EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

OBE gevaarlijk?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Refive
LD4all lid
LD4all lid
21
Laatst gezien: 22-5-2015
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Wo 04 Jul, 2012  Reageer met quote

ik probeer bijna elke avond een OBE te krijgen. Kwil het onderzoeken en voordeel ervan gebruiken, nieuwe werelden ontdekken en te weten komen wat de waarheid is. Zelf geloof ik in reincarnatie of dat je geest na de dood op een andere wereld verder leeft. Er moet toch IETS na de dood zijn? Als je goed nadenkt begrijp je het. Ik zal in me DJ ook mijn toekomstige OBE s plaatsen.

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Refive schreef:
Er moet toch IETS na de dood zijn? Als je goed nadenkt begrijp je het.

Nee, dat hoeft helemaal niet. Als je goed nadenkt, begrijp je het wink

Maar even serieus: er hoeft helemaal niets na de dood te zijn, mensen willen dat echter wel heel graag geloven. Kijk maar naar religies: ze hebben allemaal een ander verhaal over wat er na je dood gebeurt. Maar als jij je prettiger voelt bij het idee dat de dood niet het eindpunt is, ga dan gerust je gang wink

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
30
Laatst gezien: 25-2-2015
LDs: 0

Tuurlijk is er een leven na dit leven.Anders zouden we er nu niet zijn.Ik geloof niet in toevalligheden zoals de wereld waar we nu in leven.Alles heeft een reden.Dat er niets is na de dood vind ik onzin , want waarom zouden we in deze wereld leven van alles moeten leren en gevoelens moeten ervaren zonder dat we er straks nog maar iets aan hebben omdat we dan heeeeeeel lang slapen?Ja Refive , er MOET ZEKER wel iets zijn na dit leven.Believe it smile

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

Ik geloof in re´ncarnatie omdat dit mij het meest aanspreekt en logisch lijkt, maar ik sta ook open voor andere mogelijkheden. Er is nou eenmaal geen bewijs voor het wel of niet bestaan van leven na de dood, dus ik ga niet blind op een bepaalde overtuiging af of proberen anderen van mijn mening te overtuigen.

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
30

Misschien krijg je wel vanzelf leven na de dood door erin te geloven , net al ld :)Gewoon elke nacht voordat je gaat slapen ofzo in jezelf zeggen 'er is leven na de dood' haha smile

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Joseph schreef:
Tuurlijk is er een leven na dit leven.Anders zouden we er nu niet zijn.Ik geloof niet in toevalligheden zoals de wereld waar we nu in leven.Alles heeft een reden.Dat er niets is na de dood vind ik onzin , want waarom zouden we in deze wereld leven van alles moeten leren en gevoelens moeten ervaren zonder dat we er straks nog maar iets aan hebben omdat we dan heeeeeeel lang slapen?Ja Refive , er MOET ZEKER wel iets zijn na dit leven.Believe it smile

Er is inderdaad een reden voor alles. Echter, de conclusie die jij trekt klopt van geen kant. Het is niet eens een logische stelling.

Je gaat er sowieso al vanuit dat het leven een doel moet hebben en dat we blijkbaar dingen moeten leren. Er is genoeg onderzoek gedaan om te verklaren waarom alles is zoals het is, of in ieder geval in wel gegronde speculatie. Menig religie of spirituele stroming heeft een beter uitgewerkte verklaring dan de pseudo-stelling die je noemt. Doe dan tenminste je best wink5

back to top
SpiritDreamer17
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-5-2014
LDs:

Zo, zo, niet zo gemeen. Ze hebben zojuist het Higgsdeeltje ontdekt. Dat wordt niet voor niets het goddeeltje genoemd. In tegenstelling tot wat de wikipedia pagina zegt is dit geen misleidende term. Het Higgsdeeltje is de drager van het higgsveld, wat overal in het Universum aanwezig is. Als je god gelijk wil stellen aan alles wat in het Universum aanwezig is, het geheel van alle fysische krachten, dan kan je gerust in een god geloven.

Er bestaan twee soorten partikels, krachtdragende partikels genaamd bosonen, en materiepartikels genaamd fermions. Door de higgsbosonen krijgen alle andere deeltjes massa.

Bosonen vliegen heen en weer tussen de materiepartikels en zenden elektromagnetische krachten uit. Een materiepartikel zoals een elektron zendt een boson uit. Het boson wordt teruggeduwd door het loslaten van de kracht, een beetje zoals een kanon terugdeinst na het afschieten van een kanonskogel. De krachtpartikel valt vervolgens samen met een ander materiepartikel en wordt door dat materiepartikel geabsorbeerd waardoor de richting van dat materiepartikel wijzigt.

Volgens QED, dat is de kwantumtheorie voor elektromagnetisme, en dat is dan weer de theorie achter alles van biologie en chemie, en dus ook van ons, zijn alle interacties tussen geladen partikels ľ dat zijn partikels die een elektromagnetische kracht gewaar worden ľ beschrijfbaar in termen van uitwisseling van fotonen.

Een foton is een lichtdeeltje. Wat wij licht noemen, is het beperkte spectrum van elektromagnetisme dat door ons waarneembaar is. Dat specifieke spectrum is door ons waarneembaar omdat de zon al 4,5 miljard jaar straling uitzendt. Het leven dat ontstaan is op deze aarde, is afgestemd op de straling die het frequentst voorkomt, datgene wat wij licht noemen dus.

Molecules, dat zijn de kleinste atomaire deeltjes die een geheel kunnen blijven, maken nieuwe verbindingen met elkaar en vormen samen prote´nen. Prote´nen vormen samen DNA. DNA maakt RNA en RNA maakt al de rest, ook de prote´nen die DNA maken. Alle deeltjes waaruit wij bestaan zijn ontieglijke keren hergebruikt en zullen dat nog ontieglijk veel keer blijven doen. DNA zorgt ervoor dat er telkens constructies ontstaan die beter in stand kunnen blijven dan de vorige.

Alles waar wij uit bestaan, zijn dezelfde bouwsteentjes die telkens opnieuw gebruikt worden. DNA slaat informatie op. Wij geven als mens aangeleerde informatie door via taal en schrift. Op basis van die informatie worden wij telkens kopieŰn van datgene wat er voor ons was, maar dan telkens anders. Als je dat hele proces re´ncarnatie wil noemen, dan kan dat zeker!

Ik heb wel mijn best gedaan siiw

back to top
Ambsi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 1-2-2015
LDs:

Dat is een beetje wat ik wou zeggen, maar dan veel cooler... Dus ik zwijg maar :3

back to top
Joseph
--DreamLife--
LD4all lid
30

BerichtGeplaatst: Do 05 Jul, 2012  Reageer met quote

Haha dat was pas een uitleg Spiritdreamer smile Hoi Ambsi , dat was precies wat ik bedoelde , alleen een veel kortere beschrijving

back to top
optimize
LD4all lid
LD4all lid
optimize heeft een LD4all Quest gehaald!
25
Laatst gezien: 24-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 05 Jul, 2012  Reageer met quote

SpiritDreamer17 schreef:
Zo, zo, niet zo gemeen. Ze hebben zojuist het Higgsdeeltje ontdekt. Dat wordt niet voor niets het goddeeltje genoemd. In tegenstelling tot wat de wikipedia pagina zegt is dit geen misleidende term. Het Higgsdeeltje is de drager van het higgsveld, wat overal in het Universum aanwezig is. Als je god gelijk wil stellen aan alles wat in het Universum aanwezig is, het geheel van alle fysische krachten, dan kan je gerust in een god geloven.

<...>

Dit is dus precies wat ik geloof, maar dan prachtig uitgelegd. Hulde! smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.