EN | NL | FR

LD-competitie November 2019

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 9-12-2019
LDs: 100+

LD-competitie November 2019
BerichtGeplaatst: Vr 01 Nov, 2019  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

November
Pink Rose - 2
Pseudos - 2
Majah - 2
Mario (Stefano) - 1
Zoef - 5

Winnaars afgelopen maanden
Januari : PinkRose - (7)
Februari : Majah (2)
Maart: PinkRose en Zoef - (2)
April: PinkRose, Wortel, Zoef - (1)
Mei: Twin - (3)
Juni: Zoef - (3)
Juli: Zoef - (3)
Augustus: Pseudos - (4)
September: PinkRose - (6)
Oktober: Zoef - (5)

Laatst aangepast door Majah op Zo 01 Dec, 2019, in toaal 7 keer bewerkt
back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 01 Nov, 2019  Reageer met quote

+1=1

De droom begint als een normale droom die ik niet goed kan navertellen. Iets met een oude liefde van toen ik 16 was, T. Die zie ik nu na jaren terug. We zijn in het dorp waar we destijds allebei woonden, in een soort kantoor aan de D-straat. Er is een verhaallijn over een buurman in het appartementencomplex waar hij woont en waartegen hij een rechtszaak heeft aangespannen omdat die buurman een supermarkt wil beginnen. De andere, belangrijkere verhaallijn is dat T. onlangs gescheiden is en dat hij als vanzelfsprekend veronderstelt dat ik wel met hem verder wil. Ik voel me daar ontzettend ongemakkelijk bij. Zeker als hij toespelingen maakt dat ik vannacht wel kan komen slapen en als hij zegt dat hij het bijzonder vindt dat k al die jaren op hem ben blijven wachten. Ik voel dat dat niet klopt maar weet ook niet hoe het nu ook alweer precies zit.

Als T. en een ander (zijn advocaat???) in het kantoor in gesprek zijn, ga ik in een onbewaakt ogenblik naar buiten. Ik wandel door de enigszins herkenbare D-straat in de richting van de spoorwegovergang. Aan mijn linkerhand passeer ik het appartementencomplex waar T. woont. Ik denk er over om een brief in zijn brievenbus te stoppen waarin ik hem duidelijk zeg dat ik niets met hem wil. Maar als ik naar huisnummers kijk weet ik niet op welk nummer hij woont. Ik loop verder en sla vlak voor de spoorwegovergang linksaf. Ik bedenk dat deze volledige buurt eigenlijk totaal onbekend terrein voor me is. Vroeger kwam ik met mijn moeder vaak in de buurt aan de andere kant (als ik rechtsaf was gegaan) maar hier ben ik eigenlijk nooit geweest. Ik wandel verder en bekijk de omgeving alsof ik een toerist ben. Het is avond, donker.

Dan denk ik na. Klopt het wel dat ik hier nooit geweest ben? En langzaam komt de werkelijkheid terug. Mijn schoonouders wonen al jaren in deze buurt, mijn man ishier opgegroeid. Alles ziet er anders uit dan IRL maar dat komt doordat ik droom. Ik zeg hardop tegen mezelf “ik droom! Ik ben lucide!” Ik vind het wel leuk om deze andere versie van mijn vertrouwde geboortedorp te zien en ik blijf wandelen en om me heen kijken. Ik sla linksaf en zeg: “daar wonen pa en ma ergens, ik zal zo de kerk wel zien” (daar wonen ze irl tegenover). Ik loop door een middeleeuws aandoend steegje met aan weerszijden woningen. Aan het eind zie ik de verlichte kerktorenspits. Als ik nog dichterbij kom zie ik rechts van de kerk een soort blauw verlicht Disney-paleis. Ik vind het adembenemend mooi en probeer alle details in me op te nemen.

Mijn schoonouders moeten hier dus ergens wonen. Ik passeer een vrijstaand huis en vermoed dat dat het is. En ja, Ik zie mijn schoonvader in de woonkamer zitten. Hij kijkt televisie en ziet me niet. Ik zeg hardop: “ik bel niet aan, want ik weet niet hoe lang de droom nog duurt.” Ik loop lukraak verder door de buurt en kom in een straat die me erg aanspreekt. Een vrij smalle straat met etagewoningen, middeleeuwse uitstraling. Aan het eind op de linkerhoek zie ik dat er vanaf de tweede of derde etage drie of vier etages met blauwe kozijnen en blauwe luiken zijn. Ik voel dat ik daar woon. Via een ladderachtige trap aan de zijkant klim ik omhoog. Ik ben ergens mijn luciditeit verloren, want ik vraag me af hoe onze bejaarde ouders met deze onhandige trap ooit bij ons op bezoek kunnen komen.

Boven aan de trap zie ik een van mijn oude katten. Dan ben ik plots binnen bij mijn man. Hij geeft me een rondleiding door het huis. Eerste etage: een woonkamer met slaapkamer in één. Op de bovenste verdieping wordt verbouwd, hij laat het me zien: daar komt een grote woonkamer met open keuken. In een andere slaapkamer is een lift. Een ronde plaat op de vloer met een laag hekje eromheen. Ik ga op die plaat staan en zak naar beneden, uitkomend in een kelder of schuur met fietsen. De lift gaat vanzelf weer omhoog.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 8-12-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Ma 04 Nov, 2019  Reageer met quote

+ 1 = 1

Jeej, ik mag ook beginnen met een LD! Was heel grappig, maar niet echt wat ik er van hoopte.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Wo 06 Nov, 2019  Reageer met quote

+1=1
Eindelijk weer een ld grin

Het begon met een WILD-poging

Autogordel
We rijden in de auto, we rijden erg hard. Hee, ik heb mijn autogordels niet om. Ik probeer de autogordel te pakken, maar ik kan hem niet vinden.
Ha logisch, ik lig in bed. In bed zijn natuurlijk geen autogordels.
(.......)
Nu loop ik door de gangen van een mooi oud gebouw dat ik goed ken. Ik weet dat ik net in bed lag, ik droom dus nog steeds. Ik spring de lucht in en ga vliegend en buitelend door de gangen en het trappenhuis. Heerlijk
En nu lig ik weer in bed. Maar ik droom nog steeds volgens mij. Vanuit liggende positie druk ik mezelf op tot in een handstand. Het kost best veel kracht. Ik weet wel dat ik dit IRL niet zou kunnen, toch kost het wat moeite te geloven dat ik niet wakker ben, want het bed en alles voelt zo echt. Om mezelf te overtuigen doe ik het nog een keer. Het voelt goed om zo sterk te zijn en zo in controle van mijn lichaam.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 12-11-2019
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Di 12 Nov, 2019  Reageer met quote

+1=1

Yes, eindelijk weer eens een LD! bounce Ik heb vannacht een LD gehad en een beetje SP (slaapverlamming) volgens mij.

Ik werd wakker (droomde ik) en ik ging naar de badkamer. Ik merkte en voelde dat ik droomde en ik zag het ook niet goed voor me volgens mij. Ik dacht eraan dat het een droom was en toen voelde ik mij in bed liggen (en was ik dus weer uit de badkamer) en had ik een beetje een slaapverlamming gevoel en toen kon ik mij bewegen en was ik wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Do 14 Nov, 2019  Reageer met quote

Super Mario! grin

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 15-11-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 15 Nov, 2019  Reageer met quote

Gefeliciteerd...

Jullie gaan lekker allemaal zeg!!
Ben stiekem een beetje jaloers ^^

En nu op naar de tweede..

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 17 Nov, 2019  Reageer met quote

+1=2

Ik zit op de vloer in een grote AH bij de zijkant van een schap met roomijs. Andere mensen zie ik niet. Op mijn dooie gemak pak ik de verschillende pakken ijs en vergelijk ik ze met elkaar. Het ijs dat me het lekkerst lijkt is vanille-aardbei-ijs met gerookte zalm. Ik pak daarvan een hele lading. Vanavond krijgen we mijn schoonouders te eten en dan hebben we een lekker toetje. De rest kan in de vriezer. Ik moet wel opschieten, anders smelt het ijs. Wat gek dat het hier gewoon in normale schappen ligt in plaats van in een vriezer. Ik vraag me af waarom het ijs niet smelt en begrijp dan dat dit een droom moet zijn. In het echt zou ik ook nooit zo op de vloer zitten, blote benen vooruit, met pakken ijs om me heen. Ik zeg hardop “dit is een lucide droom!” Ik wil weg uit de supermarkt maar eerst open ik een verpakking ijs. Ik ben benieuwd of ik echt de smaken van vanille, aardbei en zalm zal proeven. Met een houten lepel die in het pak zit neem ik een hap. Ik proef heel duidelijk de smaken van vanille en aardbei en verbaas me daarover. De gerookt zalm zit in langwerpige stukken door het ijs heengedraaid. Als ik een grote hap neem met beide soorten ijs en zalm, proef ik alleen het ijs. Ik haal een stuk zalm los uit het ijs en proef het. In de verte proef ik wel gerookte zalm, maar de smaak is veel minder sterk dan die van het ijs. Ik sta op en ga door de eerste de beste deur naar buiten. Ik neem me daarbij voor een mooie stad te zien en inderdaad: ik kijk uit over een stad op heuvels. Maar helaas ben ik de droom meteen kwijt, waarschijnlijk omdat ik stil bleef staan kijken. In beweging blijven zorgt er vaak voor dat ik een lucide droom langer kan behouden.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
LDs: 422

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2019  Reageer met quote

+4=4 grin

6 november : De weg terug vinden naar het bordeel

12 november: Ik schrok me wezenloos

13 november: Ik begreep Fred niet en vrijen met een meisje

19 november: Vragen naar vrouwelijke droomfiguren

Zie voor de inhoud van deze dromen in mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 23 Nov, 2019  Reageer met quote

Je gaat weer lekker, Zoef! 👍🏽

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Di 26 Nov, 2019  Reageer met quote

+1=2

Na WILD-poging/ meditatie

Waterparadijs
Ik zie mijn zoontje als volwassen man. (Hij ziet er heel anders uit.) Het valt me op dat de vorm van zijn neus anders is. Dan springt hij in de lucht en vliegt weg. Ik kijk er naar, het ziet er mooi uit, dat heeft hij zeker vaker gedaan. Hij vliegt met zijn armen langs zijn lichaam, af en toe maakt zijn lichaam een kleine beweging, zoals een vis in water. Ik weet dat ik droom
(…)
Ik ben op weg naar iets heel belangrijks. Ik weet nog niet wat ik daar precies ga vinden, dus het is ook heel spannend. Ik kom bij een klein luikje in een hek. Er komen ook twee meisjes (jaar of 20) aan, ze zijn net als ik op pad naar dat belangrijke doel. Ze vinden het ook heel spannend en ze giechelen. Het is de bedoeling dat we door dat luikje gaan. En daarna moeten we nog een grote buis door waar regelmatig een enorme stroom water doorheen gaat, maar hopelijk niet als wij er door gaan. Ik merk dat ik bang word. Ik laat de meisjes voor gaan door het luikje en besluit dan om te keren. Ik hoef dit niet te doen, ik kan ook iets moois gaan beleven. Ik kom aan bij een enorm groot meer, het ligt prachtig tussen de bergen. Er liggen huisjes en een dorpje om heen. De zon schijnt, er zijn aardig wat mensen aan de oevers en ook in bootjes op het water. En er zijn overal fonteinen en vanaf sommige bootjes wordt ook met water gespoten. Hoe beter ik kijk, hoe meer fonteinen en spuiten ik zie, ik kan ze voor mijn ogen laten ontstaan, het is een prachtig gezicht. Het is een waterparadijs. Maar ik vind dat er nog wel een waterval bij moet zijn en yes daar is hij dan, aan de linkeroever stort een prachtige waterval zich in het meer.

(Heb blaasontsteking, misschien daarom al dat water? wink )

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 8-12-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Wo 27 Nov, 2019  Reageer met quote

+ 1 = 2

Haha Maya, ik wilde al opmerken dat je wel een heel waterig thema in je droom had.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
LDs: 422

BerichtGeplaatst: Zo 01 Dec, 2019  Reageer met quote

+1=5 smile

26 november Gestripte auto's

Zie voor de inhoud van deze droom in mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Zo 01 Dec, 2019  Reageer met quote

Weer 5, mooi Zoef!
Gefeliciteerd bier