EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe gebruik jij je lucide dromen in het dagelijk leven?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur  Bericht 
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
29
Researchers
Laatst gezien: 8-2-2012
LDs: nee, dank je

BerichtGeplaatst: Di 16 Nov, 2004  Reageer met quote

Als je de wereld volledig wil benaderen zoals ze is, lukt je dat alleen maar als je die toestand ook accepteert. Als je een andere toestand liever zou hebben of je ontevreden voelt over het huidige moment, benader je de wereld namelijk in je hoofd anders dan ze is.

back to top
Sylvain
Blood Guard
LD4all lid
24
Laatst gezien: 10-10-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 16 Nov, 2004  Reageer met quote

ja daar heb je gelijk in..
alleen heb ik dan sterk het gevoel dat "het zo niet hoort" tounge2
beetje stom..

back to top
Downcast
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 31-7-2006
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 28 Jul, 2006  Reageer met quote

Mijn lucide dromen geven mij een andere kijk op dingen in het leven. Sommige onderwerpen die erin voorkomen, sommige situaties geven mij een besef hoe het in het echte leven zou zijn, waardoor ik een ander beeld, of een extra beeld beter gezegd voor mijn keuzes. Ook gebruik ik het als een soort "vluchtwereld" om gewoon even te bekomen, en waar ik mijn fantasie op kan zoeken, aangezien ik graag fantasieverhalen schrijf, teken enzo, ik wil zeer graag adembenemende schilderijen maken met beelden uit lucide dromen enzo... Ik gebruik ze dus ook voor mijn ontwikkeling smile.

back to top
Spiritech
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 18 Okt, 2006  Reageer met quote

Ik gebruik o.a. lucide dromen maar ook gewone dromen om te weten te komen hoe ik tegen iets aankijk of hoe ik op iets reageer. En of ik daar tevreden over ben. In het dagelijks leven een bepaalde houding hebben kan ook weer de houding in een droom bepalen. Het is meer een wisselwerking. Ik streef naar het toenemen van een socialere en liefdevollere houding. Vandaar ook dat ik niet graag vecht of vernietig of afsnauw in een droom. Het zijn namelijk delen van onze eigen mentaliteit die we als ik-figuur buiten onszelf zien voorgesteld ik weet niet hoeveel mensen dat zich hier realiseren. Het zijn allemaal delen van onszelf die de ik-figuur buiten zichzelf plaatst om te bekijken en te leren kennen, die heus in staat zijn te leren en een goeie behandeling en ontwikkeling gegund zijn.

back to top
B.
^_^
LD4all lid
22
Laatst gezien: 15-3-2012
LDs: 20

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt, 2006  Reageer met quote

geweldig, ik vind het echt vet om dit soort dingen te horen van jullie. Als ik lucide dromen begin te krijgen dan zal ik cker over deze dingen gaan nadenken (doe ik nu al ^^, maar dan nog meer natuurlijk)

back to top
moinsQ
Dreamscaper
LD4all lid
22
Laatst gezien: 16-11-2008
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 24 Dec, 2007  Reageer met quote

Dah, zelfkennis verreiken! :F

back to top
Vipo
LD4all lid
LD4all lid
28
Laatst gezien: 30-12-2011
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jan, 2008  Reageer met quote

Ik ben pianist en componeer zelf veel muziek. Het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik in een LD een melodie hoorde. Een melodie die me meteen aansprak. Toen ik wakker werd kon ik me de melodie nog herinneren en heb ik 't meteen uitgevogeld op de piano. Ik heb er een compositie van gemaakt en 't lied valt erg in de smaak bij de mensen.

Ik hoop, naarmate ik meer gevorderd word met LD's, meer van deze situaties mee te maken.

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Chat Mods
Laatst gezien: 13-4-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 09 Jan, 2008  Reageer met quote

Vipo schreef:
Ik ben pianist en componeer zelf veel muziek. Het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik in een LD een melodie hoorde. Een melodie die me meteen aansprak. Toen ik wakker werd kon ik me de melodie nog herinneren en heb ik 't meteen uitgevogeld op de piano. Ik heb er een compositie van gemaakt en 't lied valt erg in de smaak bij de mensen.

Ik hoop, naarmate ik meer gevorderd word met LD's, meer van deze situaties mee te maken.

Erg mooi smile Een melodie uit je onderbewuste

back to top
Hendrik
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 26-2-2010
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Di 15 Jan, 2008  Reageer met quote

Voor mij zou de vraag zijn: ''Wat zou ik met mijn lucide dromen doen aangezien ik nog niet echt een lucidiaal persoon ben.

Ik zou ze allereerst gebruiken om losser te worden, ik ben een vrij gesloten persoon en doe weinig zonder erbij na te denken, ik ben gereserveerd. In mijn dromen kan ik eens lekker gek doen.

Ik zou ook mijn zelfkennis vergroten, praten met iemand ofzo, tja ik weet niet hoe je dat moet doen. Ik zou dan met iemand praten, iets zeggen wat ik in het echt niet durf ofzo.

back to top
WhiteMirror
Pre-release
LD4all lid
23
Laatst gezien: 19-3-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 16 Jan, 2008  Reageer met quote

ik "gebruik" lucide dromen eigenlijk voornamelijk om gewoon, zo veel mogenlijk onmogenlijke dingen (vliegen, door muren lopen, etc etc) te doen..
maar als ik daar zat van ben vind ik het ook wel leuk om te converseren met mensen uit mijn omgeving.. om te kijken hoe ze reageren op bepaalde dingen in mijn lucide droom.. en hoeveel dat dus overeenkomt met de (wakkere) werkelijkheid.. eigenlijk wil ik dus uitvinden hoeveel mijn onderbewuste "weet" van die mensen..
ook voer ik vaak gesprekken met mensen die ik nooit zou voeren, omdat ze er eigenlijk te "hard" voor zijn. ;^^ dit zorgt er vaak voor dat ik dit soort dingen gewoon in mijn hoofd "verwerk",, zodat ik niet in een pissige bui een mail ga sturen met alles waarvan ik vind dat ze het moeten weten erin (lukt niet altijd maar goed het helpt een beetje). mijn "personages" reageren dan ook precies zoals ik wil en dat zorgt vaak voor wat meer voldoening dan wéken ruzie over dezelfde issues..

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 3-3-2014
LDs: 420

BerichtGeplaatst: Vr 20 Jun, 2008  Reageer met quote

Mijn lucide dromen leren me heel veel over mezelf... vooral de quest over het levensboek en de angsten, hebben me doen nadenken. colgate
Verder gebruik ik het zowiezo ook om meer te weten te komen over mijn onderbewustzijn. Mijn (lucide) dromen zijn ook vaak mijn inspiratie voor schilderwerkjes, gedichten en verhalen.

Als ik later moeder wordt, zal ik mijn kinderen zeker ook meer leren over lucide dromen... ik vind het heel jammer dat de westerse wereld daar niet mee vertrouw is en/of ongelovig tegenover staat, nogtands vind ik het een heel goed concept om problemen op te lossen, inspiratie op te doen, etc. colgate

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Chat Mods
Laatst gezien: 13-4-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Jun, 2008  Reageer met quote

Dryalantha schreef:

Als ik later moeder wordt, zal ik mijn kinderen zeker ook meer leren over lucide dromen... ik vind het heel jammer dat de westerse wereld daar niet mee vertrouw is en/of ongelovig tegenover staat, nogtands vind ik het een heel goed concept om problemen op te lossen, inspiratie op te doen, etc. colgate

Staan mensen er echt zo skeptisch tegenover? Ik heb daar namelijk geen nare ervaringen mee. Ik heb wel meegemaakt dat het mensen totaal niet interesseert, maar niet dat ze me ronduit niet geloven. Bovendien geloof ik snel ook niet bovennatuurlijke dingen. Maar LD's heb ik nooit als zoiets vaags ervaren.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
29
Researchers
Laatst gezien: 10-11-2012
LDs: veel krijgen

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jun, 2008  Reageer met quote

Veel mensen weten gewoon niet van Lucide dromen. Ik heb net zoals drya het idee om later mijn kinderen hiermee op te voeden. Want ieder kind kan zeer eenvoudig lucide dromen. Het is absoluut een verrijking van je leven en ontwikkeling.

Ik wou dat ik zo opgevoed was sadblauw

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Researchers
Laatst gezien: 3-3-2014
LDs: 420

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jun, 2008  Reageer met quote

Dat wou ik ook Pseudos! (over mezelf dan lol)
Ja Ansie, de Belgen hier zijn veel sceptischer dan de Nederlanders, en dat ergert me wel vaker. wink
In velen hun ogen, lijkt het onzin, onmogelijk of abnormaal... Laat staan dat dromen een betekenis zouden hebben!

back to top
Oneironaut
Fortunafortesadiuvat
LD4all lid
Laatst gezien: 9-4-2012
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 30 Jun, 2008  Reageer met quote

"What is left over if I subtract the fact that my arm goes up from the fact that I raise my arm?" (Wittgenstein)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.