EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Januari 2018

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 5-9-2018
LDs: 100+

LD-Competitie Januari 2018
BerichtGeplaatst: Di 02 Jan, 2018  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Januari
Run - 3
Majah - 6
twin - 1
Zoef - 2

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Zoef (3)
Februari - Majah (7)
Maart - Zoef (4)
April - Zoef, Majah (2)
Mei - Zoef (5)
Juni - Zoef (3)
Juli - Zoef (5)
Augustus - Zoef, Majah (6)
September - Zoef, Majah (3)
Oktober - Run (9)
November - Run (7)
December - Run (6)

Laatst aangepast door Majah op Do 01 Feb, 2018, in toaal 7 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Di 02 Jan, 2018  Reageer met quote

hand voor hoofd Oeps, dagje te laat , sorry

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
Run heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 27-2-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 03 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=1

1e LD:
Het is donker en ik zit op een tractor en er zit iemand naast me. Maar ik weet niet wie, daardoor besef ik dat ik droom en besluit dat ik dus zelf kan beslissen wie er naast me zit. Ik maak er mijn zus van. We kijken elkaar aan en besluiten dat dit een uitgelezen moment is om te vliegen. We rijden met de tractor tot op het veld en gaan dan op het dak van de tractor staan, om van daar uit op te stijgen en te gaan vliegen. Het uitzicht is prachtig over alle dorpen en steden dat we vliegen. wanneer het licht wordt vliegen we terug naar de tractor en rijden terug naar waar we vandaan kwamen.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-9-2018
LDs: 385

BerichtGeplaatst: Vr 05 Jan, 2018  Reageer met quote

Ik heb een keer in een lucide droom mijn jongere broer geleerd loopings te maken (vliegen) in de lucht. Ja, dat zijn mooie dromen.

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 13 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=2

2e lucide droom:
Ik ga met de auto naar de afgesproken plek en ik heb de honden weer bij me. Mijn zus is daar ook en zij heeft de honden ook mee genomen. Dat geeft een mal effect. Het heeft gesneeuwd en de honden die mijn zus mee heeft genomen gaan rollen door de sneeuw. Mijn honden zitten nog in de auto. Wanneer ik ze eruit laat verdwijnen ze en houden we dus één setje honden over. Hier word ik wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Za 13 Jan, 2018  Reageer met quote

+2=2 smile

(vorige week)
Rode vleugels
Ik zie grote rode vleugels, ze steken schuin omhoog de lucht in. Ik zie ze voor me, en dan merk ik dat het mijn vleugels zijn. Want als ik mijn armen beweeg dan bewegen de vleugels.
Wow, ik heb vleugels, ik droom... Ik beweeg met krachtige slagen mijn grote rode vleugels en ik ga omhoog, met flinke snelheid de lucht in. Wat een heerlijk gevoel

13-1-2018
Drammen
We rijden met de auto. We volgen een route. De route gaat nu dwars door een garage heen, maar er staat een man met een auto in de garage, daarom kunnen we er niet door. We willen vragen of de man zijn auto aan de kant wil zetten. Hij heeft een trui aan met een tekst er op, er staat "Drammen" op zijn trui. "Drammen"?? Waar slaat dat nou op?
Ineens snap ik het. Het is een hint. Hij bedoelt "Dromen". Nu zie ik het, dit is een droom!
Verder ben ik vergeten wat ik gedaan heb. Het was nog vroeg in de nacht en ik ben weer in slaap gevallen neutral

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Ma 15 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=3

Lopen langs de haven
Op een grote bijeenkomst/ feest, ter gelegenheid van het afscheid van iemand (mijn 'volwassen' zoon??). Dan verzamelt iedereen zich op het marktplein waar een speciale bus/ bussen staan te wachten. Nu vertrekt iedereen (naar een volgende locatie?). Ik blijf alleen achter op het marktplein. Ik besluit het stadje te gaan verkennen. Ik loop een straat in die schuin omhoog loopt. Ik merk iets vreemds op maar weet nog niet gelijk wat het is. Ah, dat is het, ik mis de wind, de lucht is onnatuurlijk stil
Ik snap het nu, dit is een droom. Ik blijf langs de straat omhoog lopen. Als ik op het hoogste punt ben, waait het ineens wel, dat is grappig. Het is een frisse winterwind, het is mooi weer, de lucht is helder blauw. Ik kijk uit over een haven en vervolg mijn weg langs de kade. Ik zie oude gebouwen, steigers, schepen. Ik zie alles heel helder en scherp, ik probeer zo goed mogelijk naar alle details te kijken en die in me op te nemen. En ik blijf lopen, ik ben benieuwd waar ik uit kom. Dan buigt de kade af en zie ik dat die dood loopt. Aan het einde liggen nog twee schepen. Een grote, een soort rondvaartboot. En een kleiner, oud bootje, er staat een man op met donkere krullen en een baardje. Ik besluit aan boord te gaan van dat kleine bootje
*piep* wink

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 18 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=3

3e LD ging over een hond met hele grote tanden en in het water, maar meer kan ik me niet herinneren. Ik dacht ik probeer het eens een keer zonder steekwoorden meteen op te schrijven, maar dan onthoud ik de droom dus niet.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Za 27 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=4

Op klompen
(.....)
Ik voel dat dit een droom is. Maar het beeld is nu onduidelijk geworden. Ik wil stevigheid, stabiliteit, ik begin te stampen om de grond te voelen. Hee, dat is leuk, ik draag klompen, houten klompen, daar kan ik goed stevig mee lopen. Ik loop door maar zie nog steeds niets. Het enige wat duidelijk is is het gevoel van de klompen aan mijn voeten en de grond waarop ik loop. Ik hurk en voel met mijn handen de bodem

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 15-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 28 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=1

Heel korte LD.
Ik stond op een klif. Met voor me een adembenemend mooi uitzicht. En ik dacht : ik wou dat ik iets meer zon op het water kon krijgen, en toen wist ik dat ik droomde. Ik heb toen de wolken iets verder uit elkaar getrokken voor dat extra beetje zon, voor die extra mooie schittering op het water, en iets meer kleur op de stenen en struiken en bomen om me heen en onder in de baai/fjord. Helaas maar heel kort, maar prachtig.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Ma 29 Jan, 2018  Reageer met quote

mooi twin! cloud9

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Ma 29 Jan, 2018  Reageer met quote

+1=5

Lucide geworden, maar kon er niets mee doen neutral

fruitboom
Ik had fruit willen meenemen, maar nu ben ik onderweg, op de fiets, en ik bedenk dat ik het vergeten ben. Ik fiets door een wijk met wat flats. Langs de weg staat een boom, er groeien appels in, en sinaasappels en zelfs bananen. Nou, wat een geluk.
Ik stap van de fiets om ze te gaan plukken. Maar ze hangen te hoog, ik kan er niet bij.
Dit komt me trouwens bekend voor, volgens mij heb ik dit eerder al gedroomd! Omdat ik aan dromen denk doe ik een reality check

Ik kijk naar mijn hand, mijn ringvinger lijkt iets te kort en hij is ook heel bleek.
Zie ik dat nou goed, dat zal toch niet? Terwijl ik goed kijk zie ik de ringvinger steeds korter worden. Dus het is duidelijk, ik droom!

Ik schrik er zo van dat ik wakker word.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-9-2018
LDs: 385

BerichtGeplaatst: Di 30 Jan, 2018  Reageer met quote

+2=2 smile

10 januari
Nearly shy and what you gone a do now

26 januari
Veegde de regen weg op mijn wangen

Zie de link hieronder naar mijn lucide dromendagboek voor de inhoud van deze dromen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Do 01 Feb, 2018  Reageer met quote

+1=6 smile

Oma aan de telefoon
De telefoon gaat, het is oma A.
Oma A is een paar jaar geleden overleden, ik hoor haar nu aan de telefoon, dit is dus een droom. Ik drentel door de keuken terwijl ze praat, af en toe zeg ik iets terug, een heel gesprek (net als vroeger IRL is zij vooral aan het woord). Mijn man komt de kamer binnen, ik geef hem de telefoon. Ik voel me heel blij en opgewonden dat we dit meemaken, dat we praten met een overledene

Maar ik weet absoluut niet meer waar het gesprek over ging...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.