EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het grote NEWBIE topic (stel hier al je beginners vragen!)

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
24
Laatst gezien: 10-12-2015
LDs: Veel

BerichtGeplaatst: Ma 24 Aug, 2015  Reageer met quote

Nou ben ik niet echt een beginner, maar ik wil wel graag een paar dingen vragen. Heb naar topics gezocht waar mijn vragen het beste bij passen maar ik kon ze niet vinden.
Heb de laatste tijd last dat ik niet goed meer door spiegels heen kan lopen. Ze geven vaak weerstand of ik kom er met de helft van mijn lichaam niet eens doorheen. Hebben anderen dit ook? Mijn luciditeit is wel vaak heel hoog, dus daar kan het voor mijn gevoel niet aan liggen. Ik hoop dat iemand tips heeft of mijn vraag kan beantwoorden. Ik zou graag mijn spiegels weer in willen duiken wink5

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 21-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Ma 24 Aug, 2015  Reageer met quote

Als ik door een raam heen duik kost het me veel droomenergie. Ik voel dan ook de
weerstand en soms lukt het ook niet. Heb ook het idee dat het de tijd dat ik daarna lucide droom verkort. Maar misschien is het wel je eigen overtuiging, je gaat er aan twijfelen of je het nog wel kan en dat is fataal. Voorheen ging het je immers gemakkelijk af en twijfelde je er niet aan. Probeer dat gevoel weer terug te krijgen.
Ik kan het, ik wil het en het gaat me lukken.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Aug, 2015  Reageer met quote

Zoef schreef:
Probeer dat gevoel weer terug te krijgen.
Ik kan het, ik wil het en het gaat me lukken.

Inderdaad. Ik ben het ook eens met Zoef: Onwankelbaar zelfvertrouwen heb je nodig.
Ik ben het wel niet eens dat je er droomtijd mee verliest. Tenzij natuurlijk dat het zo moeilijk blijkt (m.a.w. Dat je het jezelf zo moeilijk maakt doordat je teveel twijfelt), dan kan je het beter laten. Maar als het met volle zelfvertrouwen gebeurt en dan lukt het heus wel, dan kan het juist een zeer lucide verdiepend effect hebben, omdat het zo ongewoon is, sensaties die we in het dagelijkse leven niet hebben, kan het je juist nog meer verankeren in de droom en dus in je luciditeit. En het bevrijdend gevoel van ergens door te klieven kan ook een energieboost geven. Dus blijven proberen, in jezelf geloven, maar als het toch te moeilijk blijk: op tijd er mee kappen en iets anders gaan doen. Good Luck!

back to top
Poseidon
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 7-2-2016
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Vr 11 Dec, 2015  Reageer met quote

Hello! Nieuw op het forum sinds vandaag,

Ik ben benieuwd of het handig is om je eerste LD te introduceren met een techniek zoals de WILD, WBTB etc, óf droomsignalen blijven herkennen en zien of het lukt om tijdens het dromen tot besef te komen dat je droomt?

Vier jaar geleden ongeveer voor het eerst over LD gehoord en maar half opgezocht wat je nou precies moest doen, dus was er na 2 weken al mee gekapt. Nu ouder en wijzer & ready to give it another try!
Ik ben nu ongeveer 5 weken bezig met mijn dromen herinneren, droomsignalen herkennen en op vaste momenten RC's doen (tijdens wisseling van locatie, huis, school, sportschool etc.) Lig ik dan tussen het bankdrukken door uitgebreid mijn handen te bekijken 8D

Van de week een Pre LD gehad! hurray

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Zo 13 Dec, 2015  Reageer met quote

Hoi Poseidon, welkom op het forum welcome
En gefeliciteerd met je Pre LD, dat gaat de goeie kant op!

Poseidon schreef:
Ik ben benieuwd of het handig is om je eerste LD te introduceren met een techniek zoals de WILD, WBTB etc, óf droomsignalen blijven herkennen en zien of het lukt om tijdens het dromen tot besef te komen dat je droomt?

Nou, zo te horen ben je gewoon goed bezig met dromen herinneren, droomsignalen herkennen en RC's doen.
Welke techniek succes gaat hebben is heel persoonlijk. Mij is WILD bijvoorbeeld nooit gelukt. Maar WBTB is sowieso een hele goeie techniek, waarmee je kansen op succes zeker groter worden.

Succes rechterduim omhoog met knipoog

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 21-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Zo 13 Dec, 2015  Reageer met quote

Als je te vroeg wakker wordt. Je droomdagboek even lezen en daarna in slaap proberen te vallen met jezelf telkens af te vragen : Ben ik aan het dromen ?
Maar niet met een noodtempo maar heel rustig en ontspannen. Als je merkt dat je
er niet van in slaap kan komen er na een tijdje mee stoppen. Vaak blijf je er onbewust mee doorgaan. En dan droom je en vraag je het je af. Zo kan je bewust in slaap vallen, je gaat dingen horen en zien die er niet zijn. Heel verrassend.

back to top
Poseidon
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 7-2-2016
LDs: 0

BerichtGeplaatst: Ma 14 Dec, 2015  Reageer met quote

Majah schreef:
Welke techniek succes gaat hebben is heel persoonlijk. Mij is WILD bijvoorbeeld nooit gelukt. Maar WBTB is sowieso een hele goeie techniek, waarmee je kansen op succes zeker groter worden

De WILD lijkt mij ontzettend interessant, vannacht geprobeerd met de relax, drop & rol-over techniek, helaas niet gelukt. Ik heb de aantal afgelopen nachten dat ik intensief bezig ben met LD, dat ik ergens in de nacht wakker word, maar dan best wel klaarwakker in plaats van lekker drowsy,wat wenselijk is right? Misschien dat de WBTB techniek in dit geval beter van toepassing is, of waar Zoef het over heeft en proberen te onthouden dat je zo gaat dromen.

We'll see, in ieder geval 2 dromen onthouden.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.