EN | NL | FR

(Droom?) van mijn begeleidster

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 21-4-2019
LDs: 63

(Droom?) van mijn begeleidster
BerichtGeplaatst: Zo 10 Feb, 2019  Reageer met quote

Hallo Dromers,

Een begeleidster van mij was aan het mediteren. Ze hoorde van haar meditatiecoach dat ze naar een bos toe moest, toen viel ze in slaap maar ze hoorde nog wel de meditatiecoach praten, toen liep ze op een bospad en ze voelde zich heel blij, ze liep toen met haar dochter aan haar rechter hand en op eens kwam er een vrolijk meisje van achter aan gehuppeld en mijn begeleidster deed haar arm omhoog en het meisje huppelde onder haar arm door en toen heeft ze dat meisje in haar arm genomen. Het voelde alsof het meisje bij haar hoorde. Ze liepen met z'n drieën verder het bospad op en toen werd ze wakker gemaakt.
Toen ze wakker werd moest ze zoals altijd als ze geslapen heeft even bijkomen.

Tijdens haar droom heeft ze de volledige meditatie (wat haar meditatiecoach zei) gehoord maar ze was niet bij, ze kon niet bewust haar lichaam bewegen waardoor ze zeker weet dat ze sliep.

Weten jullie wat dit was? Was dit een droom? En wat voor soort droom? Of was dit iets anders?

Groetjes Stefano

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 21-7-2019
LDs:

Hoi Mario,

Ik herken het.
Je begeleidster is in slaap gevallen en ..
Slaapverlamming..heel vervelend,
Dan kun je je niet bewegen terwijl je je heel bewust bent van wat er om je heen gebeurt.. zelfs ook van dat je droomt.. en anders een heel heldere droom !..
Maar klinkt als een erg mooie,vooral positieve droom, (meisje neemt ze in haar armen en voelt alsof ze bij haar hoort.. mooi..)
Maar geen reden voor paniek,.... vervelend absoluut.. , maar ook een hele goeie RC..
Misschien de eerste stap naar een LD?

groetjes Twin

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 21-4-2019
LDs: 63

Hoi twin,

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb het verteld aan mijn begeleidster.

Mijn begeleidster was zich er niet van bewust dat ze zich niet kon bewegen. Ik vroeg aan haar of ze zich kon bewegen tijdens haar droom en toen zei ze nee maar het was niet zo dat ze zich er bewust van was dat ze zich niet kon bewegen in haar droom. Ze zei nee omdat ze mijn vraag verkeerd begrepen had. Dus het was niet eng of onprettig.

Dus was het dan wel slaapverlamming of was het iets anders?

Groetjes Stefano

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 18-7-2019
LDs: 404

BerichtGeplaatst: Ma 11 Feb, 2019  Reageer met quote

Stefano,

Net zoals Twin schreef, een mooie droom en een kans om lucide te gaan dromen.
Ik heb zelf niet meegemaakt dat ik helemaal in slaap viel met mediteren. Wel dat ik op de grens zit van waken en slapen. Beelden en geluiden komen dan op. Met SSILD oefening hoor ik me zelf dan bijvoorbeeld snurken. Iets wat je normaal nooit hoort. Je begeleidster hoorde haar meditatie coach door praten terwijl ze in slaap viel en droomde. Het is dus een mix van omgevingsgeluiden en de droom zelf.
Het lijkt me ook niet op slaapverlamming:
Bij slaapverlamming heb je het gevoel wakker te zijn maar kun je je lichaam niet bewegen. Slaapverlamming (ook wel slaapparalyse genaamd) ontstaat wanneer een persoon zich tussen de fasen van waakzaamheid en slaap bevindt. Gedurende deze overgangsfase kun je gedurende enkele seconden tot enkele minuten niet bewegen of spreken. Dat kan heel angstig zijn, als je bijvoorbeeld droomt dat er wordt ingebroken in het huis waar je ligt te slapen en je niets kan doen.

Groetjes, Zoef

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: