EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Wakker schrikken met gevoel van vallen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 9Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Auteur  Bericht 
Laatst gezien: 2-1-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 02 Okt, 2004  Reageer met quote

thnx koffie k schrok al.. t zou toch wel vreemd zijn.. elke nacht uittreden

back to top
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-1-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 06 Okt, 2004  Reageer met quote

koffie schreef:
Laura ik kan in alle slaap fasen mijn bewustzijn houden en je treedt niet uit tijdens de diepe slaap! Je blijft gewoon in je lichaam. Wat mensen uittreden noemen daar moet je nog echt wel een stap dieper voor gaan zoals bij een bijna dood ervaring maar in ieder geval onder de gewone diepe slaap.

Koffie, ik wil mezelf niet verdedigen ofso want ik heb ook maar 30.000 keer gelezen dat je tijden het slapen uittreed, dus het kan onwaar zijn, maar kan het niet zo zijn dat juist omdat je je bewustzijn houdt, je niet uittreedt ?

back to top
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
33
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

ThE_MaTRiX schreef:
koffie schreef:
Laura ik kan in alle slaap fasen mijn bewustzijn houden en je treedt niet uit tijdens de diepe slaap! Je blijft gewoon in je lichaam. Wat mensen uittreden noemen daar moet je nog echt wel een stap dieper voor gaan zoals bij een bijna dood ervaring maar in ieder geval onder de gewone diepe slaap.

Koffie, ik wil mezelf niet verdedigen ofso want ik heb ook maar 30.000 keer gelezen dat je tijden het slapen uittreed, dus het kan onwaar zijn, maar kan het niet zo zijn dat juist omdat je je bewustzijn houdt, je niet uittreedt ?

Ehm, volgens mij wil je jezelf wel verdedigen hoor... maar das toch heel normaal? 8D

Je hebt ongetwijfeld nog veel vaker ergens gelezen dat uittredingen en gidsen onzin zijn, en toch geloof je er in. Dat gaat dus niet echt op!

Je hebt wel een goed punt trouwens, Koffie verandert zijn manier van bewustzijn iets om datzelfde bewustzijn te onderzoeken. Je mag dan inderdaad hopen dat je dan niet de verkeerde dingen verandert! Volgens mij heeft hij echter wel al die 'bewijzen' voor het uittreden tijdens slaap, zoals boven je lichaam zweven etc meegemaakt, en heeft hij zelf kunnen beoordelen of dat 'echt' is of niet.

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
42
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

ThE_MaTRiX schreef:
koffie schreef:

En om hierop door te gaan, ik heb dus nog nooit ergens gelezen, dat je iedere nacht uittreedt in je slaap. Behalve op dit forum, waar mensen zeggen dat ze gelezen hebben, dat iedereen uittreedt in zijn slaap.

Ik ben dus wel benieuwd naar die 30 000 referenties.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
42
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

BerichtGeplaatst: Do 07 Okt, 2004  Reageer met quote

ik heb het op wel meer internet sites gelezen, maar ook wel eens in boeken toen er nog geen internet was heb helaas geen referenties voor je smile maar het heeft volgens mij wel met dat schrikken te maken als je wakker wordt soms of juist in slaap aan het vallen ben.

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
42
Researchers
LDs:

sterredag schreef:
ik heb het op wel meer internet sites gelezen, maar ook wel eens in boeken toen er nog geen internet was heb helaas geen referenties voor je smile maar het heeft volgens mij wel met dat schrikken te maken als je wakker wordt soms of juist in slaap aan het vallen ben.

Ik begrijp niet helemaal, wat je hier precies bedoelt, sterredag. whatsthat

Ik dacht dat het schrik/val gevoel wat je soms tijdens het in slaapvallen of wakker worden hebt, veroorzaakt wordt door het verdwijnen/verschijnen van de slaapverlamming.
Soms ben je eerder wakker of val je later in slaap, dan je lichaam en kan je het verdwijnen/verschijnen van de slaapverlamming voelen.

Zelf heb ik dit ook al vaak meegemaakt en ook heb ik vaker gehad, dat je je lichaam voelt opstijgen, tijdens het in slaap vallen. Vaak gaat mijn lichaam dan rare buitelingen maken. Voor mij is dat HET teken, dat ik in een droom aan het gaan ben.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
42
Researchers

wat ik bedoel is dat men door dat schrik/val gevoel denkt dat men terug komt van uittreden en dat men daarom denkt dat iedereen elke nacht uittreed.

pure speculatie dus om iets vreemds te verklaren

back to top
Dirk
LD4all lid
33
Researchers

BerichtGeplaatst: Vr 08 Okt, 2004  Reageer met quote

sterredag schreef:
wat ik bedoel is dat men door dat schrik/val gevoel denkt dat men terug komt van uittreden en dat men daarom denkt dat iedereen elke nacht uittreed.

pure speculatie dus om iets vreemds te verklaren

Bovendien vertonen slapende mensen tijdens hun REM-slaap dezelfde hersengolven (EEG) als mensen die in een 'uittreding' zitten. Dat zal deze speculaties zeker hebben bevestigd. Maarja, als een echte uittreding niet eens zou bestaan dan zit je hiermee natuurlijk fout.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
42
Researchers

wat vreemd i.m.o. zouden zulke gegevens juist die speculaties neerhalen i.p.v. bevestigen een uittreding kan immers net zo makkelijk gewoon een droom zijn

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
42
Researchers
LDs:

sterredag schreef:
wat vreemd i.m.o. zouden zulke gegevens juist die speculaties neerhalen i.p.v. bevestigen een uittreding kan immers net zo makkelijk gewoon een droom zijn

Dat bedoel ik.
Iedere keer als ik voor het in slaap vallen, het gevoel heb op te stijgen, boven mijn bed te zweven, belandt ik ALTIJD in een droom (met RC tests bewezen!).
Volgens mij proberen de mensen gewoon met een bovennatuurlijk proces een simpel iets als het gaan of terugkeren uit slaapverlamming te verklaren.

PS. Dit wil niet zeggen, dat ik niet in uittredingen geloof, maar volgens mij vinden die alleen plaats bij BDE's zoals Koffie zegt (of hele diepe meditatie).

back to top
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-1-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 25 Okt, 2004  Reageer met quote

Tja nu ik dit allemaal eens lees wat jullie zeggen, dan denk ik dat jullie ook weleens gelijk kunnen hebben.
Nu weet ik het helemaal niet meer wat ik er van moet denken, ik kom er nog op terug...

back to top
Horn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-10-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 08 Mei, 2005  Reageer met quote

Ik heb ook wel is gehad, als ik net begin te slapen en dan van m`n fiets val. En dan schrik ik wakker.

back to top
StrangeMariekje
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2005
LDs:

Ik heb dit regelmatig gehad, en das echt een heel vaag eng gevoel overspannen ik weet niet of het met uittreden te maken heeft.. zal best kunnen maar weet ik echt niet. dacht dat het gewoon te maken had, met tussen slapen en wakker in zijn ofzow.. maar het zou best kunnen zijn dat het iets anders is..

Greetz marieke

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
32
Researchers
Laatst gezien: 29-4-2016
LDs: driemiljard

Iedereen ervaart het in slaap vallen een beetje op een soortgelijke manier. Als ik wat bewust met m'n gedachten erbij blijf voelt het idd heel raar. Ik heb meer dat m'n hoofd van binnen helemaal week wordt, maar een gevoel van vallen kan ik me ook prima voorstellen. Ik zou zeggen dat het kan komen door het feit dat je je bewustzijn van het concrete langzaam verliest, zodat je minder voelt dat je op je bed ligt.

Horn schreef:
Ik heb ook wel is gehad, als ik net begin te slapen en dan van m`n fiets val. En dan schrik ik wakker.

van je fiets?! overspannen

back to top
Dirk
LD4all lid
33
Researchers

Ja, of dat je droomt dat je op je stoel zit te wiebelen en opeens achteruit valt.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 9Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.