EN | NL | FR

LD-competitie December 2018

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 25-3-2019
LDs:

LD-competitie December 2018
BerichtGeplaatst: Za 01 Dec, 2018  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

December:

PinkRose - 3
Majah - 4
Zoef - 2

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Majah (6)
Februari - Dryalantha (4)
Maart - PinkRose (4)
April - Zoef (2)
Mei - Majah (2)
Juni- Zoef (5)
Juli - Majah en Zoef (2)
Augustus- Zoef (2)
September- PinkRose en Zoef (2)
Oktober- Pinkrose (4)
November - Twin (3)

Laatst aangepast door twin op Di 01 Jan, 2019, in toaal 6 keer bewerkt
back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-3-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 05 Dec, 2018  Reageer met quote

+1=1

Man en ik rijden, soms met kinderen en soms zonder, naar een hotel.We zijn door mijn schoonouders uitgenodigd om daar te eten en overnachten. Onderweg passen we een knalrode auto. Achter het stuur zit mijn zwager (broer van man) en naast hem zit tot mijn stomme verbazing een blondine met een rond gezicht.

Dan zitten we opeens aan een grote ronde tafel met de familie. Mijn schoonzus ontbreekt en mijn zwager is duidelijk verliefd op die blonde vrouw. Ze zitten hand in hand, zoenen regelmatig. Iedereen doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Plots loop ik door een straat vlakbij het huis waarin ik ben opgegroeid. Half op de stoep, half op de straat, zit mijn schoonzus. Ze vertelt me dat mijn zwager is vreemdgegaan en haar zonder pardon uit huis heeft gezet met de kinderen. En dat mijn schoonouders die andere vrouw onmiddellijk in de familie opnamen en boos op haar zijn. Want zij hield tijdens hun relatie het huishouden niet goed genoeg bij.

Ik ben woedend. Ik zeg dat ik de familie hier op aan ga spreken en dat ze zolang wel bij ons mag wonen.

Ik schakel terug naar het hotel met de familie, denk ik, maar ik ben nu in een blokhut midden in een bos. Ik voel dat dit in Frankrijk is. Hier woont iemand op wie ik verliefd ben. We zoenen. Hij vertelt dat hij in de zomer hier woont maar in de winter in een stad, omdat er dan onvoldoende zonne-energie wordt opgewekt.

Nu zijn man en ik in die stad (nog steeds in Frankrijk). We zitten in onze auto die stopt voor de deur van het huis van mijn vader. Mijn vader zit bij ons op de achterbank, en vertelt dat hij hier dus in de herfst en winter woont en dat hij in de zomer in de blokhut woont. Dat verwart me, heb ik net dan met mijn vader gezoend??

We gaan naar binnen, ik wil wel eens zien hoe mijn vader hier woont. Maar eerst naar de wc. Ik ga een paar deuren door en kom dan buiten op een plaatsje. Aan de ene kant staan grijze koeien te grazen, aan de andere kant zijn woningen. Het toilet staat hier open en bloot. Dan besef ik dat ik droom. Opgelucht besef ik dat mijn zwager en schoonzus natuurlijk nog gewoon bij elkaar zijn. En dat ik niet met mijn vader heb gezoend en ook niet met iemand anders, want dit is maar een droom.

Ik loop weer naar binnen en check voor de zekerheid mezelf in de spiegel. Zie je wel, ik zie er heel anders uit. Nu snel handelen anders raak ik de droom kwijt. Ik ga naar buiten en spring omhoog, blijf hangen in de lucht, spring nog wat omhoog tot ik boven de daken ben en zweef dan naar een groot meer. Onderweg ga ik steeds wat hoger. Aan één kant van het meer zijn rotsen. Prachtig. Ik blijf bewust zoveel mogelijk met mijn ogen heen en weer bewegen. Dennenbomen diep onder me, en een paars bootje. In de verte zie ik Parijs liggen (Eiffeltoren, Notre Dame). Ik draai rond. Ik zie een oceaan, ik zie een soort sprookjesstad met wit, roze, paars, geel, oranje. Ik zie een wolkenkrabber die ik herken als een wolkenkrabber in onze eigen stad. Dan word ik wakker.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 07 Dec, 2018  Reageer met quote

+1=2

De vleugel van mijn vader

Man en ik staan in de woonkamer van het huis waarin ik tot circa mijn zestiende woonde. We zijn bezig de vleugel van mijn vader af te stoffen. Er ligt een kleed op, man haalt dat weg om te stoffen en vraagt of hij het met een punt naar beneden moet terugleggen. Ik zeg dat hij dat zelf moet weten. Ik open de klep over de toetsen en sla een paar toetsen aan. Ik improviseer een melodie die Chopin-achtig aandoet. Aangezien ik IRL niet piano kan spelen, ben ik heel trots. Ik vraag aan mijn man of hij wil helpen de melodie te onthouden, dan kan ik die morgen verder uitwerken als we wakker zijn. Misschien word ik wel een beroemd componiste! Ik wil hem laten zien waar ik vroeger vaak zat te spelen, onder de vleugel. Ik kniel en zie dat de onderkant van de vleugel er heel anders uitziet dan in mijn herinneringen. Daar denk ik verder over na. Dit huis is toch al in 1987 verkocht? Deze vleugel is meeverhuisd naar mijn vader. Droom ik? Ja, natuurlijk droom ik. Voor de zekerheid kijk ik naar de klok. De wijzers draaien in rap tempo rondjes. Ik kijk om me heen en zie dat de rest van de kamer er heel anders uitziet dan vroeger irl. Eigenlijk zou ik wel terug in de tijd willen. Ik kruip weer onder de vleugel en zeg hardop: als ik hier straks onderuit kom ben ik weer een kind en is het huis zoals het toen was. Ik herhaal dat nog een keer, probeer er zo zeker mogelijk van te zijn dat dit ook gaat lukken.

Als ik er onder vandaan kruip zie ik meteen al onze oude vertrouwde eettafel staan. Daarop een lichtblauwe vaas. Die was ik helemaal vergeten. De zithoek lijkt redelijk te kloppen. Ik probeer zo veel mogelijk details te onthouden, de twee klokken, het grote schilderij. De voordeur gaat open en weer dicht en ik hoor mijn moeder en zusje praten. Ik loop naar de gang en zie mijn kleine zusje zoals ze vroeger was. En mijn moeder. Ik ben heel ontroerd als ik haar zie. IRL gaat het heel slecht met haar (Alzheimer) en nu zie ik haar nog een keer zoals ze vroeger was. Helaas word ik dan wakker...

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 396

BerichtGeplaatst: Vr 07 Dec, 2018  Reageer met quote

Quote:
Ze vertelt me dat mijn zwager is vreemdgegaan en haar zonder pardon uit huis heeft gezet met de kinderen. En dat mijn schoonouders die andere vrouw onmiddellijk in de familie opnamen en boos op haar zijn. Want zij hield tijdens hun relatie het huishouden niet goed genoeg bij.
Hoe verzin je het. Grappige droom smile
Quote:
Ik kruip weer onder de vleugel en zeg hardop: als ik hier straks onderuit kom ben ik weer een kind en is het huis zoals het toen was.

Terug in de tijd met het gewenste resultaat. Je brengt me op idee'en.
Mooie droom. Leuk om je dromen te lezen.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Dec, 2018  Reageer met quote

Zo goed bezig PinkRose..

Je tweede droom vind ik erg mooi. Terug in de tijd op die manier.
En wat Zoef zegt, een inspiratie.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 21 Dec, 2018  Reageer met quote

Die is ook een inspiratie voor mezelf, Zoef en twin. Vaak weet ik niets te doen als ik lucide word...

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

+1=3

Ik lig in bed. Man ligt naast me. Het is nacht. Een van onze katten springt op bed en loopt door naar mijn kussen om daar, tegen mijn hoofd aan, spinnend te gaan liggen. Ik lig op mijn rechterzij en aai de kat met mijn linkerhand. Ik doezel wat en hoop dat ik snel weer in slaap val. Intussen hoor ik telkens het gespin van onze kat en voel ik zijn lijfje tegen mijn hoofd. Half slapend denk ik aan kerst, dat we dan wel voldoende kattenvoer in huis moeten hebben. Wanneer heb ik eigenlijk voor het laatst kattenvoer gehaald? Ik kan me dat helemaal niet herinneren. Ik herinner me de boodschappen die ik (irl) gehaald heb, maar daar zat zeker geen kattenvoer bij. Nu ik erover nadenk vind ik het heel apart dat de kat nog leeft. Hij zou inmiddels 25 moeten zijn, reken ik uit. Ik word opeens heel verdrietig en naar bij de gedachte dat ik hem ooit zou moeten missen. Ik neem me voor daar nu maar niet aan te denken. 's Nachts piekeren laat alles er somberder uit zien.

Ik doezel wat verder weg en denk aan de kattenbak. Waar staat die eigenlijk? Wordt die ooit verschoond? Niet door mij in elk geval. Ik begin te twijfelen of dit misschien een droom is, maar nee, ik weet zeker dat ik wakker ben. Ik voel het gewicht van het dekbed, hoor mijn man zacht snurken. Ben ik dan net ontwaakt uit een droom? Ik voel met mijn linkerhand of de kat er nog ligt. Ja, ik voel zijn vacht, ik hoor hem bovendien nog steeds spinnen en ik voel ook het ritme van zijn ademhaling.

Toch klopt er iets niet. Ik probeer voor mezelf op een rijtje te zetten hoe het zit. De kat is al een jaar of tien geleden overleden. En de andere katten zijn er ook niet meer, op dit moment hebben we geen huisdieren. En toch ligt er een kat tegen mijn hoofd. En ik herken de manier van spinnen. Is hij dan teruggekomen uit de dood? Zou dat kunnen? Ik draai me op mijn rug en dan op mijn andere zij. Met mijn rechterhand probeer ik mijn man wakker te schudden. Die mompelt wat en snurkt dan verder. Ik ga overeind zitten en kijk naar de kat. Ja, het is hem toch echt. Ik verberg mijn hoofd in zijn vacht en snuif zijn geur op. Morgen maar op Facebook zetten dat mijn kat terug is uit de dood. Wat zal dat een opzien baren.

Ik word wakker met het geluid van het spinnen nog in mijn oor en ben verbaasd en teleurgesteld dat het toch een droom was. Ik voel met mijn hand om me heen, maar voel alleen mijn kussen. Geen kat meer. Gek dat ik dan toch nog het gespin hoor. Dat wordt niet minder. Ik duw mijn oor dicht en weer open. Het gespin is er nog steeds. Met veel geduizel lijk ik opnieuw in slaap te vallen. Ik probeer mijn aandacht er bij te houden. Ik lig wederom in bed maar nu weet ik heel zeker dat dit een droom moet zijn. Ik ben lucide! Ik ga meteen uit bed, loop naar de spiegel in de hal en kijk naar mijn spiegelbeeld. Dat ziet er bekend uit maar niet uit het heden, alsof ik weer een jaar of 20 jonger ben. Ik probeer voor de zoveelste keer door de spiegel te stappen en kijken waar ik terecht kom. Ik spreek mezelf streng toe: "je bent lucide, je kan alles wat je maar wil". Ik duw tegen de spiegel met mijn wijsvinger. Die zakt er een beetje in weg. Het voelt alsof ik tegen een pudding duw. Maar erdoorheen gaan lukt niet. Nog steeds in de spiegel kijkend zie ik achter me opeens een eng grijnzende man. Ik schrik wakker.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

PinkRose schreef:

Morgen maar op Facebook zetten dat mijn kat terug is uit de dood. Wat zal dat een opzien baren.

lach1 , grappig dat je daar de "lucide" lamp niet ging branden.
Ik droom heel af en toe wel eens van huisdieren die er niet meer zijn, en dan kan ik enorm genieten om ze nog een keer te kunnen knuffelen. (vaak wordt ik dan wel lucide)

Quote:
Vaak weet ik niets te doen als ik lucide word...

Misschien is het een idee om eens de Quest te bekijken, en als je die van deze 2 maanden niet aanspreekt is er een lijst van eerdere Quest.
Wie weet zit er iets tussen wat je leuk lijkt om te doen. looking_anim.gif

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 2-3-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Wo 26 Dec, 2018  Reageer met quote

Prachtige dromen PinkRose! ^^

Heerlijk is dat, dat de tijd vloeibaar is in dromen.
Dat je je moeder kan zien zoals ze was, terug bent in je oude woonkamer, dat je overleden kat bij je is...

Zo heb ik ooit mijn dochter weer als baby gezien. Zo levensecht, heel anders dan foto's of filmpjes kijken.

twin schreef:

Ik droom heel af en toe wel eens van huisdieren die er niet meer zijn, en dan kan ik enorm genieten om ze nog een keer te kunnen knuffelen. (vaak wordt ik dan wel lucide)

En ja dat ken ik ook. Fantastisch dat dat kan

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Wo 26 Dec, 2018  Reageer met quote

+1+1+1=3 smile

Heb een paar dagen achter elkaar mijn droom herkend:

Tom tom
We zitten in de auto, er zit niemand achter het stuur, de auto rijdt automatisch. Op afstand kan mijn vriend meekijken op de tom-tom en eventueel bijsturen.
Voor ons rijdt een bestelbusje, de achterdeur sluit niet goed en er vallen spullen uit op de weg. Het zijn Dr Seuss posters (of pakpapier)
Het voelt niet veilig zo in die zelfrijdende auto. Ik bespreek dat met mijn vriend. Dan weet ik dat ik droom (want ik zat net nog in die auto en nu zit ik thuis naast hem)
Maar de droom gaat gewoon verder als normale droom

Vertrekhal
Ik ben op een grote kinderboerderij, dieren voeren, dieren aaien. Leuk contact met een oude vrouw met kinderwagen.
Even later loop ik in een soort vertrekhal, van een veerboot? Ik vraag me af waar ik nou ben. Ik zie een groot bord hangen, ik loop erheen, er staan de vertrektijden van de boot op, inderdaad. En verderop zie ik een corridor die naar het schip leidt.
De overgang is te abrupt, net nog op de kinderboerderij, en nu ineens in die vertrekhal. Dit moet een droom zijn

Krater
Ik wandel met een goede vriendin door de natuur. We komen bij een grote krater. Een enorme ondiepe kom in het landschap een heel bijzondere plek, ik denk dat ik droom
Ik zeg tegen mijn vriendin, we gaan vliegen. Zij zit op mijn rug en zo ren ik de krater in. Ik spring en spring om los te komen. Dat valt nog niet mee, maar ik blijf er in geloven en tenslotte komen we een eindje omhoog. Nu ziet mijn vriendin dat het echt kan, ze gaat van mijn rug en samen rennen we en springen we, heerlijk hoge sprongen. Ik ga ook salto's maken.
Dan merk ik dat ik geen beeld meer heb. Ik wrijf in mijn handen maar het zijn niet mijn droomhanden maar mijn echte handen in bed. Ahhh, ik ben wakker geworden.
(Maar achteraf denk ik dat dit een vals ontwaken was)

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 396

BerichtGeplaatst: Zo 30 Dec, 2018  Reageer met quote

+2=2 smile

15 december : Op zoek naar verborgen kamers in mijn ouderlijk huis

21 december : There is no heaven

Nog 1 nacht, nog 1 kans wink

Zie voor de inhoud van deze dromen mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Ma 31 Dec, 2018  Reageer met quote

+1=4

De Dijk
Het is 's avonds laat (maar wel licht). Ik breng L weg, een vriendje van mijn kinderen. We lopen naar een fietsenstalling waar we de fietsen hebben staan. Maar als we daar aankomen blijken we geen fietssleutel bij ons te hebben. 'Het geeft niet L, we nemen de bus wel', zeg ik, en dat doen we.
De bus rijdt al een hele tijd, ik herken de omgeving niet echt. Iemand in de bus roept naar de chauffeur: 'Deze bus gaat toch naar het station?' En de chauffeur antwoordt 'Nee, dit is de bus naar Hamelen'. O jee...
Bij de volgende halte stappen veel mensen uit. Wij stappen ook maar uit. We zijn nu nog verder van huis en dit was de laatste bus. En ik kom er ook nog achter dat ik mijn mobiel vergeten ben en geen geld bij me heb. Wat een ellende...
Dan zie ik ineens mijn dochter lopen, dat is raar. En als mijn zoontje naar me toekomt dan weet ik dat dit een droom moet zijn, want het slaat nergens op dat zij hier ineens verschijnen.
Ik maak er een grapje van, ik zeg tegen mijn zoontje 'Hee, heb je de tent ook meegenomen?' 'Dan zouden we hier gewoon met zijn allen kunnen gaan slapen'
Ik merk dat ik inmiddels geen beeld meer heb. Dus ik focus me nu op voelen. Ik zit schuin op een dijk, ik kan er een beetje van af glijden, ik voel de grond langs mijn handen en mijn voeten schuren. Ik maak me een beetje zorgen, want ik heb het gevoel dat ik dit ook in het echt aan het doen ben (want het voelt super echt). Maar werkt het dan nog wel als ik tegelijkertijd ook wakker ben? Ik besluit mijn twijfel te negeren
En dan verschijnt mijn beeld weer, een fantastisch mooi uitzicht, een volle maan aan de hemel, de wolken kleuren betoverend mooi in allerlei tinten blauw. De lucht zindert, als op een hele hete dag.
Wat zal ik eens gaan doen? Toch weer vliegen! Ik heb eerst wat moeite om omhoog te komen. Ik doe het watertrappend en ik hou me af en toe vast aan een lange paal (aan de hoek van de 'bar' onder aan de dijk). Steeds meer merk ik dat ik niet echt iets hoef te doen, dat ik kan opstijgen op gedachtekracht, dat is een goed gevoel. Een aantal mensen aan de bar kijkt toe.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 01 Jan, 2019  Reageer met quote

Van Harte Gefeliciteerd Majah !!
Winnaar van december 2018 cheer party3

back to top
Majah