EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie September 2017

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

LD-Competitie September 2017
BerichtGeplaatst: Ma 04 Sep, 2017  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

September
Majah - 3
Zoef - 3

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Zoef (3)
Februari - Majah (7)
Maart - Zoef (4)
April - Zoef, Majah (2)
Mei - Zoef (5)
Juni - Zoef (3)
Juli - Zoef (5)
Augustus - Zoef, Majah (6)
September - Zoef, Majah (3)

<mod> Oeps... Ik dacht toch echt dat ik hem al geopend had... de LD- competitie voor september eh
In mijn dromen, zeker
Te laat, sorry!</mod>

Laatst aangepast door Majah op Zo 01 Okt, 2017, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 8-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 04 Sep, 2017  Reageer met quote

Jawel September gaat mijn maand worden. reality check

misschien na de slag op mijn hoofd afgelopen vrijdag.. geenidee

hoop doet (nog steeds) leven. uhh yes

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 05 Sep, 2017  Reageer met quote

yes

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 8-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 09 Sep, 2017  Reageer met quote

Dank voor je vertrouwen.. 😎
Ik laat me nog eens inspireren door mijn zusje....
Here I Come.... enzo....😉

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Wo 13 Sep, 2017  Reageer met quote

+1+1+1= 3 smile

4 sept
Ik ben oké
Ik word spontaan lucide als ik in een drukke winkelstraat loop. Ik herinner me mijn voornemen om vooral kalm te blijven. Daarom zeg ik op kalme (bezwerende) toon tegen mezelf "ik ben oké" en dat blijf ik herhalen terwijl ik verder loop "ik ben oké, ik ben oké, ik ben oké".
Het is druk, ik kom constant mensen tegen, maar ik blijf me focussen op de kalmte in mezelf. Nu is er een laaghangende overkapping, van dik blauw plastic (als een gym-mat), het voelt een beetje claustrofobisch, ik overweeg om er iets aan te veranderen zodat ik de lucht weer kan zien. Maar ik kies voor mijn kalmte en loop onverstoorbaar door. Ik ben tevreden over mezelf.

Maar de droom eindigt al snel. Als ik er op terug kijk is dit toch niet de manier om lucide te blijven. Want het kalm blijven ging goed. Maar door zo stoicijns te blijven, ging ik geen interactie aan met de omgeving. Voelen, horen, kijken, dingen uitproberen, dat is allemaal belangrijk

6 sept
2 identieke katten
(...)Ik kijk vanaf de gang de kamer in en zie mijn kat met nog een precies dezelfde kat. En die zit bij hem op schoot Haha, dit moet een droom zijn!
Ik loop verder op de gang. Onderaan de trap zie ik mijn moeder staan. Dit is een droom dus ik hoef niet te lopen, ik spring van de trap. Toch voelt dat nog wel eng, maar ik land zacht in de lucht vlak boven de grond. Ik zweef, wat een fantastisch gevoel, ik roep "ja ja ja ja ja". Ik raak de leuningen aan en wrijf in mijn handen
En dan word ik toch weer wakker sadblauw

13 sept
Ze vraagt de afstandsbediening
Ben op een cursus, met vrouwelijke cursus-leider. Cursus is nu afgelopen, ik roep 'tot volgende week' en vertrek. Ik loop op de trap naar beneden. Een meisje dat ook op de cursus zit komt naast me lopen. Ze is wel aardig. Ze heeft een bril en lang haar (in een paardestaart?) en ze is een beetje bleek, een beetje een nerd-type. Het ruikt lekker, in het gebouw is ook een restaurant, misschien ga ik daar wel even wat eten, zeg ik tegen haar. Als we beneden in de hal lopen zien we braaksel liggen, er is ook een café, het meisje zegt er iets over, ik heb gelijk geen honger meer.
Samen lopen we door naar de grote theaterzaal. Het is een grote hoge ruimte, we gaan ergens in het midden zitten op een stel grote blokken en we kijken rustig een tijdje om ons heen. Er is van alles te zien, mensen, bedrijvigheid.

Op een gegeven moment weet ik dat ik droom. Ik vraag me af wat ik met deze lucide droom wil doen, ik weet het niet zo goed. Het meisje vraagt "mag ik?". Eh ja, natuurlijk, ik geef haar de afstandsbediening die ik in mijn hand heb. Ze neemt hem aan en richt hem op het grote witte podium. De vloer van het podium verrijst in lagen omhoog en er vormt zich een schip, een groot wit schip. Tenslotte is het een levensecht schip geworden.
Nu zitten het meisje en ik in het schip, het schip beweegt alsof het op flinke golven vaart. Ik kijk uit het raam van de kajuit, ik zie dat we door de lucht vliegen, langs een hoog flatgebouw. Ik kan zo bij die flat naar binnen kijken, ik zie een ruim vrij luxe kantoor met een aantal mannen, mijn broers zijn er ook. De grote glanzende tafel ligt vol met snoep.
Ik bedenk wat ik nu met mijn droom wil doen. Ik wrijf in mijn handen

en ik word verdorie weer wakker grrr
Maar wat ik wel fantastisch vind is dat dit meisje mij kwam helpen. Een ontmoeting met een droomgids! smile

Had vannacht vóór deze ld ook nog een dubbele vals ontwaken FA. Hij was wel grappig, daarom schrijf ik hem ook nog even op:
- Ik ben 's nachts wakker geworden en lig al even wakker. Nu ga ik mijn bed uit om op mijn mobiel te kijken hoe laat het is. Ik draag mijn joggingbroek. Als ik mijn mobiel pak valt er van alles van de plank. Er lijkt heel groot een 4 te staan op mijn mobiel, maar die is niet compleet, het display is een beetje stuk ofzo. Nu lijkt er een 3 te staan, 3:30, oh half vier. Hmm, het is heel onduidelijk, die mobiel is echt stuk.
- Ik ben 's nachts opgestaan en naar beneden gegaan. Ik draag een spijkerbroek. Ik herinner me wat er net gebeurd is, toen ik een joggingbroek aan had, dat de klok van mijn mobiel zo raar deed. Dat was natuurlijk een droom, een FA! Nu ben ik echt wakker. Ik zou nu een RC moeten doen, maar dat heeft weinig zin, want ik ben toch wakker

not ^^

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep, 2017  Reageer met quote

Majah,
Je laatste droom met het meisje en de afstandbediening is echt een beauty.
Wat ruiken en een behulpzame DC dat maakt je niet vaak mee.
En 2x een FA , je bent toch niet aan het SSILDen geslagen ?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Do 14 Sep, 2017  Reageer met quote

Nee, geen SSILD nee, maar wel een techniek die er een beetje op lijkt, 'Noticing'. Dat is eigenlijk rustig gadeslaan wat er zich achter je oogleden afspeelt. Ik ben er nog maar net mee aan het oefenen, ik hou het nog niet lang vol.

Ik heb het hier gevonden: http://www.unlimitedboundaries.ca/xanths-phasing-prim er/
Je kan hier gratis zijn handleiding downloaden
Het gaat over astrale projectie, maar Xanth geeft zelf aan dat lucide dromen en astrale projectie feitelijk hetzelfde zijn, het gaat alleen over de mate van bewustzijn

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57

BerichtGeplaatst: Zo 01 Okt, 2017  Reageer met quote

+3 = 3 :D

10 september Zwart Wit gebeuren
23 september Jeugdvriend omarmd
24 september Wedstrijdzeilen

Zie voor beschrijving van deze dromen. De blauwe link hieronder naar mijn lucide dromen dagboek.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 01 Okt, 2017  Reageer met quote

Gefeliciteerd , eeuwige rivaal
wink

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57

BerichtGeplaatst: Ma 02 Okt, 2017  Reageer met quote

Bedankt Majah, jij ook gefeliciteerd.
Ja, het is wachten op het zusje van Twin die ons in het stof doet bijten.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.