EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Het GROTE WILD topic VIII

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 6 van 7Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Auteur  Bericht 
JCLucidDreams
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 9-6-2017
LDs: Hoop Advanced

BerichtGeplaatst: Vr 09 Jun, 2017  Reageer met quote

Hoi mededromers...

Als ik weet of mijn droomwens mogelijk is, wil ik me dus ook trainen om de
WILD manier aan te wennen. Ik heb het al een paar keer geprobeert (maar dan
ook maar een aantal keer) en het lukt me nog steeds niet.

Ik heb wel eens gehad dat waneer ik moe ben, dat ik tegen mezelf zei dat ik
bewust ging dromen, door dat te zeggen en soms ook door te zeggen "lucide"
en andere keren juist te zeggen dat ik mijn droomsignalen op ging vangen...

Dat doe ik dan als ik moe genoeg ben, voordat ik in slaap probeert te vallen,
maar als ik dan bijna in de droom-toestant ben en de neiging heb om lucide
te worden, word ik gelijk weer wakker.

Wat doe ik fout en hoe kan ik met de WILD techniek rustig in slaap vallen
totdat ik in dromenland keer en vervolgens lucide kan worden ?...

Hebben jullie tips ?... alvast bedankt,
groetjes Jamie.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 18-12-2018
LDs:

Hoi Jamie,

Je doet niks verkeerd.!
Ik heb precies hetzelfde als ik WILD probeer. cry
Ik vrees dat het een ontspanningsdingetje is.
En een te graag willen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik een WILD probeer en ik word bijna lucide wordt ik meteen zo enthousiast, en ligt de verwachting meteen zo hoog... dat ik wakker wordt.
Herkenbaar?
Ik weet helaas niet hoe je dat opvangt ... hopelijk hebben andere bruikbare tips.

zowiezo.... blijven oefenen.
De aanhouder wint.

groetjes Twin
wink

back to top
JCLucidDreams
LD4all lid
LD4all lid
26
Laatst gezien: 9-6-2017
LDs: Hoop Advanced

twin schreef:
Hoi Jamie,

Je doet niks verkeerd.!
Ik heb precies hetzelfde als ik WILD probeer. cry
Ik vrees dat het een ontspanningsdingetje is.
En een te graag willen. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Als ik een WILD probeer en ik word bijna lucide wordt ik meteen zo enthousiast, en ligt de verwachting meteen zo hoog... dat ik wakker wordt.
Herkenbaar?
Ik weet helaas niet hoe je dat opvangt ... hopelijk hebben andere bruikbare tips.

zowiezo.... blijven oefenen.
De aanhouder wint.

groetjes Twin
wink

OK, dan is het goed... wat ik al licht kan proberen is om wat minder te denken
dat ik enthousiast ben en rustiger in slaap proberen te vallen... ik bedoel het zo:

Stap1) Ga in bed liggen (s'avonds)
Stap2) Wacht totdat je moe genoeg ben om makkelijk in slaap te vallen
Stap3) Doe even of je minder enthousiast ben om rustig in slaap te komen
met de gedachten (dus aanmoediging) "ik ga mijn droomsignalen opvangen"
en dat een goed aantal keer herhalen en die gedachten proberen vast
te houden.

Of het zal lukken weet ik niet, maar ik zal het vanavond proberen als ik straks
om een uur of 11:00 (tenzei het al eerder tijd is, woon namelijk onder begleiding)
ga slapen.... misschien krijg je het morgen te horen...

EDIT:

Helaas is het de afgelopen nacht nog niet gelukt... Als ik vanavond moe genoeg
ben probeer ik het de komende nacht nog een keer. Ik vind het nog vrij lastig.

Is het jouw al wel gelukt ?... ik neem aan dat het niet zo snel gaat.

Jamie.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 10 Jun, 2017  Reageer met quote

Wat echt goed werkt, is: zo vaak mogelijk, overdag, een RC doen. Dan wordt het een gewoonte! En ga je dat ook ook in je droom doen. Is misschien wat relaxter.
Succes ik hoor het wel

Twin

Edit: ik heb wel al eerder een LD gehad, maar nu al maanden niks meer. Nee het is niet makkelijk.

back to top
Turbine
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 25-11-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 10 Mrt, 2018  Reageer met quote

Hallo allemaal

Sinds eind december ben ik dagelijks aan het proberen een lucide droom op te wekken. Helaas, tot op heden (buiten een lucide droom die "per ongeluk" gebeurde in mijn tienerjaren) met weinig succes.

Ik gebruik steeds de WILD methode. Sinds ik geen last meer heb van kriebels of jeuk dat plots optreed vind ik het heel ontspannend om zo s avonds in mijn bed te gaan liggen. Ik heb gebruik het dus ook niet in combinatie met de Wake To Bed Methode.

Wel heb ik enkele 'coole' dingen meegemaakt tijdens deze WILD methodes.

Na enkele weken proberen lag ik in mijn bed, te tellen tot 100 met daarbij steeds de zin: "Ik droom... ik droom"... Ik zat ergens rond het getal 78 tot ik plots rechtop zat in mijn bed. (het ene moment was ik nog aan het tellen, het andere moment zat ik rechtop in bed) Na enkele seconden had ik door dat er iets niet klopte waardoor ik precies door de ruimte naar beneden viel (ik zag zwart met allemaal vallende sterren precies. Het was ook niet zo'n typisch gevoel dat vaker voorkomt dat je plots het gevoel hebt dat je valt in je bed. Daarna voelde ik mijn bed onder mij en was mijn eerste reactie: "Oh my god... ik lig gewoon in mijn bed". Nu vraag ik mij af of dit een lucide droom was, een false awakening of een OBE?

Die keer hoorde ik ook allemaal geluiden in mijn hoofd en leek het alsof iemand met een zaklamp langs mij heen liep toen ik mijn ogen dicht had. Ik vond het een enorme leuke ervaring!

Enkele keren was ik aan het dromen, en was ik, denk ik, dichtbij een lucide droom. Zo was ik een keer aan het zwemmen op weg naar een lucide droom. Ik bleef in mezelf herhalen: 'Blijven zwemmen, je bent er bijna''.

Regelmatig, tijdens de WILD heb ik na een tijd ook het gevoel alsof ik van gebouwen aan het springen ben. Ik voel dan ook kriebels in mijn buik en zie, alsof ik naar een groot tv scherm zit te staren (hypnagogic state) mezelf ook daadwerkelijk springen (ik wil graag eens vliegen in lucide dromen).

Iets dat ik ook vaker op merk wel, na een een hele poos liggen voelt mijn lichaam aan alsof het allemaal elektrische schokken te verwerken krijgt. Deze voelen best heftig aan. Enkele dagen geleden las ik dat dit het moment is waarop je een OBE kan uitvoeren?

Ik blijf het in ieder geval proberen! Daarnaast vind ik de WILD techniek ook enorm boeiend en leuk om te proberen! Je krijgt, hoort allemaal dingen waarvan je het nooit zou verwachten.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Zo 11 Mrt, 2018  Reageer met quote

Turbine schreef:

Ik blijf het in ieder geval proberen! Daarnaast vind ik de WILD techniek ook enorm boeiend en leuk om te proberen! Je krijgt, hoort allemaal dingen waarvan je het nooit zou verwachten.

Ja boeiend he! :D

Ik heb zelf nog nooit met succes WILD gedaan. Maar ik heb er wel een gewoonte van gemaakt om altijd te observeren wat er gebeurt als ik in bed lig te wachten op de slaap. Soms maak ik er weinig van mee, maar soms zijn er inderdaad heel coole beelden en ervaringen.

Ik heb trouwens ook het idee dat ik op die manier mijn geest ontvankelijker maak voor spontane lucide dromen. Omdat ik ahw het 'podium' vrij maak van de dagelijkse dingen en de aandacht alvast richt op wat er zich gaat afspelen

Turbine schreef:

Iets dat ik ook vaker op merk wel, na een een hele poos liggen voelt mijn lichaam aan alsof het allemaal elektrische schokken te verwerken krijgt. Deze voelen best heftig aan. Enkele dagen geleden las ik dat dit het moment is waarop je een OBE kan uitvoeren?

Ik heb dat ook wel gelezen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Turbine schreef:
Enkele keren was ik aan het dromen, en was ik, denk ik, dichtbij een lucide droom. Zo was ik een keer aan het zwemmen op weg naar een lucide droom. Ik bleef in mezelf herhalen: 'Blijven zwemmen, je bent er bijna''.

Ha, dat klinkt veelbelovend!

Veel succes!

Laat je weten hoe het verder gaat?

Groetjes Majah

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt, 2018  Reageer met quote

Hey Turbine!

Wow je gaat er wel voor he. siiw WILD wordt gezien als 1 van de allermoeilijkste technieken om LD's te krijgen, omdat het vraagt om continue bewust en gefocused blijven. Mensen die vaak mediteren krijgen hier wel soms resultaat mee, maar het is niet makkelijk! Als het jouw doel is om zo snel mogelijk LD's te krijgen, misschien is MILD, affirmaties of dagelijks RC's doen ook een optie? Deze technieken zijn veel makkelijker en geven ook meer resultaat voor mensen die er net mee beginnen. smile

Over je ervaring met sterren en je lichaam in bed voelen. Het is een 'pre' fase. Maar die pre-fase kan zowel duiden op een lucide droom die ontstaat uit een false awakening, of het begin van een uittreding. Elektrische schokken is iets dat zowel bij een succesvolle WILD als OBE kan gebeuren... het is namelijk zo dat ons lichaam in slaap valt terwijl onze mind wakker blijft en dat is niet 'normaal'. Hierdoor gaat onze hersenen allerlei hallucinaties gaan vormen, wat een instinctieve poging is om ons wakker te krijgen! Vaak zijn dit geluiden, flitsen of andere beelden waar je je vragen gaat bij stellen (en dus de neiging hebt uit bed te komen) of waar je heel hard van gaat schrikken. In mijn geval hoor ik zogezegd spullen vallen op de grond en dan wil ik opstaan om te zien wat mijn katten hebben aangericht of ik zie schaduwen in mijn kamer, waar ik zo hard van schrik waardoor ik wakker schrik. Andere mensen zien geesten, aliens, UFO's, horen kinderen huilen, gefluister, schimmen en schaduwen, muziek, trillingen, flitsen... de lijst is te lang om hier op te sommen. Het kan allemaal en is een heel normaal verschijnsel vlak voor een succesvolle WILD of OBE.

Overigens hoef je nergens naartoe te zwemmen om lucid te worden wanneer je aan het zwemmen bent, ben je immers al IN de droom - dus je kan gewoon de klik maken naar luciditeit. grin Onze hersenen durven ons echter soms wat anders wijsmaken. wiske

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt, 2018  Reageer met quote

Hoi Turbine,

Misschien is WILD niet meteen de makkelijkste manier om je eerste LD mee te krijgen.
Dryalantha en Majah hebben dat wel duidelijk genoeg uitgelegd denk ik.

Misschien is SSILD een idee voor jou: is vooral beginnersvriendelijk...

Ik heb niet veel succes! ... maar de SSILD-techniek werkt erg aardig voor mij.
Misschien een idee om te proberen?

groetjes Twin

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 16-12-2018
LDs: 392

BerichtGeplaatst: Di 13 Mrt, 2018  Reageer met quote

Hi Turbine,

SSILD is mijn favoriete techniek om lucide dromen op te wekken. Vaak komen de beelden al op tegen het einde van de oefening. WILD kenmerken. Het is vrij makkelijk voor beginners. Lees voor meer info over deze techniek de 1e pagina van mijn dromen dagboek.

back to top
Turbine
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 14 Mrt, 2018  Reageer met quote

Bedankt voor de reacties!

Deze ochtend werd ik heel vroeg wakker (precies na 4 uur slaap) en heb ik maar meteen de SSILD geprobeerd. Helaas, zonder veel succes. Maar dat had ik ook wel verwacht voor een eerste keer. :D

Na tijdje hoorde ik wel een geluid alsof iemand aan mijn bureau zat te duwen en te schudden :D :D

Helaas, heb ik het probleem, dat als ik eenmaal wakker ben ik heel moeilijk terug in slaap geraak. :/

back to top
Turbine
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2018  Reageer met quote

Heeft er iemand tips om sterke vibraties, elektrische schokken zo goed mogelijk onder controle te krijgen?

Ik probeer goed te ontspannend maar meestal komen ze even nadien terug.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 16-12-2018
LDs: 392

BerichtGeplaatst: Ma 02 Apr, 2018  Reageer met quote

Ik denk juist dat het goed teken is dat die krijgt. Dat je op de goede weg bent met de SSILD oefening. Laat die gewoon over je heen komen. Het is een soort van slaapaanval en dat maak je nu bewust in plaats van onbewust mee. Zoiets als een ongecontroleerd trapje met je voet net voordat je in slaap valt. Je kan zo bewust in slaap, in een droom glijden, niets om bang of bezorgd over te zijn. Denk bij je zelf zoiets als mijn lichaam neemt het straks onbewust van mijn over als ik slaap en dat gaat goed. Geef je er aan over, onderdruk het niet. Ik had er in het begin ook last van toen ik met SSILD begon, nu niet meer. Ga na de oefening in een ontspannen houding liggen waarin je gemakkelijk in slaap valt. Beweeg daarna liefst zo weinig mogelijk. Het lijkt misschien dat je nog wakker bent maar ondertussen val je stiekum in slaap.

back to top
Turbine
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 03 Apr, 2018  Reageer met quote

Bedankt Zoef!

back to top
Turbine
LD4all lid
LD4all lid
25
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 30 Apr, 2018  Reageer met quote

Nog steeds weinig echt succes sadblauw

Ik heb wel nog twee speciale gevallen. Zo zat ik opeens in mijn slaapkamer met allemaal mensen rondom mij, geen onbekende. Toen ik mijn hoofd draaide zat er opeens iemand pal met zijn gezicht voor mij, dit keer wel een onbekende die "Hallo'' zei. Ik was hier van geschrokken omdat die persoon zijn gezicht heel dichtbij kwam (het leek bijna uit de droom te komen, om het zo te zeggen), precies zoals in een 3D film. Daarna vielen alle lichten in mijn kamer uit. Ik zat toen nog even in mijn donkere kamer op mijn stoel te denken: "Wat was dat?! Zo cool!". De personen zaten er toen ook nog steeds, ik kon ze nog steeds zien zitten. Dat moment leek zich even aan te houden tot ik terug in mijn bed mijn mantra zat herhalen "Ik droom".

Een paar dagen later probeerde ik het nogmaals. Deze keer zag ik opeens een heel sterk beeld wat sterk leek op een spiral galaxy waarnaar ik toe zweef. Geen idee of dit nog een hypnagogic hallucinatie was, aangezien deze bij mij er vaak heel anders uitzien en niet meer zo rap voorkomen zoals toen ik net met lucide dromen begon. Meestal krijg ik na een tijd direct een heel sterk visueel beeld te zien waarin wat gebeurd.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 30 Apr, 2018  Reageer met quote

Turbine schreef:
Ik heb wel nog twee speciale gevallen. Zo zat ik opeens in mijn slaapkamer met allemaal mensen rondom mij, geen onbekende. Toen ik mijn hoofd draaide zat er opeens iemand pal met zijn gezicht voor mij, dit keer wel een onbekende die "Hallo'' zei. Ik was hier van geschrokken omdat die persoon zijn gezicht heel dichtbij kwam (het leek bijna uit de droom te komen, om het zo te zeggen), precies zoals in een 3D film. Daarna vielen alle lichten in mijn kamer uit. Ik zat toen nog even in mijn donkere kamer op mijn stoel te denken: "Wat was dat?! Zo cool!". De personen zaten er toen ook nog steeds, ik kon ze nog steeds zien zitten. Dat moment leek zich even aan te houden tot ik terug in mijn bed mijn mantra zat herhalen "Ik droom".

Wow, dat is een bijzondere ervaring ja :D

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 6 van 7Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.