EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Maart 2017

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

LD-Competitie Maart 2017
BerichtGeplaatst: Wo 01 Mrt, 2017  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Maart
Majah - 3
Dreamystivi - 1
Zoef - 4

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Zoef (3)
Februari - Majah (7)

Laatst aangepast door Majah op Za 01 Apr, 2017, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Do 02 Mrt, 2017  Reageer met quote

+1=1

Ik haast me over de gang en ren de trap af, dat gaat met flinke sprongen, heel wat treden tegelijk. Het doet me denken aan zweven. Als RC probeer ik op te stijgen. En dat lukt! eek2
Lucide, kan het bijna niet geloven. Ik vlieg door de hoge hal. Kom bij de uitgang, de deur is dicht, ik weet niet hoe ik verder kan

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 8-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Mrt, 2017  Reageer met quote

Van Harte Gefeliciteerd!

En wat een cadeau!
Je gaat meteen volle bak van start. siiw

gr Twin

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 03 Mrt, 2017  Reageer met quote

+1=1

Ondanks de weinig slaap (of juist dankzij?), beleefde ik vannacht nog eens een LD. Ik ben terug papa geworden van een klein wezentje, dus ja, dat heeft wel een impact op je slaap en droomleven, maar deze nacht was het eens een positieve invloed.

Olivia, nu 3 weken oud, had het wat lastig deze nacht, krampjes, onrustig, niet meer in slaap geraken na het drinken, dus pakte ik haar, voor de goede vrede (zodat mijn vriendin toch wat zou kunnen slapen), bij mij in bed, op mijn buik en al wiegend en schuddend probeerde ik haar te kalmeren en in slaap te krijgen. Ik val zo al wiegend en schuddend in slaap en Olivia ook neem ik aan, want ik werd toch niet meer wakker van gehuil en gejammer. En terwijl ik slaap blijf ik verder wiegen en schudden, ik voel haar nog steeds tegen mij aan, maar sta nu verticaal, ik heb enkel een droomlichaamsgevoel en het gevoel van Olivia tegen mij aan, voor de rest is er geen droom, enkel zwart, leegte, niets. Maar ik ben nog steeds aan het wiegen en doe dit nu al zwevend, naar beneden, maar dat is een beetje saai, dus ik stel mij een bodem voor in die leegte, waartegen ik mij kan afduwen zodat we weer de lucht in gaan en ik een zachte zweef wieg wordt voor Olivia. Dat is heel bijzonder, ik ben echt heel helder, weet dat het een droom is geworden, maar er is geen droom, toch geen droomzicht, maar dat geeft niet, er is de sensatie, het op en neer gaan en het gevoel dat dit Olivia ontzettend rustig maakt en het gevoel dat zij wel hetzelfde moet beleven in haar droom. We zweven zo enkele tientale keren op en neer in het niets, tot ik wakker werd, helemaal verkwikt (het was nochtans een lastige nacht geweest tot nu toe, met weinig slaap), en Olivia die lag mak als een lammetje te slapen op mijn buik, in dromenland, misschien nog steeds op en neer zwevend.
colgate

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 05 Mrt, 2017  Reageer met quote

cloud9 Een kleine dromer in de dop geboren, hoera! blon

Hartelijk gefeliciteerd met je dochtertje, Dreamystivi hugs

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

twin schreef:
Van Harte Gefeliciteerd!

Goed opgemerkt Twin wink
Dankjewel! smile

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

+1=2

F in de spiegel
Ik ben in een theatercafé (waar ik vroeger wel kwam). (...) Ineens zie ik een vriend van lang geleden, F (hij is heel klein IRL). Ik ga naar hem toe en we drinken een biertje en praten wat. Ik wil hem vertellen dat ik laatst nog van hem gedroomd heb en dat het zo toevallig is dat ik hem nu echt zie. Maar dan snap ik het, dat dit ook een droom is!
F loopt naar een hoek van het café, daar ligt een groot dood dier, een nijlpaard ofzo. F gaat iets doen met dat dier (er iets uithalen?). Ik heb geen zin om er bij te gaan staan kijken, dus ik loop een eindje weg. Bij de bar check ik mijn handen, RC, maar ze zien er volkomen normaal uit. Dat verbaast me niet eens, dit is zo'n realistische droom. Er wordt fijne muziek gedraaid, ik ga lekker even dansen. Ondertussen wrijf ik wat in mijn handen (om de droom te stabiliseren). Even later loop ik terug richting F. Er hangt een spiegel aan de muur, via die spiegel zie ik zijn gezicht, ik lach naar hem. Hee, maar hij is toch veel kleiner dan ik, dus als ik zijn gezicht kan zien in de spiegel, dan wordt hij zeker opgetild, door de barman ofzo. Ik kijk naar hem en zie dat hij inderdaad wordt opgetild, maar door een grotere versie van zichzelf, een soort karikatuur, dat ziet er een beetje griezelig uit. Ik wil wel weer verder, andere dingen gaan doen met mijn droom. Maar eerst neem ik afscheid van F, en ik zeg nog 'bedankt voor je vriendschap'. Dan voel ik zijn beentjes om me heen, als een aapje klemt hij zich aan me vast. Ik ben nu mijn beeld kwijt Dan word ik wakker

Beetje bizarre ld.
En ik wil zo graag nog eens door een spiegel. Dus dat er een spiegel verschijnt in de droom is heel mooi. Alleen jammer dat ik hem niet herkend heb als een lucide goal.

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Mrt, 2017  Reageer met quote

Frustratie..

Echt bijna..
Ik gedraag me lucide, maar zie het niet!!
Afgelopen weekeinde.. 3 Mega droom-aanwijzingen.:
Eerst redt ik een draak! --->geen reactie!
Ik vlieg met de draak mee omhoog, ..
en vlieg (dat kan ik, dat heb ik eerder gedaan)---> geen reactie!
Daar is een heel mooi helder meer, ik vlieg onder water... (ik kan onder water adem halen,) ... want dat heb ik eerder gedaan, maar alweer geen reactie!!

oja clue number 4: toen ik uit het water kwam kon ik niks zien... en ik dacht: .... rustig blijven want dit is eerder gebeurt.. als je rustig blijft, trekt het vanzelf weg. en ja dat trekt dan weg ....

Dat heb ik trouwens wel heel vaak als ik in een droom uit het water kom. Dan zie ik helemaal niks... krijg mijn ogen niet open, of het licht is zo enorm fel dat ik er niet in kan kijken, of nu (iets nieuws) alsof het water op je ogen blijft liggen met een melkachtige substantie erin. alleen contouren ver weg.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Do 16 Mrt, 2017  Reageer met quote

+2=2 :D

3 maart: Wilde naakt gaan zwemmen met een jonge vrouw

15 maart: Spiegeltje aan de wand

Zie voor beschrijving van deze 2 dromen, de blauwe link naar mijn lucide dromendagboek hieronder.

Nog gefeliciteerd met je dochtertje Dreamystivi. En een heel bijzondere droom.

Ik snap je frustratie Twin. Maar vliegen met een draak vind ik best wel avontuurlijk. Zou ik ook wel willen. Lucide of niet.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Wo 29 Mrt, 2017  Reageer met quote

+2=4 grin Revanche Majah ?

18 Maart : Oudere man die wat te maken had met John de Mol

27 Maart : Vliegen op een bureaustoel richting haven

Zie voor beschrijving van deze 2 dromen, de blauwe link naar mijn lucide dromendagboek hieronder.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr, 2017  Reageer met quote

Gefeliciteerd Zoef party3

Ik had er nog wel eentje gehad
=1=3

(16-3)
Lamp is aan
Ik loop 's nachts door de gang in mijn huis. Ik zie dat een lamp in de woonkamer brandt. Dat is gek, ik weet toch zeker dat ik hem net heb uit gedaan voordat ik weer ging slapen. De lamp dimt, hij gaat steeds zwakker schijnen tot hij uit is. Nu weet ik dat ik droom. Ik loop verder, in het donker, door mijn huis. Het is heel realistisch. Gek idee dat ik nu lig te slapen

Diezelfde nacht nog twee keer een dergelijke droom dat ik door mijn huis loop te dwalen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr, 2017  Reageer met quote

Heeeee Twin, beste Twin, bijna, bijna, bijna, bijna is ook mooi :D

blon Vier alle lucide en bijna-lucide en bijzondere droommomenten, laat je onderbewuste maar weten dat je het waardeert, dat het goed bezig is.
Positieve feedback voor je onderbewuste, om het te stimuleren, te laten weten dat het op de goeie weg is, ga zo door SC
Pas op crazy voor frustratie.
(Ja ik weet het, ik heb makkelijk praten, sorry)

wizard

groetjes Majah wiske

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 01 Mei, 2017  Reageer met quote

Hoi Majah, en Zoef,

sorry late reactie,maar ik ben ver weg op vakantie geweest.
Helaas ook daar geen LD's.
Maar de reis was zo mooi dat ik er helemaal Zen van ben geworden.
Dus begin ik deze maand weer fris en fruitig. grin
Bedankt voor jullie hartonderderiem/pep-talk , ... die doet me goed. meditate

groetjes Twin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 02 Mei, 2017  Reageer met quote

Heee Twin, welkom terug! Wat heerlijk dat je zo'n mooie reis gemaakt hebt :D
groetjes Majah wiske

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.