EN | NL | FR

Het GROTE WILD Topic deel II

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Kawaii_Chiko
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 12-9-2005
LDs:

Het GROTE WILD Topic deel II
BerichtGeplaatst: Vr 27 Feb, 2004  Reageer met quote

deel 1

Ik heb gisteravond per ongeluk ook WILD geoefend.
Wat goed werkt is je concentreren op het tintelende gevoel dat in je tenen, handen en via je benen omhoog komt. Niet concentreren op het voor je uit staren, want dan gaan je ogen pijn doen en tranen. ^^'
Verder wordt je rustig als je gewoon gaat 'dagdroom' achtig doen, alsof je een gesprek met iemand aan 't voeren bent of een verhaal aan 't vertellen bent.

Uiteindelijk heeft 't geen effect gehad geloof ik, ik ben na het achtbaandraai gevoel ..tja, weggedommeld denk ik? Ik kan me daarna niets meer herinneren eik.
Bleh. sadblauw
't helpt gewoon voor geen snars. Hoewel dat tintelen en dat achtbaangevoel wel leuk is.

back to top
koffie
Gast

LDs: genoeg

Rofl, kawaii je bent volgens mij het wild wiel opnieuw aan het uitvinden colgate
Zo van hoe wild ik? Voordeel is, kan je wel je eigen techniek ontdekken, nadeel, duurt waarschijnlijk langer tenzij je zo veel talent hebt als een volleerde verse wild sprits wink5

Waarom probeer je niet een bestaande techniek.
Dat van die benen en armen was zo gek nog niet, wordt wel gebruikt bij de aanvang van zelfhypnose.

Jeff

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

Het is een beetje omgekeerd van hoe ik het doe en geleerd heb; ik concentreer me juist helemaal niet op mijn lichaam! Volgens mij is dat juister, omdat je tenslotte ook je lichaam moet 'verlaten'! Hoe kun je in SP komen als je je concentreert op dat wat je juist moet verlammen?

JJJ

back to top
Kawaii_Chiko
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Omdat 't daar juist van verlamd..
Althans, hier wel. Anders gaan m'n gedachten alleen maar vervliegen smile Of ga ik me gevangen voelen.

back to top
Corn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 31-8-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Feb, 2004  Reageer met quote

Ik probeerde gister de wild-techniek. En na een poosje bijna niks gedacht te hebben merkte ik dat ik dieper kwam door op 1 plek te concentreren. Ik concentreerde me heel hard op mijn voorhoofd en het gaf een beetje het gevoel alsof alles verslapde. Later zag ik een beetje(heel donker nog) een soort van ringen die steeds over mij heen gingen en af en toe een beetje wittigs iets. Dit was volgens mij nog in een vroeg stadium, want ik was er nog niet zolang mee bezig.

Maar nou komt het, ik werd dus wakker gemaakt en merkte dat ik heel duizelig was, nog zeker tot 10 minuten erna. Is dat normaal?

back to top
Kawaii_Chiko
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 12 Mrt, 2004  Reageer met quote

NOu, ik heb gisteravond WILD geoefend hoor! En met succes!

Nouja.. totdat ik extreem wild werd onderbroken dan..

Ik had gisteren een topic gelezen van Repression over wild, dat je op je rug moet gaan liggen, beentjes over elkaar, handen onder je kussen en je hoofd erop steunen, en maar naar het plavond staren.
Dus ik dacht, waarom ook niet?
Ging lekker liggen, in het begin lag het niet zo relaxed maar na even wen je eraan. Het plavond was bijna niet zichtbaar omdat de omgeving donker was, maar dat was juist positief, want zo werd ik niet afgeleid door 't licht. (Want dat was er niet...joh)
Nou goed, na een tijdje zo gelegen te hebben met m'n ademhaling beperkt tot het minimum, kwam er een bekend tintel gevoel in mijn hoofd op. Eigenlijk is het geen tintelen, maar meer een 'wiewiewiewie', maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet beschrijven.
Ik ging me op dat gevoel concentreren en het nam toe. Ondertussen begonnen m'n ogen langzaam dicht te vallen terwijl ik nog steeds naar het plavond bleef staren. UIteindelijk denk ik dat ze dicht waren, maar ik zag nog steeds hetzelfde.
Ondertussen beelde ik mezelf in dat ik naar beneden ging, en mijn gevoel ging dat nadoen, af en toe voelde 't alsof ik dus echt aan 't 'vallen' was met een aantal extra G-krachten, zoals in die achtbaan dus.
Ik probeerde mezelf kalm te houden, want eigenlijk vond ik 't wel een beetje eng..
De engigheid kwam vooral omdat er een of ander 'druk' gevoel van bovenaf kwam. Het maakte alles zwaarder dan normaal, ik weet niet zo goed hoe je dat moet uitleggen.
En toen begon het geklier; het wiewiewie in m'n hoofd overstemde alles en m'n ogen begonnen opeens te trillen. (Heen en weer ofzo?)
En daar schrok ik me rot van!
Dus ik deed ze open en bevond me midden in een slaapverlamming.
Dat was eigenlijk best cool, keek mijn kamer rond en kon me totaal niet bewegen eigenlijk, behalve dan m'n gezicht. (Als in, neus ophalen en mond open doen en je ogen draaien etc.)
Die druk was er nog steeds, en het wiewiewie was ook nog op de achtergrond in mijn hoofd, dus ik zou zo door kunnen gaan..
En dat deed ik dus ook, ik concentreerde me weer, het nam weer toe...

En toen besloot de kat van de buren een flinke jankpartij bij mijn raam te houden (wou blijkbaar zwanger worden ofzo) en daarmee was al m'n concentratie verdwenen.
Alles vervloog langzaam, en toen ik uit bed was geweest om de kat weg te jagen toen kreeg ik 't gevoel natuurlijk niet meer terug.
Ben maar gaan slapen.

En een LD gehad btw. Maar dat komt denk ik niet door 't hierboven beschrevene. :D

Ok, maar nu vraag ik me af..
Wat gebeurt er daarna, als je ogen zijn gaan trillen? :/

back to top
TaZ
Planeswalker
LD4all lid
Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:

:)

Dat is heer normaal... in zekere zin tounge1
Suizen en vibraties zijn uittredingsverschijnselen, die je in dit geval ook kreeg omdat je jezelf helemaal vastzette met je handen onder je kussen enzo. Als je armen en benen gaan trillen is het niet zo erg, dan kan je gewoon doorgaan. Maar als je ogen trillen is het irritant want dan gaan ze open grrr en als je dat overdag doet met veel licht ben je in een keer wakker...

Wat er na het trillen gebeurt? Ik kreeg flitsen en suizen, samen met de vibraties. Daarna trekken de vibraties langzaam weg en kom je weer rustig te liggen, met het idee dat je lichaam slaapt en je geest wakker is. De eerste keer schrok ik me helemaal rot vanwege het idee getuige te zijn dat je lichaam in slaap valt.

back to top
Meneer onbekend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2006
LDs:

Nouw... ik was gisteravond nogal vermoeid, maar ik heb het ook zo'n beetje geprobeerd op die manier van Repression, al wist ik niet helemaal hoe ik mn armen nouw kwijt moest, dus ik heb een beetje zitten draaien, en op het laatst lag ik half op mn zei ofzow, met mn handen gewoon langs mn lichaam... Ik kreeg op een gegeven moment wel de stuiptrekkingen, maar bij mij trekt dat na een korte tijd weer weg, en kan ik opnieuw beginnen... op het laatst was ik zo moe dat ik maar gewoon ging slapen, dus ik draaide me een keer om, en even later kreeg ik vreemd genoeg wel datgene dat jullie met "achtbaangevoel" beschrijven... het ging even later weer weg, en toen ben ik gewoon in slaap gevallen...

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
33
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

BerichtGeplaatst: Do 25 Mrt, 2004  Reageer met quote

Chicko wat je beschreef leek mij meer op een uittreding neutral

Maar ik vind WILD zowieso veel raakvlakken hebben met Uittreden, misschien dat iemand die beide heeft gehad, de verschillen in kenmerken mij kan uitleggen ?

Ik denk in ieder geval dat je goed bezig was, maar bij mijn WILD had ik die uittredingsverschijnselen niet, alles begon te tintelen en het zoemde even langs mn oren, en ik stond in mn droom..

Wat je trouwens hebt, dat heb ik ook al vaak gehad.. alles precies hetzelfde.. en ik stop ook iedere keer wanneer ik overdonderd word door de druk op me, ik weet wat je bedoeld.. je krijgt ook een raar gevoel in je buik.. maar kan ook spanning zijn..
(ik denk zelf dat ik meer aan het uitrtreden ben ((en ben me bewust van de gevaren hoor wink ))

ik heb trouwens nog nooit een slaapverlamming gehad..

Groetjes,

Ron wink

back to top
Novaura
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-5-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 25 Mrt, 2004  Reageer met quote

Hoi!

Ik ben nieuw op dit forum...kijk er echter al een paar weekjes rond en ben ook bezig met LD's etc.
Maar ik heb een vraagje... wat me wel in dit topic leek passen

Het lijkt me wel leuk om WILD te proberen ... het is me ook al een aantal x'en redelijk ver gelukt...maar ik stop er elke x mee omdat ik niet precies weet wat het verschil tussen WILD en uittreden is...(en over 'uitreden' hoor ik eigenlijk niet echt leuke verhalen...dus dat wil ik ook nog niet)

Kan iemand me vertellen wat de verschillen ertussen zijn? (niet alleen qua bij-verschijnselen zoals geluiden etc. maar ook hoe je erin moet komen)

Grtz Novaura

back to top
TaZ
Planeswalker
LD4all lid
Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:

:)
BerichtGeplaatst: Vr 26 Mrt, 2004  Reageer met quote

Ron,
ze probeerde het ook aan de hand van het topic "Repression's Tips", wat de relatie tussen uittreden en WILD beschrijft, en je een droom-uittreding laat hebben colgate

Novaura,
Uittreden (doe ik nooit dus ik kan het mis hebben) is ergens uit gaan, uit je lichaam. Bij WILD ga je ergens in, namelijk een droom. Het gebeurt beiden met nagenoeg volkomen bewustzijn, maar WILD is niet gevaarlijk en velen beweren dat OBE dat wel is. Ik weet ook niet wat de mogelijkheden bij OBE is, kan je dingen doen die ook in een LD kunnen? Verder is WILD gewoon een LD als je er eenmaal in zit, niks engs ofzo mee smile

back to top
Mirielle
Your Perfect Enemy
LD4all lid
Laatst gezien: 4-2-2009
LDs:

Ik heb vannacht WILD geprobeerd (JJJ's techniek, zie deel 1) en na een tijdje op de druk op mijn voorhoofd te hebben geconcentreerd (+- 4 min) kreeg ik opeens vreselijke oorsuizingen (tussen ruis en een piep in) en ik voelde mijn armen en benen opeens niet meer, alsof mijn romp een stukje wegzonk en de rest achterliet (zo beleefde ik het). Na +- 3 min namen de oorsuizingen weer wat af en voelde ik mijn armen en benen weer. Ik had hoofdpijn en besloot dus even pauze te nemen en het daarna opnieuw te proberen.
De tweede keer (ik had nog steeds oorsuizingen, maar niet zo erg als eerst) voelde ik veel sneller druk op mijn 3e oog, maar de oorsuizingen werden niet erger en ik bleef mijn ledematen voelen. De derde keer ongeveer hetzelfde resultaat, maar nu nog minder druk op mijn 3e oog dan eerst. Ik begon weer hoofdpijn te krijgen en ik heb me maar op mijn zij gedraaid en ben gewoon gaan slapen.

Geen LD's, maar wel een vrij heldere droom. Ik ga dit morgen nog een keer proberen! wink5

back to top
Meneer onbekend
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-5-2006
LDs:

eek2 4 minuten? Das snel, hoe krijg je dat nouw weer voor elkaar?

back to top
Ron
living the dream
LD4all lid
33
Laatst gezien: 25-11-2008
LDs: R3ALItY CheCk

Lol heb ik ook :D..

Je moet veel oefenen om jezelf snel te kunnen ontspannen, sommige mensen kunnen dat al goed.. sommige moeten lang oefenen...

Ik ontspan me in 5 minuten (na heeeeel lang geoefend te hebben smile) en dan voel ik mn hele lichaam niet meer...

Dat door je bed zakken heb ik ook, daarna voelt het alsof je weer opgetild wordt.. en soms voel je je dan wat zweverig.. en sommigen hier krijgen dan het "achtbaan gevoel" ^^

back to top
Mirielle
Your Perfect Enemy
LD4all lid
Laatst gezien: 4-2-2009
LDs:

..::Rage::.. schreef:
Lol heb ik ook :D..

Je moet veel oefenen om jezelf snel te kunnen ontspannen, sommige mensen kunnen dat al goed.. sommige moeten lang oefenen...

Ik ontspan me in 5 minuten (na heeeeel lang geoefend te hebben smile)

Hmm, ik ben blijkbaar een natuurtalent, dit was pas de derde keer dat ik WILD probeerde ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: