EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Juni 2016

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Di 21 Jun, 2016  Reageer met quote

+1=1

Weet je wat ik geloof, dat er best veel dromen zijn waarin je je gewone dagelijkse dingen doet, je loopt gewoon in je eigen straat bijvoorbeeld. Maar als je 's ochtends wakker wordt, dan herinner je je die dromen niet. Waarom zou je ook, het was niets bijzonders. Pas als je (per ongeluk) lucide wordt, dan weet je het, dat je ook in dromenland gewoon door je eigen straat loopt... wiske

Voetbal-outfit
Ik ben in de keuken met de rest van het gezin. Er is een jongetje in voetbalkleren en zijn vader bij. Ik ben de vaatwasser aan het uitruimen, loop heen en weer met serviesgoed en praat ondertussen wat met de rest. Dan komt mijn zoontje aan in voetbalkleren en hij vertrekt met het jongetje en zijn vader. "Dag veel plezier" roep ik naar ze "you can make it"
Ondertussen weet ik dat dit niet klopt, want mijn zoontje zit helemaal niet op voetbal, al loopt ie erbij alsof hij nooit anders gedaan heeft. Dit moet een droom zijn, of ik ben in de toekomst beland ofzo. Blijven zingen, 'we can make it', een oud housenummer, hard zingen. En ondertussen ga ik gewoon door met die vaatwasser uitruimen. De kopjes voelen stevig, solide. Buiten hoor ik een vogel zingen. De keuken ziet er normaal uit. Ik kan haast niet geloven dat dit een droom is. Terwijl ik de kopjes in de kast zet gluur ik naar mijn handen. Ze zien er normaal uit, maar die ene ringvinger lijkt iets te kort. Bijna wil ik nog een keer gaan kijken, omdat ik het bijna niet kan geloven. Maar ik weet dat de twijfel al genoeg zegt. Dit is een droom, maar het is allemaal zo NORMAAL. Shockerend. Ik word er wakker van. Jammer.

Laatst aangepast door Majah op Wo 22 Jun, 2016, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Wo 22 Jun, 2016  Reageer met quote

+1=2 smile

Open deur
Een van onze babykonijntjes is weer ontsnapt. Maar ik heb hem kunnen vangen. Ik hou zijn kleine warme lijfje tegen me aan. Ik ben eigenlijk nog erg moe, het is nog vroeg in de ochtend, ik probeer nog even te blijven slapen. Maar dat lukt zo niet, met dat onrustige konijntje tegen me aan, ik moet gewoon uit bed en hem even naar het hok gaan brengen. Iedereen slaapt nog. Ik loop de trap af. Dan zie ik de voordeur wagenwijd open staan.
En ik weet gelijk dat dit een droom is. Dat ik als dit WL was in paniek zou raken van die open deur, want dat zou betekenen dat er een inbreker was oid. Maar nu is het alsof een vriendelijke kracht die deur voor mij heeft open gedaan. Ik kijk naar buiten, het is heerlijk zonnig weer. De lucht is vol met duizenden pluisjes. Ik sta er even naar te kijken en van te genieten. Dan wil ik verder lopen maar ik weet niet hoe, ik voel geen lijf meer ofzo. Dan komt er verwarring, als ik droom en ik slaap dan zou ik toch mijn ogen dicht moeten hebben. Terwijl ik hier ben met mijn ogen open. Dus ik doe mijn ogen dicht en dan wordt ik wakker

En weer val ik ten prooi aan verwarring. Eigenlijk snap ik dat niet helemaal. Want ik ben nu inmiddels al meer dan 60 maal lucide geworden, dus ik zou er toch al wel een beetje aan gewend kunnen zijn. Maar toch voel ik me vaak overdonderd door het besef van lucide zijn. En voel ik me ook onzeker in die vreemde wereld.
Het is jammer dat mijn ld's niet langer duren. Maar ik zou ze ook voor geen goud willen missen. Zoals vannacht, die vriendelijke open deur, dat zoete zomerweer, een paradijselijke sfeer die ik volledig bewust mag meemaken ^^
Ik heb er wel vertrouwen in dat op den duur mijn lucide dromen langer gaan duren. Misschien dat ik leer stabiliseren. Misschien wordt ik in mijn waakleven steeds meer zelfverzekerd en in control en werkt dit door in de dromen...

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 20-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Di 28 Jun, 2016  Reageer met quote

+3 =5 :D

20 juni Hete as over de baby

20 juni In mijn onderbroek naar de discotheek

26 juni Je kan het niet laten, he, jezelf meer te vervuilen

Zie voor inhoud van deze lucide dromen, link hieronder.

Wat me verder opviel was dat we op 20 juni met 4 dromers tegelijk lucide dromen hadden. Het was die nacht, toevallig ? , volle maan. wolf

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun, 2016  Reageer met quote

Twee winnaars deze maand!

Gefeliciteerd Twin en Zoef applaus

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 05 Jul, 2016  Reageer met quote

Majah schreef:
Dit is een droom, maar het is allemaal zo NORMAAL. Shockerend.

Kwam een interessante lezing tegen van Stephen LaBerge oa over waarom dromen zo echt op de wakkere wereld kunnen lijken: https://www.youtube.com/watch?v=QRs8sR3B2AY

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 20-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Do 07 Jul, 2016  Reageer met quote

Boeiend betoog van een van de pioniers van lucide dromen. Geef je te denken.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.