EN | NL | FR

Direkt een LD gehad maar dan....

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
MDC
Nieuw lid
Nieuw lid
52
Laatst gezien: 13-12-2018
LDs: 2

Direkt een LD gehad maar dan....
BerichtGeplaatst: Di 29 Sep, 2015  Reageer met quote

Hallo toen mijn zoon mij vertelde over LD was ik wel nieuwgierig.
En heb ik veel op internet gevonden.Het is mij na 2 nachten al gelukt om lucide te worden smile ik vond het een geweldige ervaring, ik kon vliegen en mij terug laten vallen
tot op een paar cm vd grond en dan terug omhoog hoog in de lucht,ik schreeuwde het uit van plezier en dacht op dat moment dat bestaat dus echt dit lukt echt.Toen ik wakker werd maakte ik mijn vrouw wakker om haar alles te vertellen ,maar ze dacht dat ik zot aan het worden was. Ik dacht, dat gaat voor mij makkelijk, maar dit is niet waar,ik ben nu bijna een maand verder en heb al veel geoefend maar een 2de LD
is er nog niet gekomen is dat bij jullie ook zo ? Ik weet dat het gaat want ik heb het al meegemaakt maar zou zo graag nog eens lucide zijn, hebben jullie tips ?

back to top
Luigi (jelle)
Lucid Gamer
LD4all lid
Laatst gezien: 2-10-2018
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Di 29 Sep, 2015  Reageer met quote

Zo te lezen gaat het voor jou wel makkelijk, na 2 nachten een LD is heel snel. Ik denk dat een tweede LD zeker gaat komen. Het is normaal dat er een lange tijd tussen twee LDs zit.
Ik kan wel wat tips geven. Om te beginnen moet je een dromendagboek bijhouden. Het is erg belangrijk dat je je dromen kan onthouden. Als je geen dromen onthoud, krijg je ook zeker geen LD. Dan moet je daar dus eerst aan werken. Daarnaast kan je een aantal keren per dag een RC doen. Je kan bijvoorbeeld naar een klok kijken. In een droom verspringen de wijzers en bij een digitale klok kan je de tijd helemaal niet zien. Daarnaast kan je ook in de spiegel kijken of je daar rare dingen in ziet of een tekst proberen te lezen. In een droom kan je niet lezen of zal een tekst veranderen. Het is het beste meerdere verschillende soorten RCs te doen. Dan heb je nog een andere RC als je eerste poging niet lukt.
Een andere mogelijkheid is wake back to bed. Je gaat een paar uur slapen, dan even uit bed en dan weer gewoon gaan slapen. De kans is dan heel groot dat je een LD krijgt.

back to top
MDC
Nieuw lid
Nieuw lid
52

BerichtGeplaatst: Wo 30 Sep, 2015  Reageer met quote

Dank u voor de tips , ik doe al aan RC maar een dromen dagboek .... ik onthoud mijn dromen niet zo goed maar ga er zeker op oefenen en hopelijk komen de LD s dan

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-7-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Vr 02 Okt, 2015  Reageer met quote

Hallo MDC, welkom op het forum welcome
Fantastisch dat het zo snel gelukt was een LD te krijgen!
Ik herken het wel hoor, dat de volgende lang op zich laat wachten. Ik heb de eerste tijd heel veel geduld moeten hebben. Ik wilde zoooo graag! Maar dat kan ook een averechts effect hebben, omdat er dan een soort spanning/ stress ontstaat. En je ld's lijden daar onder.
Dus zorg voor een ontspannen geest smile Nou hoef je niet direct te gaan mediteren hoor. Maar probeer luchtig te blijven. Hou dat plezier vast, dat speelse, uit je eerste ld. En misschien helpt het om het streven naar een ld een tijdje los te laten, een zgn ld-vakantie te nemen.
Verder, wat Jelle ook zegt, je dromen onthouden is heel belangrijk. Dus daar kan je aan gaan werken. Als je je dromen opschrijft in een DJ, dan ga je ze vanzelf beter onthouden.
Veel succes!

back to top
MDC
Nieuw lid
Nieuw lid
52

BerichtGeplaatst: Wo 07 Okt, 2015  Reageer met quote

Hallo Majah, ook bedankt voor de tips .
Ik heb nog een korte LD gehad, Ik deed en RC door in mijn neus te knijpen
en te ademen en ik kon nog ademen, ik dacht ik knijp niet goed en deed het nog eens
en dan besefte ik dat ik droomde ik deed mij zelf nog een achterwaartse salto doen en dat lukte ook goed maar dan werd ik wakker neutral
Maar meestal als ik iets raar zie in mijn droom dan vind ik dat heel normaal, en als ik dan wakker wordt denk ik altijd dju waarom heb ik geen RC gedaan.Heb jij dat ook nog?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-7-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 12 Okt, 2015  Reageer met quote

MDC schreef:

Maar meestal als ik iets raar zie in mijn droom dan vind ik dat heel normaal, en als ik dan wakker wordt denk ik altijd dju waarom heb ik geen RC gedaan.Heb jij dat ook nog?

Ja! Dat heb ik ook nog ding ding ding!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: