|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
| Hartaanval?! of wat is dit? |
Geplaatst: Za 18 Jan, 2003 |
|
|
Ongeveer 2 keer in de maand heb ik iets van een heel rare uittreding. Ik weet dat dit iets te maken heeft met het komen in een droom vanuit de staat dat je nog wakker bent. Maar het lijkt alsof dit iets gevaarlijks heeft:
Op het moment dat ik in slaap val trekken mijn ogen dicht en beginnen er vage vormen voor mijn ogen te vormen. Daarbij komt een bonkend geluid. Na een paar seconden vliegen de vormen m'n ogen voorbij en het bonkend geluid wordt steeds harder. Na een tijdje lijkt het er op dat er een droom voor mij begint te vormen. Maar tegen die tijd wordt het geluid harder en harder, het licht feller, en m'n hart begint als een gek te kloppen. Ook wil ik dan gaan gillen en met m'n lichaam bewegen maar alles is verdoofd. M'n hart gaat zo snel kloppen dat het zeer begint te doen. Dan wil ik m'n ogen open trekken en het uitschreeuwen, maar het lukt niet. Na veel moeite lukt het me dan toch en ben ik half wakker. Want als ik weer bij bewust zijn ben heb ik de neiging om weer in slaap te vallen en dit proces te herhalen. Maar als ik me concentreer en langer probeer wakker te blijven dan ben ik eruit en kan ik daarna gewoon gaan slapen.
Nu probeer ik elke keer als ik dit heb het langer vol te houden om in een droom te komen, maar kan en (vooral) wil het niet, omdat ik dan denk dat ik een hartaanval krijg.
Maar ik wil nu weten of dit nu allemaal schijn en nep is, of het echt gevaarlijk kan zijn en werkelijk een hartaanval kan krijgen.
Help me?!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Zo 19 Jan, 2003 |
|
|
ik denk zelf dat de pijn in je hart je je verbeeld. oke misschien voel je het ook wel, maar ik denk dat dat je angst is voor het 'onbekende'.
als je zoiets weer hebt gehad en je wilt gaan slapen vraag dan of je gidsen je willen helpen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
| hartkloppen |
Geplaatst: Ma 20 Jan, 2003 |
|
|
Dat hartkloppen heb ik ook wel eens gehad, en dat was, ik kan me niet precies meer herrinneren waarbij. Ik denk ook bij zoiets als jij beschrijft. Ik denk dan ook dat het wel echt is, tenminste het voelde behoorlijk echt. Als ik probeer via bewust te blijven in een droom te komen, lukt het me ook nooit omdat ik ook altijd van dat suizen en bonken hoor en een boel felle beelden. Het wordt me dan allemaal wat teveel.Ze zeggen dat je het gewoon over je heen moet laten komen, en er niet op moet gaan letten, maar dat vind ik persoonlijk nogal moeilijk.
Oh ja, over dat verlamde gevoel, dat is sleep paralysis, dat betekend dat je al een heel eind was, het betekend dat je al in de REM was. Je lichaam wordt dan namelijk verlamd, al je spieren zijn slap. Ik heb dit weleens als ik net wakker wordt, dan is mijn lichaam nog in de REM slaap, maar ik zelf ben wakker geworden. Bij jou is het andersom, je bent nog wakker en je lichaam verkeerd zich al in de REM slaap. Je was dus echt al een heel eind!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 20 Jan, 2003 |
|
|
Bedankt!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Wo 22 Jan, 2003 |
|
|
Nico! De pijn in je hart is waarschijnlijk een enorme dosis adrenaline, die of vrijkomt door je ansgt of door een te sterke ontspanning van je hart!
Groet,
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| Nico |
Geplaatst: Do 23 Jan, 2003 |
|
|
Hallo hier ben ik weer. Toevallig heb ik vannacht weer een zelfde soort iets gehad, maar dan iets anders. Ik kreeg niet zozeer meer flitssen voor m'n ogen en ook geen hard gebonk. Maar tijdens dit hoorden ik nu allemaal stemmen. En ook volgde ik de raad op om het aan m'n gids te vragen, en ik kwam wel in een soort droom, eigenlijk meer een gedachte leek het wel. Het ging als volgt: Ik kwam terecht op mijn school en was me van alles bewust, maar het was niet helemaal helder omdat het leek dat het gewoon een gedachte was. Vervolgens rende ik naar het raam toe en wilde gaan vliegen, maar een akelige stem zei dat dat niet kon. Toen begon er weer een geluid op te zetten en ik maakte me eigen weer met moeite wakker. Tot misschien wel 10 keer toe ben ik weer zo in slaap gevallen, omdat ik nog steeds in die trance zat. Met één van die keren was m'n lichaam helemaal verlamd, maar ik had m'n ogen nog open en hoorde een luid maar mooi muziekje van een akoustische gitaar.
O ja, de pijn in m'n hard was er wel en ook in m'n lies. Ik heb ooit een liesbreuk gehad. Zo het dan aan kwetsbare in het lichaam liggen? Ik weet het niet, want ik heb eigenlijk geen kwetsbaar hart.
Nou, dit was mijn verhaal weer
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Tjonge wat een ideale basis om zelfhypnose toe te passen Nico...dan zou je zelf de controle kunnen nemen in zo'n trance. Ga er eens wat over lezen en met kleine stapjes toepassen...geeft je vleugels!
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Tjonge wat een ideale basis om zelfhypnose toe te passen Nico...dan zou je zelf de controle kunnen nemen in zo'n trance. Ga er eens wat over lezen en met kleine stapjes toepassen...geeft je vleugels!
Jeff
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
|
|
Ik heb ook volgens mij wel eens dat gehad, ik was in slaap aan het vallen, en dan net voordat ik ging 'uittreden' voelde ik ineens keihard gebonk in mn hele lichaam, en het leek alsof ik met mn hoofd op de maat van dat gebonk omhoog en omlaag ging. Maar niet dat mn hoofd verplaatste, maar hij wás in een keer daar en in één keer weer terug zeg maar. (lastig uit te leggen )
Maar wat jij beschreef lijkt me wel erg zeg, sterkte iig
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| Nico |
Geplaatst: Vr 24 Jan, 2003 |
|
|
Echt erg is het niet hoor. Eigenlijk geeft het wel een grote kick. Niet echt tijdens zo'n trance, maar erna als je nagaat wat er is gebeurd. Dan denk je zoiets van: wow gaaf!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Ma 02 Jun, 2003 |
|
|
Nico, ik heb steeds precies hetzelfde, behalve dat van de hartkloppingen dan. Bedankt voor de helpende woorden hier van de mensen, hopelijk heb ik er wat aan
- Xoalin
Mushotoku
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: pffftt...
|
|
Geplaatst: Di 03 Jun, 2003 |
|
|
Als je maar sterk genoeg gelooft dat het echt is, dan wordt het ook echt.. het is mogelijk om pijn gaan voelen als je hersenen denken dat het echt is... omdat pijn gewoon een impuls en protectie systeem is van je eigen lichaam.
Als het heel erg hevig is zou je misschien een hartaanval krijgen, maar ik denk niet dat het veel voorkomt.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Di 28 Aug, 2007 |
|
|
Hartkloppingen, heb ik ook weleens! In het begin vond ik het ook erg eng. Ik heb hier toen eens in een medisch blad iets over gelezen, dat ging over hardklppingen voordat je in slaap valt, helaas weet ik niet meer precies waar het aan kan liggen maar het had iets met zuurstof te maken, iig. niets kwaadaardigs.
Later toen ik me ging verdiepen in LD en uittredingen kwam ik dit ook vaker tegen en herkende het daar erg duidelijk in. Ik ben er iig. niet meer bang voor en laat het gewoon gebeuren, het doet idd. een beetje pijn, je voelt een soort van druk op je borst. Of het echt schadelijk voor je hart is zou ik niet weten maar dat zou je eens aan je huisarts kunnen vragen, misschien dat ik dat ook eens voor de zekerheid kan gaan doen;-) .
Maar het is idd. of je een hartaanval krijgt, ik was bang om dood te gaan maar op de een of andere manier bleef ik er wel redelijk rustig onder, misschien omdat ik me in een soort van slaaptoestand verkeerde. Ik heb het nu vaak gevoeld en leef nog steeds en heb verder geen hartklachten, ik denk zelf dat het geen kwaad kan. Maar zoals ik al zei, als je er niet gerust op bent ga dan even naar je huisarts dan weet je het zeker, gewoon voor jezelf.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
| Hartkloppingen |
Geplaatst: Do 30 Aug, 2007 |
|
|
Hartkloppingen
Hallo, ik ben nieuw, dus even kennis maken.
Het is mij enkele keren overkomen dat ik hartkloppingen voelde en vooral hoorde! Het leek een mengsel van een stoomlocomotief en een fietspomp op mijn oor. Vreselijk!
Nu weet ik dat op de rand van uittreding en terugkeer het lichaam in een bijna opwinding tot paniek reageren kan. De plotselinge activering is een soort schok. Bovendien neem je in astrale vorm veel heftiger waar. Dus ik ben niet bang meer.
Het kan wel een hartkwaal fataal worden, want het hart gaat een poosje hevig tekeer.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
27 |
LDs:
| | |
|
| Re: Hartaanval?! of wat is dit? |
Geplaatst: Do 20 Mei, 2010 |
|
|
| Nico schreef: |
Ongeveer 2 keer in de maand heb ik iets van een heel rare uittreding. Ik weet dat dit iets te maken heeft met het komen in een droom vanuit de staat dat je nog wakker bent. Maar het lijkt alsof dit iets gevaarlijks heeft:
Op het moment dat ik in slaap val trekken mijn ogen dicht en beginnen er vage vormen voor mijn ogen te vormen. Daarbij komt een bonkend geluid. Na een paar seconden vliegen de vormen m'n ogen voorbij en het bonkend geluid wordt steeds harder. Na een tijdje lijkt het er op dat er een droom voor mij begint te vormen. Maar tegen die tijd wordt het geluid harder en harder, het licht feller, en m'n hart begint als een gek te kloppen. Ook wil ik dan gaan gillen en met m'n lichaam bewegen maar alles is verdoofd. M'n hart gaat zo snel kloppen dat het zeer begint te doen. Dan wil ik m'n ogen open trekken en het uitschreeuwen, maar het lukt niet. Na veel moeite lukt het me dan toch en ben ik half wakker. Want als ik weer bij bewust zijn ben heb ik de neiging om weer in slaap te vallen en dit proces te herhalen. Maar als ik me concentreer en langer probeer wakker te blijven dan ben ik eruit en kan ik daarna gewoon gaan slapen.
Nu probeer ik elke keer als ik dit heb het langer vol te houden om in een droom te komen, maar kan en (vooral) wil het niet, omdat ik dan denk dat ik een hartaanval krijg.
Maar ik wil nu weten of dit nu allemaal schijn en nep is, of het echt gevaarlijk kan zijn en werkelijk een hartaanval kan krijgen.
Help me?! |
hoi hoi,
Ben net nieuw hier :)
deze morgen viel ik terug in slaap na eerst de botherhammen van men pleegdochter gemaakt te hebben,
en mijn hoofd begon verschrikkelijk te bonzen en te zoemen en dat begon erger en wilder te worden,
en ik wou wakker worden maar kon me niet bewegen het voelde als verlamt aan, en ik kon alles zien maar mijn lichaam niet bewegen, en ik ben in paniek geraakt uiteindelijk.
heb het nog eens meegemaakt en heb mijn man dan in paniek gebeld ;p het is eigenlik raar want allebei de keren ben ik telkens alleen thuis.
en dan begong ik te twijfelen was het niet een droom? maar het lijkt zo echt zelfs nu voel ik me nog zo sloom en een druk in mijn hoofd van dat zoemen,
ik heb direct op internet liggen zoeken met deze symptomen en kwam hier terecht,
zou het echt om een uitreding gaan???
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |