EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Wat zijn jouw droomthema's? deel I

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 2 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
Ehwaz
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 2-11-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Apr, 2003  Reageer met quote

bij mij vooral school...
daar zit je toch het grootste deel van je dag (slaap niet meegerekend)

back to top
~Sandra~ heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Chat Mods
Laatst gezien: 2-6-2013
LDs: =maar n cyfer

BerichtGeplaatst: Do 19 Jan, 2006  Reageer met quote

*Sandra stoft dit topic af

In dit topic had DroomDromerDroomst het over droomthema's. Voordat iedereen dat in dat topic gaat zeggen, heb ik gezocht naar een bestaand topic. Hoewel dit topic wel oud was, is het de enige die ik kon vinden.

Ik heb sinds ik terug ben van Zwitserland Zwitserland als thema. Nou ik dit opschrijf bedenk ik me dat ik daar alleen maar over Zwitserland droomde Bijna elke nacht komt het wel terug.

Verder ben ik niet zo goed in het herkennen van thema's.

back to top
whobleyh
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 25-7-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jan, 2006  Reageer met quote

* Ik droom vaak van rare beestjes die kunnen praten.
Allerlei soorten beestjes. Ratten in alle kleuren van de regenboog. Katten, furbies:) en koboldjes.
*Ook droom ik vaak dat alles onder water staat

back to top
wouter
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Researchers
Laatst gezien: 19-10-2007
LDs:

ik droom nauwlijks over hetzelfde.
ik droom vaak over dingen die van de afgelopen week zijn,
ik zal een voorbeeld geven van zo'n droom.

maandag zat ik tv te kijken, ik keek een serie? over een paar kinderen op school. nou was er ook een soort magische ring die je tot allemaal dingen in staat stelde om goede cijfers te krijgen enz.

nou zag ik eergisteren een jongen met een vergelijkbare ring om zijn vinger en toen moest ik ff aan die film denken die ik op de televisie had bekeken.

ging ik eergisteravond dus slapen, ik droomde:

ik zie een soort filmpje van de buurman die uit het raam sprong met een meisje in zijn armen, en hij had dus die magische ring om. (ik wist in mijn droom dat wie die ring omhad, alles kon wat hij wilde en die ring maakte de drager ook gelijk kwaadaardig dus gingen ze dus altijd slechte dingen doen)

daarna zag ik mijzelf in mijn tuin staan vanuit een derde persoons perspectief en toen was ineens mijn vader daar.
toen zag ik hem naast me staan vanuit 1ste persoons en hij zag er echt slecht uit; zijn ogen waren rood, grote spieren en een beetje verbaasd over alles. ik zag dat hij de ring omhad en hij vertelde mij dat er rare dingen gebeurden op de jachthaven(daar heeft hij een zeilboot) "er verdwijnen steeds containers"
maar ik zag die ring en toen zei ik zo van: "ja, ik weet wel hoe dat komt" en toen werd ik wakker.

maar ik zat nog half in mijn droom beetje slaapwakker en ik keek eerst naar mijn wekker die afging en toen zag ik echt een dokter in mijn kamer staan met zijn rug naar mij toe.
ik zweer je, het leek net echt maar toen knipperde ik met mijn ogen en toen was het mij varen (plant).

en vage droom eigenlijk maar ik droom dus niet over dezelfde dingen. soms heb ik wel het gevoel van hee, dat heb ik eerder gedroomt maar dat zel wel een dejavu zijn.

back to top
White Squirrel
Soundless, sightless
LD4all lid
34
Laatst gezien: 10-9-2010
LDs:

Ik heb dus wel thema's die vaak terugkeren in mijn dromen. In ieder geval droom ik standaard over dieren. Het is echt uitzonderlijk als er geen dier in mijn droom voorkomt. Een aantal zich herhalende onderwerpen:

Uilen. Ik droom heel vaak over uilen. Uilen zijn voor mij de schakel naar het lucide dromen, hoewel ik, sinds ik dat dus ook bewust probeer te gebruiken, alleen maar tegen weerstand oploop! Frustrerend is dat!

Heelal. Ik droom dat ik me in het heelal bevind, of dat ik uitzonderlijke details kan waarnemen, meestal vanaf een speciale plek. Ook dit droomthema leidt vaak tot luciditeit.

Slachthuizen. Verschrikkelijke dromen! Ik bevind me in een slachthuis en ben getuige van de dood van vele dieren, meestaI varkens. Ik kan om de een of andere reden meestal niet weg. Ik kan het gegil van de varkens nog horen als ik er aan terug denk. Ik begrijp nog altijd niet waarom ik zo afschuwelijk droom soms. Momenteel komen deze dromen gelukkig niet zo vaak meer voor, maar zo nu en dan...brrrrr....

Vliegen. Vroeger droomde ik alleen dat ik vloog als ik achterna gezeten werd. Dan rende ik eerst op handen en voeten omdat gewoon rennen te traag ging (wie kent dat niet!). Ook op handen en voeten lopen ging niet snel genoeg en als laatste redmiddel steeg ik dan maar op. Het kostte me heel veel moeite om in de lucht te blijven, ik voelde altijd veel paniek!
Vliegen leidt meestal tot bewust dromen, zoals bij velen denk ik. Het grappige is dat ik me tijdens dit bewustzijn heb aangeleerd beter te vliegen. Sinds dien vlieg ik niet meer uit paniek, maar omdat ik het leuk vind en ik doe het al een stuk beter nu.

Heb nog wel meer terugkerende dromen, maar dit zijn de belangrijkste.

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

Quote:
Slachthuizen. Verschrikkelijke dromen! Ik bevind me in een slachthuis en ben getuige van de dood van vele dieren, meestaI varkens. Ik kan om de een of andere reden meestal niet weg. Ik kan het gegil van de varkens nog horen als ik er aan terug denk. Ik begrijp nog altijd niet waarom ik zo afschuwelijk droom soms. Momenteel komen deze dromen gelukkig niet zo vaak meer voor, maar zo nu en dan...brrrrr....

Jij bent vegetariër denk ik ^^

Laatst aangepast door Darleen_J op Zo 07 Mei, 2006, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
White Squirrel
Soundless, sightless
LD4all lid
34
Laatst gezien: 10-9-2010
LDs:

yep!

back to top
Only
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 24-4-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 25 Jan, 2006  Reageer met quote

Over school,
zoals veel mensen hier. smile

Edit;
Gister nog over vroeger geroomd.
Ik zat met mijn zus ( zij toen 6 jaar ) in bad ( ik 4 jaar ).
En zag alles uit mijn ogen en niet van een afstandje,
best wel leuk opzich.

back to top
kleinemeid14
Nieuw lid
Nieuw lid
21
Laatst gezien: 18-2-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jan, 2006  Reageer met quote

Bij mij gaan mijn dromen bijna altijd over;

-school
-(lichamelijke?) liefde
-vakantie (vrijwel altijd evenementen bij/in water)
-de dood van mijn ouders altijd door middel van brand
-mijn hond die in een gekke demoon is veranderd en me probeert aan te vallen

back to top
Jochen
Lucide Dromer
LD4all lid
24
Laatst gezien: 22-12-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 04 Apr, 2006  Reageer met quote

bijmij over
*school
*liefde
*een auto(ook al ben ik niet zo een autofreak)

back to top
termietje
Droom ik?
LD4all lid
28
Laatst gezien: 16-10-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 07 Mei, 2006  Reageer met quote

Ik besef me zojuist dat wanneer ik droom over mijn ouderlijk huis, deze bijna altijd ergens in het verhaal in band staat, voor een deel instort of iets anders vreselijks...

Vreemd, erg vreemd, vraag me zelf af waarom ik dat altijd droom. Misschien omdat ik als kind doodsbang voor brand was?

back to top
Darleen_J
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 2-3-2011
LDs: 13

BerichtGeplaatst: Zo 07 Mei, 2006  Reageer met quote

Ik droom de laatste tijd opvallend veel over:
*School
*Eén van m'n vriendinnen duikt altijd wel eens op
*Meneer Hensen (bang van hem )

Vroeger was het erger. Ik had nachtmerries over water. Ik heb nog altijd een 'fobie' voor duiken. overspannen

Laatst aangepast door Darleen_J op Za 20 Mei, 2006, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Dave
Terug van weggeweest
LD4all lid
Laatst gezien: 23-8-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 20 Mei, 2006  Reageer met quote

- School
- Zwembaden

back to top
sheba
windmeesteres
LD4all lid
21
Laatst gezien: 13-8-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jun, 2006  Reageer met quote

ik droom wel vaak anders maar deze thema's komen vaak terug: ( soms heb ik geen eens een thema, gewoon een knoeiboel in mijn hoofd zo 's nachts ! ^^ )

* ontvoerd worden ( ik vind het niet eng )
* school cry
* bedreigingen
* tanden uitvallen ( heeeeeel af en toe )
* geen broek en onderbroek aanhebben, dat is altijd alles, ik word nooit lucide, ik denk altijd maar het vergeten te zijn sadblauw
* iets opvoeren maar niet weten wat
* verjaardag
* wc

back to top
Realmosa
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 28-8-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jun, 2006  Reageer met quote

Ik droom meestal waar ik veel aan gedacht heb die dag...
Regelmatig over liefde, erg frustrerend om dan wakker te worden^^ Verder komt school regelmatig op een vreemde manier voor, vrienden, familie, dagelijkse dingen... Maar dan allemaal op een ietwat andere manier wink5

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 2 van 10Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.