EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Dromedagoek, maar onthoud geen dromen?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
MilanS
Nieuw lid
Nieuw lid
14
Laatst gezien: 11-10-2017
LDs: ik hoop 1

Dromedagoek, maar onthoud geen dromen?
BerichtGeplaatst: Do 12 Okt, 2017  Reageer met quote

Beste leden,
heb de tip gekregen om te beginnen met een dromendagboek bij te houden voor het beginnen met lucide dromen. Nu heb ik mezelf een boekje gmeaakt maar wordt ik iedere nacht wakker en herriner ik me helemaal geen droom meer? Dat werkt natuurlijk niet. Hebben jullie nog tips?
Mvg, Milan

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 3 p.week

BerichtGeplaatst: Za 14 Okt, 2017  Reageer met quote

beste milan,

zonder herinneren van dromen, lijkt het me inderdaad knap lastig worden. Ik heb helaas geen tips.

vr gr. Run

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Za 14 Okt, 2017  Reageer met quote

Milan,

Nadat je wakker bent, hou je ogen nog even gesloten en begin direct na te denken waarover je gedroomt heb. Bijvoorbeeld over welke mensen, dieren, waar je was, wat je deed, voorwerpen in je droom, gesprek dat je had, bijvoorbeeld een zinnetje wat je heb onthouden, emoties, was het licht of donker, muziek, geur maakt niet uit wat. Even graven in je geheugen en dan komen er dingen terug. Als je verder niets meer weet te herinneren. Schrijf je op een kladje een aantal steekwoorden op.
Klaasje, op school, fietsband, het zal niet waar zijn, boos, overdag, stomme muziek
om maar wat te noemen. Daarna begin je van achteren naar voren op te schijven in volle zinnen wat je heb gedroomd in klad. Dus eerst het meest recente. Er komen dan steeds meer dingen terug. En daarna maak je er een verhaal van in de juiste volgorde. Dus schrijf alles op wat je kan herinneren en er komt steeds meer terug. Je begint met heel weinig en het wordt steeds meer als je er langer mee bezig bent. Het zal je verbazen wat je dan allemaal kan herinneren. Ook al lijkt het in het begin niet de moeite waard. Maar als je direct bent afgeleid door wat zal ik gaan doen vandaag zijn je droomherinneringen al snel foetsie. En het is een kwestie van training. In de loop van de tijd zal je steeds meer herinneren. Speel voor detective,
stel je zelf vragen. Hoe kwam ik daar ook al weer. Wat deed zij ook al weer in mijn droom. Raar maar waar, veranderen van houding levert ook soms meer herinneringen op. Dus draai als je verder niets meer kan herinneren. Van je rug op je zij bijvoorbeeld.

Succes en groeten, Zoef

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs: 3 p.week

BerichtGeplaatst: Wo 18 Okt, 2017  Reageer met quote

bedankt Zoef, daar had ik ook wat aan.

groet,
Run

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Wo 18 Okt, 2017  Reageer met quote

Graag gedaan, geef het door. :D

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.