EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Hoe gebruik jij je lucide dromen in het dagelijk leven?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Auteur  Bericht 
LiesjeA
LD4all lid
LD4all lid
24
Laatst gezien: 3-3-2013
LDs: 5

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jan, 2012  Reageer met quote

Ik ben nog meer bezig met het onder controle krijgen van mijn lucide dromen. Vannacht had ik er weer een, maar het verdween erg snel.

Maar het is een leuke uitdaging en ik ben benieuwd wanneer ik een lange lucide droom krijg!

back to top
Dreamboy
LD4all lid
LD4all lid
16
Laatst gezien: 16-6-2012
LDs: 100

Re: Hoe gebruik jij je lucide dromen in het dagelijk leven?
BerichtGeplaatst: Zo 03 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik gebruik LD's om dingen te doen die je in de realiteit niet kunt doen, bv vliegen rijk zijn, de lotto 7 keer op rij winnen,...
Maar helaas duurt een LD bij mij maar 10 minuten ofzo. neutral

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-4-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 04 Jun, 2012  Reageer met quote

Ik gebruik mijn LD’s om de werkelijkheid beter te onderzoeken. Wetenschappers zeggen altijd dat je dingen empirisch moet testen, dus probeer ik zo veel mogelijk dingen uit in mijn dromen, en op basis daarvan bouw in dan een zo adequaat mogelijk beeld van de reële werkelijkheid.

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Wo 13 Feb, 2013  Reageer met quote

ik heb een wereld gecreëerd en nu ben ik gewoon "god" zegmaar, ik ben daar gewoon soms vermom ik mij als een van die mensen en dan loop ik rond en kijk wat er gebeurt... deze wereld gebruik ik om een kleine game te maken voor mijn opleiding, superhandig!

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 21-3-2014
LDs:

Wauw dat je dat kan! Ik kan het alleen in mijn fantasie, niet in mijn nachtdromen.

back to top
Nils
LD4all lid
LD4all lid
18
Laatst gezien: 4-4-2013
LDs: 3

heel veel oefenen tijdens de les, ik heb natuurlijk ook dat plaatje van mijn computer van die wereld, daar ben ik redelijk veel mee bezig, ik stel gewoon mijn klaslocaal voor me met mijn laptop open, dan kruip ik daar door in mijn wereld en voila!
heeft wel even geduurt hoor maar ik ben nu dus bezig met een 2e "wereld" wel lasig hoor maar het ik denk dat mijn schoolproject mij hierbij helpt! er zijn natuurlijk wel kleine verschillen maar omdat ik het meeste nu onthoud is de wereld ongeveer hetzelfde elke keer...

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 27-3-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Za 16 Feb, 2013  Reageer met quote

Fawn schreef:
Tot nu toe om mezelf uit te dagen. Er is veel doorzettingsvermogen voor nodig om het te leren. Ik vind het fascinerend om dingen te doen die hier niet kunnen. Je leert jezelf beter kennen. En ik gebruik lucide dromen ook om 's ochtends het gevoel te hebben van YESSS! Zo'n geweldig en vrolijk gevoel heb ik zelden, alsof ik de wereld wat beter aan kan of zo. Mijn dag kan dan zeker niet meer stuk. Wat zeg ik? De hele week. siiw

Twee jaar later reageer ik niet meer zo enthousiast na het hebben van een lucide droom, maar de rest klopt zeker nog wel. Voornamelijk het mezelf uitdagen. De laatste tijd verlang ik heel erg naar het contact maken met DC's. Ze zijn zo belangrijk voor me. Ik probeer er nog achter te komen hoe dit zo opeens komt maar dat valt niet mee.

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 7-3-2014
LDs: 4 gehad

BerichtGeplaatst: Di 19 Feb, 2013  Reageer met quote

Hoe bedoel je ze zijn belangrijk voor je? Het is alleen maar een product van je hersenen, maar goed daar zijn ook andere meningen over smile Ken(de) je ze ook in het echt ofzo?

back to top
Kyata
dagdromer
Moderator
Kyata heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 21-3-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 24 Feb, 2013  Reageer met quote

Het kan dat droompersonages je meer leren over jezelf, dus ik snap het wel al is het een 'product' van je hersenen. smile
Ik had ooit een hele fijne vriendin in mijn droom.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
19
Laatst gezien: 27-3-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Zo 24 Feb, 2013  Reageer met quote

Ik ''geloof'' (lees: weet) ook dat DC's alleen dingen zijn die je hersenen in elkaar hebben geknutseld. Oei, dit wordt moeilijk. Het is niet makkelijk uit te leggen wat ik bedoelde maar wat ik niet kon verwoorden. Maar ik ga het proberen, want in de tussentijd ben ik tot wat conclusies gekomen.

Kijk, ik ben dus iemand die een vorm van autisme heeft. Dus onder andere bang is voor vreemde mensen, niet veel praat met bekenden en met niemand oogcontact heeft behalve met gezinsleden. In lucide dromen heb ik daar totaal geen last van en kan ik juist heel makkelijk praten met DC's. Een arm om iemand heenslaan? IRL alleen gepland, voorzichtig, en dan nog alleen bij ouders/broertje of iemand dat huilt. In lucide dromen denk ik er niet eens over na en doe ik het gewoon, daar ben ik IRL niet toe in staat ook al wil ik vanbinnen wel en graag ook. Praten met mensen is zo ontzettend ingewikkeld terwijl het me in een lucide droom goed afgaat, zo wil ik zijn.

Verder heb ik geen flauw idee hoe ik mijn gevoelens tijdens & na in de buurt te zijn geweest met DC's moet uitleggen, dus daar begin ik nog niet aan. tounge2

Het lijkt me wel wat om hier een topic over te typen, maar waarschijnlijk zijn er geen of weinig andere autisten die hun ervaring(en) willen delen op dit forum, dus tsja.

back to top
Ansie
Little Dreamer
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Chat Mods
Laatst gezien: 13-4-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 01 Mrt, 2013  Reageer met quote

Fawn schreef:

Het lijkt me wel wat om hier een topic over te typen, maar waarschijnlijk zijn er geen of weinig andere autisten die hun ervaring(en) willen delen op dit forum, dus tsja.

Je kunt het best proberen, volgens mij hebben we veel leden met een vorm van autisme en ik denk ook dat die best wel zouden reageren ^^

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 7-3-2014
LDs: 4 gehad

BerichtGeplaatst: Vr 29 Mrt, 2013  Reageer met quote

Bedankt voor de uitleg, Fawn, LD moet voor jou dan extra geweldig zijn! Misschien leer je zo wel hoe je in het echt hier beter mee om kan gaan.

back to top
DC-Tess
Fulltime Dreamer
LD4all lid
18
Laatst gezien: 23-3-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt, 2014  Reageer met quote

Ik vind het altijd zóó vet dat je alles aan kan in je dromen. Dat je mensen in je dromen versteld kunt laten staan van wat je kunt, lekker vliegen, je eigen verhalen verzinnen etc. In nachtmerries de beste en slimste ontsnappingstechnieken bedenken, samen met anderen op avontuur. Door mijn LD's krijg ik meer zelfvertrouwen, ook in het echt. Ik weet dat er een wereld is waar alles mogelijk is. Dat geeft je echt een boost. ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 4 van 4Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.