EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe gebruik jij je lucide dromen in het dagelijk leven?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 4Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-1-2005
LDs:

Hoe gebruik jij je lucide dromen in het dagelijk leven?
BerichtGeplaatst: Zo 01 Aug, 2004  Reageer met quote

IK zou graag willen weten hoe jullie je LUCIDE dromen gebruikt in het dagelijks leven.

Ik was vroeger best verlegen eigenlijk, toen ik begon te puberen, naarmate ik ouder werd en naar de middelbare school ging ging dat over, maar ik heb dat proces versneld door in mijn lucide dromen confrontaties aan te gaan, gesprekken aan te gaan etc. etc.
Wat kon me daar nou gebeuren, het was immers mijn droom en ik ben god in die wereld, ik heb alles in de hand.

handig hoor lucide dromen, eigenlijk zou het je met de paplepel ingegoten moeten worden, zoals je als peuter ook leert te praten, dan zou de wereld een stuk beter en vrediger wezen.

back to top
CoZ
CoZmonaut
LD4all lid
47
Laatst gezien: 10-2-2014
LDs:

Ik gebruik ze om lucide te leven... als spiegel om te leren dat je dat gevoel ook in het dagelijkse leven kan hebben. Een gevoel van hoog bewustzijn, ook al heb je ietsiepietsie minder controle in het dagelijkse leven. Die controle vind ik niet zo belangrijk, het gaat mij meer om het beleven van het nu.

Klein nadeeltje wat ik merk is mijn vergeetachtigheid, ik vergeet steeds meer kleine dingetjes en daar was ik al niet zo goed in.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
41
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

Re: Hoe gebruik jij je dromen in het dagelijk leven?

ThE_MaTRiX schreef:
IK zou graag willen weten hoe jullie je LUCIDE ..................................................... ..........
handig hoor lucide dromen, eigenlijk zou het je met de paplepel ingegoten moeten worden, zoals je als peuter ook leert te praten, dan zou de wereld een stuk beter en vrediger wezen.

Ik zit er eerlijk gezegd idd aan te denken om het hier ook met mijn zoontje over te hebben. Ik weet van mezelf dat ik graag toen al de dingen wist die ik nu weet. En misschien kan het hem helpen met eventuele toekomstige problemen.

Aangezien ik nog niet zoveel beinvloedbare LD's heb gehad, gebruik ik het nog niet echt. Maar wil het voor een hoop dingen gaan gebruiken. Ik zie LD's als een stap verder in mijn ontwikkeling.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
28
Laatst gezien: 10-10-2007
LDs:

dat zou ik erg goed vinden als je dat zou inbrengen bij je zoontje.
ik zou zeggen begin gewoon eens met een leuke droomtraining smile
vraag of hij kan herinneren wat hij droomt etc.

back to top
sterredag
daydreamer
LD4all lid
sterredag heeft een LD4all Quest gehaald!
41
Researchers
Laatst gezien: 24-6-2017
LDs: soms

Misschien dat als ik dat doe, ik het op het forum ga bijhouden.

Helaas heb ik mijn zoontje maar 1 x in de 2 weken een weekend bij me. (en is tie nu in zijn 3 weken vakantie bij zijn vader). Maar zodra hij er is ga ik eens kijken of tie daar interesse voor heeft. En dan zullen we zien smile

back to top
TaZ
Planeswalker
LD4all lid
Laatst gezien: 16-10-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 02 Aug, 2004  Reageer met quote

Ik ben benieuwd hoe een kind zou reageren op droomtraining. colgate

back to top
Qu
Founder
LD4all lid
Qu heeft een LD4all Quest gehaald!
44
Chat Mods
Researchers
Laatst gezien: 13-9-2017
LDs:

kiekeboe even wat off topic geklets ertussen uit geknipt

en anders moeten we wellicht een kinderen en LD topic starten of hadden we die al?

back to top
ThE_MaTRiX
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 15-1-2005
LDs:

pasQuale schreef:

en anders moeten we wellicht een kinderen en LD topic starten of hadden we die al?

Idd een goed idee, of die er al was weet ik niet, maar het klinkt goed.
Kunnen we misschien wat wijzer van worden, bijvoorbeeld kijken of kinderen die zich er voor interreseren vaker een LD kunnen hebben dan de wat ouderen.

FF een quote van mezelf, omdat ik daar heel ff op door wil gaan.
ThE_MaTRiX schreef:

Ik bedoelde hiermee, dat uhm..voorbeeld: een verkrachter/moordenaar zou in zijn dromen kunnen moorden of verkrachten en dus het in RL niet hoeven doen.
Zeer jammer dat hier zo weinig van bekend is, want als iedereen het wist en kon....in wat voor wereld had je dan geleeft.

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2010
LDs:

pasQuale schreef:

Yep die hebben we al wink

p.s. je moet me dringend eens leren hoe ik een link moet maken in een bericht, want dat kan ik nog niet.

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
LDs:

Re: Hoe gebruik jij je dromen in het dagelijk leven?

ThE_MaTRiX schreef:
IK zou graag willen weten hoe jullie je LUCIDE dromen gebruikt in het dagelijks leven.

Ik was vroeger best verlegen eigenlijk, toen ik begon te puberen, naarmate ik ouder werd en naar de middelbare school ging ging dat over, maar ik heb dat proces versneld door in mijn lucide dromen confrontaties aan te gaan, gesprekken aan te gaan etc. etc.
Wat kon me daar nou gebeuren, het was immers mijn droom en ik ben god in die wereld, ik heb alles in de hand.

Ik gebruik mijn LD's vooral voor mijn algemene ontwikkeling. En mijn algemene ontwikkeling begint met mezelf te leren kennen. Ook gebruik ik het voor mijn lucide droomschilderijen. Maar dan moeten het echt esthetische LD's zijn. Meestal hebben mijn LD's wel verband met mijn schilderijen.

Ik heb vroeger eens een topic geopend over kinderen en dromen. Even opzoeken, misschien zit er iets interessants tussen.

back to top
Owl
knotwilg
LD4all lid
33
Laatst gezien: 9-11-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 05 Nov, 2004  Reageer met quote

Ik probeer mijn dromen uit te werken in verhalen die ik aan het schrijven ben. Dat is leuk om te doen want je gebruikt eigenlijk je fantasie. Ook ben ik sterker geworden door mijn dromen. Ik was vroeger nogal bang uitgevallen. Doordat ik lucide ging dromen en mijn dromen mooi kon maken, was ik ervan overtuigd dat ik dat in het dagelijks leven ook kan doen. Dat heeft me sterker gemaakt. Ik ben nu minder bang om te dromen. Het heeft me wel geholpen.

back to top
Juniper Hecate
Lucide Dromer
LD4all lid
Laatst gezien: 16-11-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 14 Nov, 2004  Reageer met quote

Zelf gebruik ik ld om mezelf te leren kennen en om vragen te beantwoorden over het leven. De laatste tijd hoor ik de hele tijd van mensen die ik ken in mijn lucide dromen en meditatie's de zin 'het is zoals het is'. Ik weet dat deze zin belangrijk voor me is maar ik kan er maar niet bij op welke manier.

Juniper Hecate

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
28
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 15 Nov, 2004  Reageer met quote

en Hoe is het dan? wink5

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 15 Nov, 2004  Reageer met quote

Sylvain schreef:
en Hoe is het dan? wink5

Zoals het is. Ik denk dat ik dat zeer goed begrijp. Het leven is inderdaad zoals het is. De waarheid kan je vinden door de wereld fenomenologisch te aanschouwen, de wereld te benaderen zoals hij is en niet zoals we weten of denken te weten hoe de wereld is.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
28
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Nov, 2004  Reageer met quote

ik snap wat je bedoelt denk ik. Het is alleen tegenwoordig wel erg moeilijk lijkt me om haar écht goed te benaderen zoals het is, aangezien we de natuur aan het slopen zijn..

al kan je dan wel weer daarop zeggen dat "het gewoon zo is" dat de mens de natuur sloopt..
hmm lastig help!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 4Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.