|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
 |
|
28
|
LDs: veel krijgen
|
|
Geplaatst: Ma 08 Okt, 2007 |
|
|
| Joep schreef: |
|
Ik droom nu heel vaak over vreemdgaan of dat mijn vriendin vreemdgaat:S |
Misschien heb ik dan slecht nieuws voor je.... Je pikt onbewust deze signalen op uit je omgeving. Dus ik denk dat je even met je vriendin moet praten...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2243 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:
|
|
Geplaatst: Di 09 Okt, 2007 |
|
|
| Pseudos schreef: |
| Joep schreef: |
|
Ik droom nu heel vaak over vreemdgaan of dat mijn vriendin vreemdgaat:S |
Misschien heb ik dan slecht nieuws voor je.... Je pikt onbewust deze signalen op uit je omgeving. Dus ik denk dat je even met je vriendin moet praten... |
Het kan ook zijn dat een ander vriend/vriendin vreemd gaat of dat je er laatste tijd veel over gelezen gehoord hebt. Of dat je er zelf gedachten over heb. Of dat er in het verleden wat gebeurt is. Denk niet meteen het ergste ^^ Maar in de gate houden kan altijd.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
|
|
Geplaatst: Di 09 Okt, 2007 |
|
|
Ik weet nog toen ik met mijn ex kreeg. Toen had ik steeds dromen waarin ik met haar door een oorlogsveld heen moest komen. En iedere keer raakte ik haar kwijt. En nu ik er naar terugkijk was het 100% waar!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23
|
Berichten: 2243 Lid sinds: 20-11-2005 Laatst gezien: 20-5-2013
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 10 Okt, 2007 |
|
|
| Pseudos schreef: |
|
Ik weet nog toen ik met mijn ex kreeg. Toen had ik steeds dromen waarin ik met haar door een oorlogsveld heen moest komen. En iedere keer raakte ik haar kwijt. En nu ik er naar terugkijk was het 100% waar! |
Achteraf is altijd makkelijker praten
En natuurlijk bestaan zulke dromen. Ik zal dat zeker niet ontkennen. Het hoeft alleen niet altijd zo te zijn. En het is niet de bedoeling dat een relatie voor niks op het spel wordt gezet.
Het is makkelijker je eigen dromen te verklaren dan die van een ander.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
28
|
|
|
Geplaatst: Wo 10 Okt, 2007 |
|
|
| Ansie schreef: |
|
En het is niet de bedoeling dat een relatie voor niks op het spel wordt gezet. |
Ik had de droom aan het begin van de relatie. Maar ik wilde er niet naar luisteren. Ik heb 11 maanden met dr gehad daarna!! Maarja, ik ben altijd koppig geweest
| Ansie schreef: |
|
Het is makkelijker je eigen dromen te verklaren dan die van een ander. |
Daar ben ik het helemaal mee eens.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
27 |
LDs:
| | |
|
|
Geplaatst: Ma 29 Okt, 2007 |
|
|
Mijn dromen zijn vrij absurd en bevatten maar weinig herinnering aan concrete gebeurtenissen.
Thema's:
-vrienden/familie
-liefde
-onmacht
-gangen
-wc's
-onbekende gebouwen
-vliegen (het werkwoord)
-dieren (vooral kleine dieren of honden)
-christelijke symbolen/figuren (Jezus, Judas, demonen)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
23 |
LDs: 2
| | |
|
| Droomthemas |
Geplaatst: Vr 28 Dec, 2007 |
|
|
De laatste paar dagen heb ik vreselijke last van het dromen dat ik wakker word, maar dan niet wakker ben. En nog geen minuut later word ik weer wakker. Vaak dan echt. Maar het komt ook vaak voor dat ik 3 keer ofzo Nep wakker word.
Ook heb ik daar bij dat ik in de exact zelfde situatie ben als waar ik in slaap val.
Ook heb ik als ik nep wakker word. Dat mijn ogen jeuken en dus lastig open te houden zijn. En ik zag mijn vriend binnen komen, Die vervolgens vervaagde.
En dan opeens word je ECHT wakker.. En dat merk ik meestal zelf dan aan het feit dat mn ogen gewoon wijd open staan dan. Maar het blijft lastig om het verschil te herkennen, En om niet in paniek te raken\!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
22 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Ma 31 Dec, 2007 |
|
|
gesprekken met steeds terugkomende DC en "gewone mensen"
vreemde locaties (om in rond te lopen, vaak heel stedelijk)
vrienden
het vermoorden van/ vermoord worden door
liefde
voertuigen zonder deur
onmacht
*-)dat was ff het enigste wat ik zo snel kon bedenken..
Laatst aangepast door WhiteMirror op Ma 31 Dec, 2007, in totaal 1 keer bewerkt
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
22 |
LDs:
|
| Re: Droomthemas |
Geplaatst: Ma 31 Dec, 2007 |
|
|
| Soesjuh schreef: |
De laatste paar dagen heb ik vreselijke last van het dromen dat ik wakker word, maar dan niet wakker ben. En nog geen minuut later word ik weer wakker. Vaak dan echt. Maar het komt ook vaak voor dat ik 3 keer ofzo Nep wakker word.
Ook heb ik daar bij dat ik in de exact zelfde situatie ben als waar ik in slaap val.
Ook heb ik als ik nep wakker word. Dat mijn ogen jeuken en dus lastig open te houden zijn. En ik zag mijn vriend binnen komen, Die vervolgens vervaagde.
En dan opeens word je ECHT wakker.. En dat merk ik meestal zelf dan aan het feit
dat mn ogen gewoon wijd open staan dan. Maar het blijft lastig om het verschil te herkennen, En om niet in paniek te raken\! |
haah cool XD zoiets had ik 2 dagen gelede ofzo.. zeker in de vakantie slaap ik lekker uit (omdat ik savonds andere dingen te doen heb dan slapen ) mn moeder is daar nooit blij mee XD dus die komt altijd pissed mn kamer binnen.. 2 dagen geleden is ze dus 3 keer langsgekomen.. 2 keer in mn droom.. en 1 keer egt.. ik d8 dus dat ze serieus 3 keer langs was gekomen, en vroeg tijdens het avond eten warom ze in gods naam 3 keer langs moest komen, ik had toch mijn tijd nodig om "ff" wakker te worden?.. ;^^ bleek dat ik die andere 2 keer gedroomd had
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23 |
LDs: 100+
| | |
|
|
Geplaatst: Di 01 Jan, 2008 |
|
|
ik droom ook wel eens dat ik wakker word of dat ik in een droom vertel wat ik even daarvoor heb gedroomd.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs: 5
|
|
Geplaatst: Ma 14 Jan, 2008 |
|
|
Mijn droomthema's zijn o.a:
- Mijn famillie. Vaak voorkomende figuren zijn: Mijn broetje, oma en nichtje, verder ook natuurlijk mijn ouders en ook nog een tante van me.
- Dromen over TV/computer figuren.
- Dromen over kietelen.
- Dromen dat ik over een donkere weg fiets.
- Dromen over dat ik eerst zweef, maar daarna val, ik heb mijn vliegen dus niet onder controle.
- Soms ook droom ik over het geloof, een voorbeeld: Er was eens iets goddeloos op televisie, een man die zat te vloeken, ik wilde de televisie uitzetten, maar dit lukte niet.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
25 |
LDs: 5
|
|
|
|
Nog een belangrijk thema vergeten, maar dit was meer nachtmerrie en is ook al heel lang geleden ik was nog geen 8 jaar:
- Poppen die tot leven komen en die dan een feestje bouwen in mijn huis of achter me aankomen. Ik was als kind bang voor poppen, omdat ik dacht dat ze levend konden worden.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
 |
|
23 |
LDs: 100+
| | |
|
|
|
|
ik droom heel vaak dat ik op school ben en er achter kom dat ik mijn tas ben vergeten / mijn huiswerk niet heb gemaakt/ een proefwerk heb waar ik niets van weet / een proefwerk heb waar ik niets van snap enz. Dan meld ik me ziek/ zeg dat ik naar de wc moet en loop weg/ wordt onzichtbaar en vlucht door een raam enz.
ook als ik in mijn droom in de stad ben ziet die er heel anders uit dan in het echt maar elke droom wel ongeveer hetzelfde.
i k droom ook wel vaak dat ik in winkels ben of in een auto rijd of op kamp ga
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
34 |
LDs:
|
|
Geplaatst: Zo 30 Mrt, 2008 |
|
|
Droomthema's van Kuikie:
Piano: meestal droom ik dat ik een virtuoos ben hoewel ik in het waakbestaan een amateurtje ben. ik droom ook wel eens over een piano in combinatie met een mooie vrouw.
Lagere school: en dan meer bepaald over het 6de leerjaar. ik droom dan dat ik weer in die klas zit en vreselijk gepest word omdat ik verliefd op de juf was (wat IRL ook gebeurd is)
Winkelen: ik droom soms dat ik winkel en veel koop.
Actrice: in die dromen speel ik in Full House of zelfs in Allo Allo
ik droom ook wel eens dat ik een beroepsturnster ben. ik win dan een gouden medaille.
maar eigenlijk droom ik het meeste over piano's en mooie vrouwen
groeten,
dromertje Kuikie
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 31 Mrt, 2008 |
|
|
Mijn belangrijkste droomthema's:
- Op zoek naar mijn huis: ik loop door een al dan niet bestaande stad of dorp en ga op zoek naar mijn huis, wat inhoudt dat ik besluit: in dat huis woon ik! (zonder dat ik lucide ben) Vervolgens ga ik het huis uitgebreid verkennen.
- Eng vliegtuig: vliegtuigen die neerstorten of die dreigen neer te storten, steeds lager boven ons huis cirkelen enz.
- Gedoe met treinen: ik wil naar huis met de trein, maar de trein komt maar niet, of het lukt me niet een kaartje te kopen, of ik zit in de trein en die rijdt opeens een heel andere kant op...
- Vriendschap: Ik ben samen met een vriendin en ervaar een heel sterk gevoel van onverwoestbare, hechte vriendschap
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |