Getekend dromendagboek
LD4all » De weg naar luciditeit

#1: Getekend dromendagboek Auteur: sadcakes BerichtGeplaatst: Wo 14 Dec, 2011
    ----
Hoi iedereen,

ik ben sinds een paar dagen een dromendagboek begonnen (ik ben nog een beginner). Is het beter om je dromen te tekenen in plaats van op te schrijven? Is opschrijven effectiever of maakt het niet zo veel uit? Ik vind het zelf gemakkelijker om ze te tekenen, omdat ik mijn dromen niet goed kan verwoorden. Ik heb amper posts op het internet gezien van mensen die hun dromen tekenen, dus ik weet niet wat "goed" is.

Hebben jullie misschien nog tips voor het onderhouden van je dromendagboek, of nog andere tips waar nieuwelingen zoals ik veel aan hebben? En met welke techniek kun je het beste beginnen, of verschilt dat per persoon?

Ik heb er echt zin in om een keertje lucide te worden, en misschien ooit wel een ervaren dromer.

Bedankt!

#2:  Auteur: Fawn BerichtGeplaatst: Wo 14 Dec, 2011
    ----
Als je op die manier droomtekens kan herkennen en je je droomgeheugen zo traint, is 't prima. Toch? ^^ Ik teken ook beelden uit mijn LD's, alleen dan om te onthouden zodat ik ze op een dag niet vergeet.

#3:  Auteur: sadcakes BerichtGeplaatst: Wo 14 Dec, 2011
    ----
Fawn schreef:
Als je op die manier droomtekens kan herkennen en je je droomgeheugen zo traint, is 't prima. Toch? ^^ Ik teken ook beelden uit mijn LD's, alleen dan om te onthouden zodat ik ze op een dag niet vergeet.

Oh, oké, bedankt! Ik vroeg het me gewoon af, want ik zie mensen die (een) hele bladzijde(s) volschrijven, en dat lukt mij totaal niet. Ik herinner alleen maar fragmenten uit m'n dromen dat ik niet in een verhaal kan samenvatten, helaas. Misschien lukt het me in de toekomst om m'n dromen beter te herinneren. :>

#4:  Auteur: Appelthee BerichtGeplaatst: Wo 14 Dec, 2011
    ----
Zeker hier uploaden dan, want ik ben heel benieuwd :D

#5:  Auteur: LiesjeA BerichtGeplaatst: Do 15 Dec, 2011
    ----
Hoi Sadcakes,