs:

Wat ik altijd doe als ik weet dat ik droom is rustig blijven door diep in te ademen en zo snel mogelijk iets vastnemen of aantaken en altijd rondstappen nooit blijven staan. Doe ook nooit je ogen te lang dicht! Toen ik dat deed voelde ik mezelf in bed liggen en werd ik wakker smile als je te opgewonden bent word je wakker smile

back to top
Mim
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Ik zal het eens proberen. Hopelijk vannacht weer smile

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 16-10-2017
LDs: 63

Welkom op LD4all Mim! welcome

Gefeliciteerd met je eerste lucide FA! party3
Ik heb een paar weken terug een LD gehad en toen die vervaagde begon alles zwart te worden en leek het erop dat de droom meer op gedachten leek. Ik ging mijn droom stabiliseren door in mijn handen te wrijven en mijn droom werd weer helemaal helder en duurde nog even.
Je kunt mijn droom zien in LD Competitie Augustus 2015.

Succes!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 16-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Vr 21 Aug, 2015  Reageer met quote

Welkom Mim,
Bij een FA is het zicht vaak eerst slecht, je ziet maar een beetje of half. Het is donker. Je kan roepen, helderder, helderder of zoiets. Of doe het licht aan in de
kamer als je een FA heb. Maar dat gaat dan aan met vertraging. Doe het dus
een aantal keer achter elkaar. En onderdruk je enthousiasme als je lucide ben.
Als je net begint heb je flarden dat je lucide bent. Naarmate je er
meer ervaring mee heb, kan je langer lucide blijven. Je bent echt op de goede weg.
Ik doe mijn ogen nooit dicht of open als ik lucide ben. Risico is dat je echte ogen opent ipv je droomogen en naar een andere droomomgeving gaat. Maar je kan het altijd proberen of het je wel lukt.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Vr 21 Aug, 2015  Reageer met quote

Gefeliciteerd met je eerste lucide moment tumbsuplinkswitteduim
Na een week al, dat is best snel, dat is inderdaad niet verkeerd :D

Ik heb zelf nooit gevoeld dat mijn ogen dicht waren in een droom, maar ik heb vaak even weinig of geen zicht gehad. Dat betekent meestal dat de droom niet stabiel is, dat hij snel kan ophouden. Er zijn verschillende manieren om te proberen je droom te stabiliseren. Dan kan er weer beeld komen en kan de droom tot leven komen.
Veel manieren zijn hier al genoemd zoals: goed doorademen, iets vastpakken, dingen aanraken, blijven rondstappen, in je handen wrijven of 'helderder, helderder' roepen. Dat zijn allemaal beproefde technieken die goed kunnen werken. Zelf heb ik gemerkt dat zingen ook goed werkt voor mij (niet een heel lied maar gewoon 'ik droom, ik droom' op een zelfbedacht melodietje wink ) En blijven bewegen, lopen of dansen.

Hier kan je nog meer lezen over lucide dromen verlengen: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=5395

Succes!
En ik hoop gauw weer een lucide droom van je te kunnen lezen smile

back to top
Mim
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Aug, 2015  Reageer met quote

Net weer een fa, het ging al iets beter, maar een echte ld is het nog niet he?

Mijn ogen waren open maar mijn zicht was wazig. Mijn linkerhand had een stuk of 10 vingers haha! Heb flink in mijn handen gewreven en mezelf gezegd rustig te blijven, maar het was toch weer snel over. Wel weer een stapje verder gekomen in ieder geval! Bedankt voor de tips smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.