EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Lezen en schrijven

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 30-5-2017
LDs: 38

Lezen en schrijven
BerichtGeplaatst: Di 30 Mei, 2017  Reageer met quote

Hi iedereen,

Afgelopen nacht een droom gehad dat ik een brief moest schrijven. Het lukte wel uiteindelijk, maar bijna niet te doen, en tijdens het lezen vulde ik veel zelf in met mijn gedachten. In normale dromen heb ik veel zintuigelijk waarnemen en (extreme) emoties, maar concentreren en geschreven informatie gaat blijkbaar erg moeilijk.
Herkenbaar? En heeft iemand hier een wetenschappelijke onderbouwing voor?

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 15-8-2017
LDs: 359

BerichtGeplaatst: Wo 31 Mei, 2017  Reageer met quote

Je dromen zijn niet stabiel, dus een brief daarin schrijven wat ik nooit gedaan heb lijkt me al een hele prestatie. Ik heb wel eens getracht een boek te lezen in een lucide droom. De letters danste letterlijk over het papier. En als je maar even weg kijkt staat er weer wat anders. Koeieletters die kan ik dan nog wel lezen. (Tijdens het lezen vulde ik veel zelf in met mijn gedachten.) Dit doet me denken aan multitasking in real life. Je zit bij een vergadering en bent ook met wat anders bezig. Daardoor mist je dingen die er gezegd worden. Maar je fantasie vult dat dan gewoon aan. Waardoor het lijkt alsof je 2 dingen tegelijk kan. Maar dat gaat wel ten koste van de kwaliteit van de 2 taken die je uitvoerd. Een wetenschappelijke onderbouwing heb ik niet.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.