Prospectief geheugen trainen.
LD4all » Lucidologie

#1: Prospectief geheugen trainen. Auteur: slaapman BerichtGeplaatst: Zo 24 Sep, 2017
    ----
Hallo Allemaal,

Ik heb op internet gezocht naar hoe je je prospectief geheugen kan trainen.
Ik vindt dit heel boeiend aangezien dit goed werkt om droom signalen te herkennen en zo lucide wordt.
Ik heb een filmpje gevonden https://www.youtube.com/watch?v=pOuFprSEyhk
Een tutorial om het geheugen te trainen.
Er wordt vertelt om een alarm in te stellen.
Helaas is mijn engels (nog) heel slecht.

Kan iemand uitleggen hoe ik het prospectief geheugen kan trainen?

Bij voorbaat dank.

#2:  Auteur: Majah BerichtGeplaatst: Ma 25 Sep, 2017
    ----
Hoi Slaapman,

Ik heb informatie gevonden over het prospectief geheugen in "Veelgestelde vragen over MILD", dat vind je hier

Ik denk dat het hiermee wel duidelijk wordt. Succes!

Quote:

Ik heb iets gehoord over het prospectief geheugen. Het schijnt je te helpen met MILD, maar wat is het eigenlijk?

Je prospectieve geheugen is een gedeelte van je geheugen dat je helpt herinneren aan dingen die in de toekomst gebeuren. Het wordt ook wel gezien als het herinneren te herinneren. Een voorbeeld hiervan is als je naar een winkel gaat en je moet niet vergeten om kaas mee te nemen. Als je dan in de winkel staat en je herinnert dat je kaas mee moet nemen heb je je prospectieve geheugen gebruikt.

Wat heeft het prospectief geheugen met MILD te maken?

Als je MILD gebruikt dan vertel je jezelf in feite dat je je zult herinneren te herinneren dat je droomt. Dus als je MILD uitvoert dan gebruik je je prospectieve geheugen. Als je prospectieve geheugen dus beter is dan is je kans op succes met MILD ook beter.

Hoe kan ik mijn prospectief geheugen trainen?

Je kunt je prospectief geheugen gedurende de dag trainen. Er is een makkelijke oefening hiervoor.
  • Denk aan iets wat je over 10 minuten gaat doen, bijvoorbeeld een appel eten.
  • Zeg tegen jezelf dat op het moment dat je de appel eet, je herinnert dat dit iets speciaals is (namelijk deze oefening)
  • Probeer er nu niet te veel meer aan te denken
  • Als je de appel eet herinner dan dat er iets speciaals was (deze oefening)

Als je je daadwerkelijk herinnerde dat er iets speciaals was dan is deze geheugen oefening geslaagd. Maak je geen zorgen als je de eerste keren niet slaagt. Het is vrij normaal dat dit niet lukt. Je prospectief geheugen wordt naarmate de tijd vordert beter, blijf gewoon oefenen. Het beste is om deze oefening meerdere keren per dag uit te voeren met verschillende dingen. Na een tijdje zul je dan zien dat je je steeds vaker herinnert dat er iets speciaals was en is je prospectief geheugen dus beter geworden.

In plaats van je te herinneren dat er iets speciaals was kun je ook een RC doen. In het voorbeeld betekent dat dat je zegt dat je een RC gaat doen op het moment dat je de appel eet. Op deze manier combineer je het trainen van je prospectief geheugen met een ander hulpmiddel om lucide te worden.

LD4all » Lucidologie

Pagina 1 van 1
printed from the LD4all.com lucid dreaming forum. Content copyrighted by the author.
Lucid dreamers unite! visit LD4all.com