EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie December 2016

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

LD-Competitie December 2016
BerichtGeplaatst: Do 01 Dec, 2016  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

December
Majah - 4
Dreamystivi - 4
Zoef - 3

Winnaars vorige maanden
Januari - Zoef (6)
Februari - Majah (3)
Maart - Zoef (7)
April - Zoef (6)
Mei - dj-girl (7)
Juni - Zoef, twin (5)
Juli - Zoef (4)
Augustus - Zoef (5)
September - Zoef (2)
Oktober - Dreamystivi (2)
November - Zoef (3)
December - Dreamystivi, Majah (4)

Laatst aangepast door Majah op Zo 01 Jan, 2017, in toaal 6 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Do 08 Dec, 2016  Reageer met quote

+1=1

Terug in de tijd
Ik ben samen met mijn ex, mijn vriend toen we eind twintig waren.
Op een of andere manier weet ik dat het een droom is
'Ik ben terug in de tijd' zeg ik tegen hem. 'Dit is een droom. Ik ben even terug om te weten hoe het was.'
Hij kijkt me vreemd aan.
'Eigenlijk ben ik nu 44', zeg ik
Wat oud klinkt dat, ontzettend ver weg, 44 jaar... We moeten er allebei om lachen, het klinkt zo bizar.

De droom gaat verder, maar ik ben niet meer lucide.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

+1=1
BerichtGeplaatst: Ma 12 Dec, 2016  Reageer met quote

+1=1
Streken uithalen in een kerk, snel wegrennen met boze pastoor achter mij, ik liep, sprong en vloog op den duur over de kerkstoelen, toen wist ik dat ik droomde. Oefende wat vliegkunstjes, achterwaarse salto's enzo, vloog naar een groot, lelijk reclamebord,zocht penseel en verf en maakte het kunstzinnig mooier, ging hier zo in op dat ik vergat dat het een droom was.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 12 Dec, 2016  Reageer met quote

+0.5=1.5

Ik herinner mij opeens dat ik begin deze maand ook nog een ld had, kort, heel kort en ik kan mij zelfs niet meer herinneren waar het over ging. Ik weer allen dat ik hem nog wou posten, maar ook dat ben ik vergeten doen. Dus ja, ik laat het toch voor een halve ld meetellen smile

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

plooifiets
BerichtGeplaatst: Di 13 Dec, 2016  Reageer met quote

Mijn onbewuste vond het maar niks gelijk: die anderhalf lucide droom. Zo leek het wel, want vannacht had ik iets wat ik ook maar een halve lucide droom kan noemen en zo heeft mijn onbewuste het weer effen getrokken:

+0,5=2

Ik droomde dat ik naar een lezing ging, maar ik ging te laat zijn. Ik fietste snel met mijn plooifiets de berg op, toen stopte er een bus, ja, dat gaat veel sneller, dus ik met plooifiets en al er op. Maar aan een kruispunt, draait de bus toch wel de verkeerde kant op. Snel op de stop-knop gedrukt en er uit gesprongen, daar ging de bus weer voort, verdorie, met mijn plooifiets er nog op. Neen, dat mocht, niet, dat kon toch niet waar zijn, mijn dure plooifiets, weg. Ik wou het niet accepteren, ik probeerde de droom te veranderen, zodat ik mijn fiets toch terug had, maar zoiets kan je enkel in een droom doen... ohja, zou het een droom zijn? Ja, hoor, meteen wist ik het, en ik was vooral erg opgelucht, dus ik ben mijn fiets toch niet kwijt, het is maar een droom, dus ik hoef de droom niet eens aan te passen, laat die droomfiets maar met de bus verdwijnen, de echte staat toch mooi in mijn garage. Maar die lezing, die wil ik wel nog halen... en meteen was ik weer weg met de droom zonder nog te beseffen dat het een droom was, vandaar dat ik mijzelf maar 0,5 geef, ik heb beseft dat ik droomde, dat wel, maar heb er niets mee gedaan, zelfs niet even in de lucht gevlogen.

Laatst aangepast door Dreamystivi op Vr 16 Dec, 2016, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 13 Dec, 2016  Reageer met quote

Hoi Dreamystivi, wil je hem alsjeblieft "Plooifiets" noemen, die droom?
(Of geef je je dromen nooit titels?)

Plooifiets, je mooie plooifiets wat een prachtig woord! grin
(noemen wij vouwfiets wink )

Goed he, dat je hem niet kwijt bent!

Ik heb ook wel eens zoiets. Dan is er iets helemaal mis gegaan. En dan denk ik, ik wou zo graag dat ik de tijd kon terugdraaien.
En dan word ik even later wakker. Met spijt! Had ik het maar geprobeerd, de tijd terugdraaien. Het had gewoon gekund, en er had nog zoveel meer gekund :D

De moraal van dit verhaal: Altijd proberen!
Altijd proberen om de droom te veranderen als hij je niet bevalt. Altijd proberen de tijd terug te draaien als je dat graag wil.
Niet gehinderd door enige realiteitszin altijd proberen...

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 16 Dec, 2016  Reageer met quote

Majah,

Ik geef mijn dromen inderdaad (bijna) nooit titels, maar voor jou wil ik dat natuurlijk wel heel graag doen!

Wij Belgen toch... Vouwfiets klinkt ook niet slecht.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

zoom in
BerichtGeplaatst: Vr 16 Dec, 2016  Reageer met quote

+1=3

Ik werd wakker vanmorgen, maar had nog wel een uurtje slaap tegoed. Ik dommelde dus lekker weer even in en zag beelden ontstaan van huizen in de verte. Dat moesten wel droombeelden zijn. Ik zoomde er rustig op in en bracht, mij, de waarnemer, dus dichter bij die huizen zodat ik kon kijken door de ramen. Hierdoor vormde zich ook een droomlichaam rond mij de waarnemer. En met dat droomlichaam kon ik in een huiskamer binnen gaan. Er was daar een hond die wou spelen. Ik vloog er naar toe, aaide de hond en vloog rondjes errond, ik nam hem vast en vloog er al dansend mee door de living. Toen verloor ik het besef dat het een droom was en ging de droom nog even door als gewone droom.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 18-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Za 17 Dec, 2016  Reageer met quote

+3=3 :D

1 december
Zombie bewakers in control room

6 december
Broer Rick rekensommen laten maken

16 december
Zigzaggend trappen af gefietst

Zie voor inhoud van deze lucide dromen, link hieronder.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Ma 19 Dec, 2016  Reageer met quote

+2=3 smile

vertrouwd huis?
Ben in de keuken bij de kraan en loop naar de woonkamer. Het is een vertrouwd huis, maar het dringt tot me door dat dat raar is, want ik ben hier toch nog nooit geweest? Dat dit een droom moet zijn. Er zit iemand op de bank, een bekende (in de droom of IRL?). Ik snap even niet wat ik met de situatie aan moet.
Ik word wakker

moonjumping
Ik sta in een straatje in het centrum van de stad waar ik woon. Het schemert, de lucht is zacht.
Net was ik wakker. En daarvoor was ik lucide. Dus dit is weer een droom.
Ik stamp met mijn voeten op de grond en wrijf in mijn handen.
En dan ga ik doen wat ik al een tijdje van plan ben. (Ik noem het nu maar moonjumping) Ik ga springend lopen, deinzend, verend, met enorme stappen. Het is een fantastisch gevoel grin

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

uittredingsdroom
BerichtGeplaatst: Do 22 Dec, 2016  Reageer met quote

+1=4

Vannacht maakte ik mij bewust los van mijn slapend lichaam, na heel wat tolbewegingen lukte mij dit en vloog ik bewust de lucht in tegen het plafond.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 24 Dec, 2016  Reageer met quote

+1=4 smile

Ring

Eerst een lange ND, ik ben met een kinderfeestje mee in een soort water-attractiepark. Zwembaden, bootjes, beren, een baby, allerlei avonturen, druk en vermoeiend.

Aan het eind van het feestje loop ik alleen rond in een groot rustig gebouw bij de entree van het park. Ik krijg het gevoel dat ik droom. Ik spring in de lucht om te zweven maar ik kom even hard weer omlaag. Ik probeer het een aantal keren, blijf proberen, maar het lukt echt niet. Ik kijk rond, alles is normaal, solide. Dit lijkt toch de wakkere wereld te zijn.

Een ingeving, een gedachte: Als dit een droom is, verschijnt er een ring om mijn vinger.
Ik kijk naar mijn hand, een lege hand. Dan verschijnt er een ring om mijn vinger, een fluorescerend gele ring met een zilver reflecterende rand. Maar die zilveren rand is nog niet af, er ontbreekt een stuk. Ik ga door met de intentie tot die ook helemaal rond en stevig is.
Nu zie ik het met eigen ogen, ik kijk naar de ring en weet zeker dat dit een droom is.

Ik wil het park uit, loop nog even te zoeken naar de uitgang, onduidelijke wegwijzerbordjes, ik volg maar de bordjes 'hotel', hoop dat dat buiten het park is. Dan vraag ik het aan een medewerker en zij helpt mij (overdreven vriendelijk) naar de uitgang.

Ik loop nu over een rustig terrein, stil, verlaten. Veel groen, bomen, frisse lucht. Een aantal keer kijk ik naar mijn ring, dit is nog steeds een droom. Er staan wat oude muren, ik wil er door heen, het moet kunnen maar de muur is keihard. Dankzij de ring weet ik zeker dat dit een droom is, maar verder voelt de omgeving erg echt.

Ik kom bij een verlaten spoor. Wat ga ik nu doen? Ik ga een handstand doen op de rails. En op het moment dat ik zo op mijn handen sta, voel ik de energie van de droom, een enorme energie raast door me heen. Dan word ik wakker.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 18-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Za 31 Dec, 2016  Reageer met quote

Gefeliciteerd Dreamystivi en Majah met jullie gezamelijke overwinning
deze laatste maand van het jaar. Ik heb nog mijn best gedaan voor nog een
lucide droom maar het zat er echt niet in.

Majah : heel orgineel om een ring te bedenken aan een van de vingers van
je hand. Die je er telkens aan herinnerd dat je nog droomt. Ben dat nog
nergens tegen gekomen. En een handstand op de spoorrails.

Iedereen die dit leest een fijne jaarwisseling toegewenst en een
gelukkig nieuwjaar.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jan, 2017  Reageer met quote

Gefeliciteerd Dreamystivi!

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 01 Jan, 2017  Reageer met quote

Gefeliciteerd Majah en een gelukkig nieuwjaar.

Gelukkig nieuwjaar aan iedereen!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.