EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

tips tegen slaapverlamming

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
manuel
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 21-1-2017
LDs:

tips tegen slaapverlamming
BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2015  Reageer met quote

voor de mensen die heel veel angst hebben voor slaapverlamming te krijgen heb ik hier een aantal tips:

slaap niet op je rug

zorg dat je het niet te warm hebt.

tijdens slaapverlamming:

hou je ogen gesloten, zo zie je geen enge dingen in je kamer.

houd jezelf rustig en probeer je vinger, dan je hand, dan je arm te bewegen, grote kans dat je eruit geraakt.

ik heb dit zelf heel goed onder controle ik heb er geen angst meer voor, succes! ^^

back to top
manuel
Nieuw lid
Nieuw lid
21
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 26 Okt, 2015  Reageer met quote

nog iemand tips?

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 30 Okt, 2015  Reageer met quote

Waarom zou je slaapverlamming proberen vermijden?

Slaapverlamming is de overgang van je lichaam naar slaaptoestand, zelfs droomtoestand, want het is maar in de REM-fase, de droom-fase, dat ons lichaam in slaapverlamming gaat. Het is dus de ideale toestand om direct over te gaan naar een lucide droom.

Vandaar slaapverlamming proberen vermijden is voor iemand die gefascineerd is door lucide dromen geen goede optie. Een betere optie is om te leren niet bang te zijn tijdens slaapverlamming, juist blij te zijn als je het ervaart, want je staat dan al (bij wijze van spreken) met één been in de droom. En ik zou dan juist wel aanraden om je droomogen open te doen en niet je fysieke lichaam te proberen bewegen, maar juist je droomlichaam (je kan dit door een beweging te willen doen, zonder hiervoor spieren te gebruiken) en zo dus je droomlichaam te activeren, op te staan of uit je bed te rollen en gewoon direct lucide de droom in te stappen.

Manuel, als je vaak SP hebt, probeer het dan te gebruiken om lucide te worden. Dat is mijn tip. En trouwens welkom op het Forum!

back to top
manuel
Nieuw lid
Nieuw lid
21
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 30 Okt, 2015  Reageer met quote

voor alle duidelijkheid. ik bedoel het voor de mensen die er echt heel bang voor zijn.
ik vind het zelf ook wel intressant om mee te maken maar sommige zijn er echt bang voor daarmee dat ik wat tips klaar had voor die mensen.

mijzelf is het nog maar 1 keer gelukt om vanuit slaapverlamming in een lucide droom te gaan, heb je soms nog goeie tips voor me? dan probeer ik het straks ^^

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-1-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Nov, 2015  Reageer met quote

Ik ben niet zo dol op slaapverlamming maar sinds ik me er niet meer tegen verzet kan ik er veel beter mee omgaan. Ik laat me nu zonder verzet meevoeren en kom dan vanzelf in een lucide droom terecht.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Nov, 2015  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Ik ben niet zo dol op slaapverlamming maar sinds ik me er niet meer tegen verzet kan ik er veel beter mee omgaan. Ik laat me nu zonder verzet meevoeren en kom dan vanzelf in een lucide droom terecht.

thumbs applaus

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.