Kaas-experiment
LD4all » De weg naar luciditeit

#1: Kaas-experiment Auteur: Zoef BerichtGeplaatst: Di 04 Jul, 2017
    ----
<mod>Deze posts verschenen in de ld-competitie juni 2017, maar verdienen een eigen topic! smile </mod>

Bedankt droomsters,

Nog een tip om de competitie op te voeren:

Verschillende soorten kaas beïnvloeden je dromen

Onderzoek heeft aangetoond dat kaas van invloed kan zijn op je dromen. Kaas bevat een aminozuur dat tryptofaan heet en dat helpt bij het reguleren van je slaap en het verminderen van stress. Een onderzoek uit 2005 van de British Cheese Board liet zien dat de proefpersonen die meer cheddar aten vaker over beroemdheden droomden; de mensen die blauwaderkaas aten (Blue Stilton) hadden vreemdere dromen. Cheshire bood de beste nachtrust, maar zonder dromen. Wie Red Lancashire at, had nostalgische dromen over familie en jeugd en de Blue Lancashire-eters, droomden vaker van hun werk.

Al 1 vreemde droom gehad van blauwaderkaas, is niet zo lekker puur voor het
slapen gaan. Wil cheddar nog wel eens gaan proberen als ik het tegen kom in de
supermarkt.

#2:  Auteur: Majah BerichtGeplaatst: Zo 09 Jul, 2017
    ----
Grappig!

Ga ik zelf ook eens proberen

Ben heel benieuwd naar verdere kaas-ervaringen! :D

#3:  Auteur: Zoef BerichtGeplaatst: Di 11 Jul, 2017
    ----
Dit weekend een heel stuk cheddar kaas op gegeten op 1 dag, niet alles tegelijk.
Voor iets meer als een euro. Best wel lekkere kaas, zachte smaak.
Helaas niet over beroemdheden gedroomd. Het is nu al weer 26 dagen terug dat ik het laatst lucide gedroomd heb. Meestal krijg ik ze toch wel na 3 weken zonder.
Nu nog niet.

#4:  Auteur: twin BerichtGeplaatst: Di 25 Jul, 2017
    ----
Ik ben ook in de kaas gedoken.
Maar ben voor de blauwe gegaan. Bij een vreemde droom heb ik misschien eerder in de gaten dat er iets niet klopt. uhh

Resultaat blijft helaas nog steeds uit.

#5:  Auteur: Majah BerichtGeplaatst: Do 17 Aug, 2017
    ----
Enige tijd terug, in de ld-competitie van juni, vertelde Zoef ons van zijn kaas-experiment.
Begin augustus, na een hele periode zonder, kreeg ik eindelijk weer een ld, na een tosti met blauwschimmelkaas voor het slapen :D
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het lijkt me toch de moeite waard om dit verschijnsel nog wat verder te onderzoeken
Daarom krijgt het kaas-experiment dit eigen topic (beginnend met het aanvankelijke bericht van Zoef en de reacties daar op)

#6:  Auteur: twin BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug, 2017
    ----
Interessant topic,
Want onlangs had ik voor het eerst na ruim een jaar weer een LD.
En ik heb sinds het kaas experiment van Zoef altijd blauwschimmelkaas in huis. Ik eet er bijna dagelijks wel een toastje mee of ontbijt ermee....
Dat moet ik misschien wat gaan intensiveren.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Twin.

#7:  Auteur: Majah BerichtGeplaatst: Zo 20 Aug, 2017
    ----
Blauwschimmelkaas bij het ontbijt eek2
heftig

#8: Re: Kaas-experiment Auteur: slaapman BerichtGeplaatst: Di 07 Aug, 2018
    ----
Zoef schreef:
<mod>Deze posts verschenen in de ld-competitie juni 2017, maar verdienen een eigen topic! smile </mod>

Bedankt droomsters,

Nog een tip om de competitie op te voeren:

Verschillende soorten kaas beïnvloeden je dromen

Onderzoek heeft aangetoond dat kaas van invloed kan zijn op je dromen. Kaas bevat een aminozuur dat tryptofaan heet en dat helpt bij het reguleren van je slaap en het verminderen van stress. Een onderzoek uit 2005 van de British Cheese Board liet zien dat de proefpersonen die meer cheddar aten vaker over beroemdheden droomden; de mensen die blauwaderkaas aten (Blue Stilton) hadden vreemdere dromen. Cheshire bood de beste nachtrust, maar zonder dromen. Wie Red Lancashire at, had nostalgische dromen over familie en jeugd en de Blue Lancashire-eters, droomden vaker van hun werk.

Al 1 vreemde droom gehad van blauwaderkaas, is niet zo lekker puur voor het
slapen gaan. Wil cheddar nog wel eens gaan proberen als ik het tegen kom in de
supermarkt.

Probeer Blue stilton kaas!
Dat werkt bij mij heel goed.

#9: Re: Kaas-experiment Auteur: twin BerichtGeplaatst: Wo 08 Aug, 2018
    ----
slaapman schreef:

Probeer Blue stilton kaas!
Dat werkt bij mij heel goed.

Wanneer is naar jouw idee het beste moment om te eten, en in welke hoeveelheid?

En als het zo goed werkt bij jou slaapman... mag ik je dan van harte uitnodigen bij de competitie?
^^ 8D

#10:  Auteur: Majah BerichtGeplaatst: Ma 13 Aug, 2018
    ----
Hee Slaapman bye leuk om weer van je te horen
Blue Stilton dus, wat gaaf dat het werkt!
Dat is een engelse kaas hè?! Nooit gegeten eigenlijk.
Uit de oven, gesmolten op toast is het vast lekker ^^
Had je een mooie ld?
Groetjes Majah

LD4all » De weg naar luciditeit

Pagina 1 van 1
printed from the LD4all.com lucid dreaming forum. Content copyrighted by the author.
Lucid dreamers unite! visit LD4all.com