EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie November 2017

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 15-11-2017
LDs: 76

LD-Competitie November 2017
BerichtGeplaatst: Wo 01 Nov, 2017  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

November
Majah - 1
Zoef - 1
Run - 4
Dryalantha - 2

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Zoef (3)
Februari - Majah (7)
Maart - Zoef (4)
April - Zoef, Majah (2)
Mei - Zoef (5)
Juni - Zoef (3)
Juli - Zoef (5)
Augustus - Zoef, Majah (6)
September - Zoef, Majah (3)
Oktober - Run (9)

Laatst aangepast door Majah op Wo 15 Nov, 2017, in toaal 3 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Do 02 Nov, 2017  Reageer met quote

+1=1

's Nachts liggen mediteren toen ik niet meer kon slapen.
Lucide droom als bijverschijnsel ^^

Ik schrijf 'm later hier op.
Ik denk dat ik slaapverlamming SP ervaarde, want ik was zo zwaar, ik kwam niet meer vooruit

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 18-11-2017
LDs: 365

BerichtGeplaatst: Za 04 Nov, 2017  Reageer met quote

+1=1 :D eindelijk

3 november Tomaat naar mijn oma gegooid.

Zie voor beschrijving van de droom de link naar mijn lucide droomboek hieronder.

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
Run heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 17-11-2017
LDs: 3 p.week

BerichtGeplaatst: Zo 05 Nov, 2017  Reageer met quote

1e en 2e LD.

De eerste was een hele korte, ik probeer de gehaktbal die voor me ligt doormidden te snijden, maar er zit een vlies omheen waardoor ik er niet door kom. Nu weet ik dat ik droom. Ik vind het alleen zo stuitend, dat vel, dat ik er wakker van wordt.

de tweede begint in de kamer van een dierenarts. Op de behandeltafel ligt een kip. De kip moet geopereerd, want hij kan niet zo goed lopen, hier besef ik dat ik droom. Ik pak een scalpel en snijdt de kip in zijn lies open. Het wordt een enorme bloederige boel. haar ingewanden komen ook naar buiten, want ik maak de incisie veel te groot. Ik twijfel even of ik wel zin heb in deze droom, maar ik besluit dat ik toch graag wil weten hoe goed ik kan opereren en hoe het afloopt voor de kip. De ingewanden probeer ik weer terug in de kip te stoppen, dat is een lastig klusje, want het is heel erg glibberig. Ik twijfel halverwege het terug stoppen ook, of een kip wel zoveel darmen heeft. Uiteindelijk zit het er allemaal weer netjes in. Omdat ik weet dat ik droom, kan ik regelen dat het bloed alleen op de tafel en op mijn handen terecht komt, de keurige witte jas die ik draag blijft netjes wit. vervolgens naai ik de kip weer keurig dicht en ook haar witte veren zijn niet vies geworden. Het was een geslaagde operatie tumbsuplinkswitteduim

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Ma 06 Nov, 2017  Reageer met quote

Beste Zoef,

Wat ik wilde vragen is: Was het nu de zelfhypnose die geleid heeft tot de LD?
Leuke droom trouwens.

groet, Run

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 18-11-2017
LDs: 365

BerichtGeplaatst: Di 07 Nov, 2017  Reageer met quote

Hi Run,

Het was meer totale zelfontspanning totdat ik een pieptoon hoor en dat proberen vast te houden door een vinger ietsje te bewegen. In combinatie met SSILD, wat wel een vorm van zelfhypnose is. Maar toen ik het een 2e keer probeerde nadat ik wakker werd, lukte het niet. Boek daarover ben ik vluchtig aan het doorlezen. Wetenschappelijk wordt het uitgelegd. Maar er zit geen stappenplan bij, hoe je het kan doen. Brengt me misschien wel op ideeën.

Groetjes, Zoef vanuit Italië Lago Maggiori

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Zo 12 Nov, 2017  Reageer met quote

3e LD,

Ik sta aan de rand van het bos, waar ik met mijn zus had afgesproken (dat had ik klaar gezet) Ik ga weer op het bankje zitten, om even te wachten op mijn zus... ze komt niet. Ik ga bramen plukken, want die zijn nu op zijn lekkerst. er komt een eekhoorntje naar mij toe. Als ik hem aan mijn vinger laat ruiken, bijt hij daar behoorlijk in. Ik blijf nog even zitten, maar besluit dan in de bladerberg te springen die ik een aantal dromen geleden heb klaargezet. De kleuren zijn niet meer zo spectaculair, gewoon herfstkleuren, maar de sprong is geweldig. Ik ben nog even bang voor takken in de hoop, maat ik besef me vervolgens dat het een droom is, en dus mijn eigen keus of er een tak wel of niet in zit. Niet dus. De sprong is geweldig, ik val in een grote zachte hoop bladeren, helemaal tof.

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Wo 15 Nov, 2017  Reageer met quote

4e LD
Ik sta in een kamer met hele lelijke lambrisering. Verder is de kamer helemaal leeg. Doordat ik de lambrisering zo lelijk vind dat het belachelijk wordt, besef ik me dat ik droom. Ineens staat er in een hoekje van de kamer een spinnewiel. Daarachter zit een oud vrouwtje te spinnen. Ik vraag of ik ook eens mag proberen, dat mag, maar ik kan er niks van. Ik krijg geen gelijkmatige draad, dus stop ik er maar weer mee. Langzaam lijkt de kamer te krimpen en ik bedenk me dat alles nu zoveel te klein is, dat ik niet meer door de deur kan (net Alice in Wonderland), hierna wordt de kamer steeds groter en wanneer alles net even groter dan normaal is, ga ik door de deur. Ik kom in een keuken waar het een enorme bende is. Een enorme stapel afwas staat er op het aanrecht en de tafel is niet afgeruimd van de avondmaaltijd. Dan bedenk ik me dat ik droom en dat dit heel simpel op te lossen is en ik bedenk alles opgeruimd. De hele keuken is nu netjes, (ging dat in het echte leven ook maar zo makkelijk). Het lijkt een beetje op de keuken waar ik het muisje heb leren kennen, maar het muisje is er niet. Ik besluit naar buiten te gaan en doe de deur van de keuken open, maar daar is alleen maar lucht...verder niks. Als ik iets beter kijk, zie ik een boom verder op staan. De boom staat vol in bloei met allemaal roze bloesem, prachtig. Ik blijk op de lucht te kunnen lopen en ga naar de boom toe. Daar bedenk ik me dat ik hem wel zou kunnen verven, vanwege de quest, maar dat dat zonde zou zijn van de boom. Deze is veel te mooi van zichzelf.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 15 Nov, 2017  Reageer met quote

Jeej! Ik doe ook weer mee. smile
+2!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.