Genieten zonder luciditeit te verliezen
LD4all » De weg naar luciditeit

#1: Genieten zonder luciditeit te verliezen Auteur: Kyata BerichtGeplaatst: Di 28 Sep, 2010
    ----
Hallo,
ik heb vannacht voor de tweede keer meegemaakt dat ik lucide werd, maar besloot gewoon van alles te genieten wat ik meemaakte en daardoor al snel mijn luciditeit (schrijf je dat zo?) verloor.
Hoe voorkom ik dat? Want ik wil wel dat alles helderder wordt en misschien toch zelf de controle overnemen voor het geval dat. Ik kan natuurlijk blijven herhalen "ik droom", maar dan gaat de lol er natuurlijk ook een beetje vanaf.

Iemand ideeŽn?

#2:  Auteur: Footprints BerichtGeplaatst: Di 28 Sep, 2010
    ----
Op welke manier verlies je luciditeit? je 'vergeet' dat je droomt en droomt niet-lucide door, of je wordt wakker?

#3:  Auteur: Kyata BerichtGeplaatst: Wo 29 Sep, 2010
    ----
Ik droom verder en vergeet dat ik droom.

#4:  Auteur: Dryalantha BerichtGeplaatst: Wo 29 Sep, 2010
    ----
Ik behou mijn luciditeit door tussendoor in de LD RC's te blijven doen, ter herinnering. smile

#5:  Auteur: Kyata BerichtGeplaatst: Wo 29 Sep, 2010
    ----
Owja. XD
Maar dan moet je er wel aan denken natuurlijk, en iets onthouden in je dromen is sowieso al lastig. tounge1

#6:  Auteur: Footprints BerichtGeplaatst: Vr 01 Okt, 2010
    ----
Dit probleem is denk ik te verhelpen door het gewoon veel te doen. Je moet jezelf trainen om bewust ervan te blijven dat je droomt.

En dan ook nog, luciditeit is geen aan-uit knop. Je hebt verschillende mates van luciditeit. Als je je eenmaal realiseert dat je droomt, zijn er verschillende technieken om meer lucide te worden ("deepening" technieken).
Iets wat ik altijd gebruik is gewoon heel veel dingen aanraken, en kijken hoe ze voelen. Hoe voelt een stoel of een tafel in je droom? Dit soort technieken helpen je om bewuster te worden van je droom, en op die manier verlies je ook minder snel je luciditeit.

#7:  Auteur: wessells BerichtGeplaatst: Di 05 Okt, 2010
    ----
gewoon bij alles wat je doet bij jezelf zeggen: ik droom ik droom. en anders gewoon blijven oefenen en het rustig opbouwen.

#8:  Auteur: Kyata BerichtGeplaatst: Di 05 Okt, 2010
    ----
Ja dat "ik droom" zeggen wist ik al, maar zoals ik al zei vind ik dat niet leuk op die manier. wink5

#9:  Auteur: Ambsi BerichtGeplaatst: Wo 06 Okt, 2010
    ----
Tsk tsk, sterallures Kyata?

Ik stel voor dat je je eerst gaat bezighouden met het stabiliseren en "vasthouden" van de LDs. Later zul je dan als het goed is genoeg ervaring hebben om niet constant RCs en dergelijke te doen.

LD4all » De weg naar luciditeit

Pagina 1 van 1
printed from the LD4all.com lucid dreaming forum. Content copyrighted by the author.
Lucid dreamers unite! visit LD4all.com