EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Onderwerp verwijderen??

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
19
Laatst gezien: 20-2-2014
LDs:

Onderwerp verwijderen??
BerichtGeplaatst: Wo 21 Sep, 2011  Reageer met quote

Hoe moet je dit onderwerp verwijderen??

Laatst aangepast door Tess_LittleDreamer op Di 12 Jun, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
23
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Wo 21 Sep, 2011  Reageer met quote

Ik snap je situatie, maar ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met mensen die je gaan benaderen met 'oh wijze' of 'oh indigo' of 'paranormaal begaafd kind!'. Deze mensen voelen zichzelf meestal belangrijk en voelen op de een of andere manier een drang jongeren te benaderen om nog eens dik aan te wijzen dat ze gevoeliger in het opmerken van bepaalde dingen dan andere mensen om hen heen. Beetje nutteloos als je het mij vraagt, en ook onuitgenodigd. Ze zijn trots dat ze jouw "gaven" doorhebben en moeten dat even outpointen.
Het is ook zonde dat ze termen eraan binden als 'indigo' en dergelijke. Naar mijn gevoel is dat vooral een new-age-y term die nogal een negatieve lading heeft bij veel mensen.

Maar goed, tot zover mijn gezeur over mensen die zijn zoals die vrouw die jij tegenkwam. Ik ben wel nieuwsgierig naar je ervaringen verder. Rond welke leeftijd was dat geesten zien het sterkst, en heb je dat onbewust of bewust uiteindelijk afgesloten? Praat je hier nog met andere mensen over, of vis je zelf een beetje van alles uit hoe je ermee om moet gaan?

back to top
19
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 23 Sep, 2011  Reageer met quote

Jaa inderdaad ik snap wat je bedoeld ik schrok er zelf best wel van..
En ik heb al helemaal niet het idee dat ik zoiets ben eigenlijk, het kwam een beetje heel erg opvallend overdreven over vond ik.. xd

Maarja, het moest eerst nog ff tot me door dringen want ik wist niet zo goed wat ik er van moest denken eigenlijk

Op welke leeftijd het sterkste was hmm moet ik even nadenken..
Volgens mij was het het sterkst rond de leeftijd van 7/8 jaar..
Vooral als ik bij me vader kwam had ik heel veel last van die geest verschijningen en ik werd soms ook helemaal gek.

Vooral 's nachts zag ik allemaal schaduwen in me kamer die met mij probeerde te communiceren want ze maakte bepaalde geluiden die heel eng waren.
Maar niet alleen 's nachts ook overdag, en hoorde ik ook iemand telkens mijn naam roepen.
Ik had wel 1 ''bescherm engel'' zeg maar die dan naar me toe kwam en me een gerustgesteld gevoel gaf..
Ik weet niet precies wat het was maar het was heel fijn.

Ik heb het inderdaad op een gegeven moment afgesloten omdat ik dat echt niet meer aan kon want ook op de basisschool zag ik geesten, ik zag bijv. altijd een meisje in de wc die tegen me zei dat ze wou spelen en die later ook in de klas naar me toe kwam en dan gilde ik de hele boel bij elkaar..
Ik heb daarna heel vaak in mezelf gezegd ''ik wil het niet meer, laat het ophouden, ik wil geen geesten meer!'' Ik kruiste me armen dan ook op me lichaam zodat ik beschermd was dacht ik.
Dat is wel gelukt want het is steeds minder geworden en nu zie ik gelukkig geen geesten meer maar ik kan nog wel bepaalde aanwezigheden voelen of af en toe hoor ik me naam nog wel eens maar dat is ook alles

Sinds me 10e jaar ongeveer kan ik aura's zien wat ik best wel gek vond aan het begin, dus dat zei ik ook tegen me moeder ''Mama ik zie rare kleuren om mensen heen!''
Maarja die dacht: ''Oohh die fantasie ook van dat kind'' Wat ik me goed kan voorstellen hoor xD

Ik heb later gelukkig nog een meisje ontmoet die hetzelfde had als mij en ik trek best wel veel met haar op en we leren elkaar veel dingen, maar ze woont wel een beetje ver weg jammer genoeg..

Dus eigenlijk heb ik niet echt steun van me ouders want die vinden het paranormale maar onzin en ze hebben echt geen idee dat ik deze gaven echt heb, wat ik best wel jammer vindt maarja het is niet anders.. ^^

Ik weet zelf wel beter!

Heb jij ervaringen met iets??

back to top
Emily
Girl Anachronism
LD4all lid
23
Researchers
Laatst gezien: 7-5-2013
LDs: Quite some.

BerichtGeplaatst: Zo 25 Sep, 2011  Reageer met quote

Genoeg ervaringen, maar niet dingen waar ik zo makkelijk open op een forum over praat, haha.

Zonde om te horen dat je ouders je verder niet in steunen. Geloven ze je ook werkelijk niet, of heb je ze verder nooit durven te benaderen erover (naast die keer over die aura's) ?

back to top
Kai
LD4all lid
LD4all lid
34
Laatst gezien: 21-4-2013
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Jan, 2012  Reageer met quote

Indigo zien per definitie niet aura's, ben zelf indigo/hsp en kan geen aura's zien, ik voel wel alles en ben me bewust sinds ik een kleuter was, alleen toen bestonden de termen helaas niet dus werd je gelabeld als moeilijk kind.

Maar om op je vraag te komen, I' am 1 8D

back to top
19
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 15 Jan, 2012  Reageer met quote

Okee fijn dat je het zo zeker weet! ^^
Maar ik moet je wel even op het aura gedeelde corrigeren.
Want de term ''Indigo'' komt eigenlijk van de kleur van de aura van dat persoon.
Mensen die ''Indigo'' zijn hebben vaak een indigo achtige aura.
Die kunnen zijzelf (of anderen) bij die persoon zien en dan ben je dus eigenlijk een indigo..
Maar indigo zijn heeft vaak te maken met dat je ''de wereld wilt veranderen''.
Je bent het zat hoe het in deze maatschappij gaat en wilt het dat ook drastisch veranderen. En daar ben je ook heel hard mee bezig.
Aan de andere kant hebben indigo's vaak paranormale gaven.
En weten dan ook heel veel van de andere wereld.
Maar om jezelf echt Indigo te kunnen noemen is de kleur van je aura wel het belangrijkst. Want naar die kleur gedraag je je ook.

Ikzelf heb nou niet echt een indigo kleurige aura (mede omdat ik me heb afgesloten voor bijv. het geesten zien).
Dus nee ik ben geen indigo ^^
Maar ik wil mezelf zowieso ook niet in een hokje plaatsen wink

back to top
BeRightBack
(Brb123)
LD4all lid
34
Laatst gezien: 5-6-2012
LDs: 73

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jan, 2012  Reageer met quote

Emily schreef:
Ik snap je situatie, maar ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met mensen die je gaan benaderen met 'oh wijze' of 'oh indigo' of 'paranormaal begaafd kind!'. Deze mensen voelen zichzelf meestal belangrijk en voelen op de een of andere manier een drang jongeren te benaderen om nog eens dik aan te wijzen dat ze gevoeliger in het opmerken van bepaalde dingen dan andere mensen om hen heen. Beetje nutteloos als je het mij vraagt, en ook onuitgenodigd. Ze zijn trots dat ze jouw "gaven" doorhebben en moeten dat even outpointen.
Het is ook zonde dat ze termen eraan binden als 'indigo' en dergelijke. Naar mijn gevoel is dat vooral een new-age-y term die nogal een negatieve lading heeft bij veel mensen.

Inderdaad ja. Op zich heb ik niks tegen kinderen die denken gevoeliger te zijn voor bepaalde dingen, maar als ik die forums lees met ouders en hun "super bijzondere gevoelige indigo-kindjes'' dan krijg ik echt overal jeuk. Van die ouders die zo graag willen dat hun kind speciaal is dat ze 'irritant, vervelend, concentratie stornis & druk' opeens uitleggen als 'hyperintelligent, gevoelig en speciaal wonderkind', terwijl ze gewoon een dertien in een dozijn kind hebben.

En dan die vragenlijstjes op internet om te testen of je 'nieuwe tijdskind' bent....

Bij saaie gesprekken heb ik de neiging om mijn gedachten te laten afdwalen. Ja
Zit je wel eens te dagdromen? Ja
Vind je het leuk nieuwe dingen uit te proberen? Ja
Heb je moeitje iets af te ronden als de uitdaging er vanaf is? Ja
Als ik met routineklussen bezig ben, voel ik mezelf vaak half slapend? Ja (duh ze noemen 't niet voor niets slaapverwekkend)
Ik heb moeite om me lang op iets te concentreren als 't niet tot mijn verbeelding spreekt. Ja
Als ik iets leuk of interessant vind, dan heb ik heb de neiging om me daar helemaal in vast te bijten en er het liefst uren achter elkaar mee bezig te zijn. Ja
Mijn stemmingen kunnen sterk wisselen van heel erg positief tot heel erg negatief. Ja

Gefeliciteerd u bent een nieuwe tijdskind........net als 6 miljard andere mensen op deze planeet.....ZUCHT!

back to top
Tyharo23
LD4all lid
LD4all lid
Tyharo23 heeft een LD4all Quest gehaald!
32
Laatst gezien: 17-7-2012
LDs: De tel kwijt

BerichtGeplaatst: Do 02 Feb, 2012  Reageer met quote

BeRightBack schreef:

En dan die vragenlijstjes op internet om te testen of je 'nieuwe tijdskind' bent....

Bij saaie gesprekken heb ik de neiging om mijn gedachten te laten afdwalen. Ja
Zit je wel eens te dagdromen? Ja
Vind je het leuk nieuwe dingen uit te proberen? Ja
Heb je moeitje iets af te ronden als de uitdaging er vanaf is? Ja
Als ik met routineklussen bezig ben, voel ik mezelf vaak half slapend? Ja (duh ze noemen 't niet voor niets slaapverwekkend)
Ik heb moeite om me lang op iets te concentreren als 't niet tot mijn verbeelding spreekt. Ja
Als ik iets leuk of interessant vind, dan heb ik heb de neiging om me daar helemaal in vast te bijten en er het liefst uren achter elkaar mee bezig te zijn. Ja
Mijn stemmingen kunnen sterk wisselen van heel erg positief tot heel erg negatief. Ja

Gefeliciteerd u bent een nieuwe tijdskind........net als 6 miljard andere mensen op deze planeet.....ZUCHT!

Nou...6 miljard is wel erg overdreven...anders zouden dergelijke kenmerken niet als afwijkend gezien worden... wink5
Om specifieker te zijn...bij officiële psychologische testen krijg je dat soort vragen ook voorgeschoteld...en als je "ja" op die vragen beantwoord is de kans (zeer) groot dat je de stempel AD(H)D krijgt...

De eerste vragen duiden op een concentratiestoornis ("negatief" effect) en de een na laatste vraag heeft betrekking op hyperfocus (positief effect...iig de reden waarom veel AD(H)D'ers liever niet behandeld willen worden)...
Negatief ook tussen aanhalingstekens want dat heeft altijd nog vooral te maken met hoe in deze maatschappij daarmee omgegaan wordt...er tegenaan gekeken wordt...
Met name in het onderwijs...waar van kinderen verwacht wordt dat ze die aandacht wel kunnen vasthouden zelfs al vinden ze er niks aan (en de meeste kinderen lukt dat ook zonder al teveel moeite)...kan het een probleem opleveren...

Ik denk persoonlijk dan ook dat de term indigo vooral bedoeld is als een soort van tegenbeweging op dat...om het idd van iets negatiefs tot iets positiefs om te vormen...
Wat op zich vrij nobel is...en niet eens onterecht...maar daar kan je natuurlijk ook wel een beetje in doorslaan... tounge1

back to top
Water
helder
LD4all lid
Water heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 7-11-2014
LDs: driemiljard

BerichtGeplaatst: Ma 27 Feb, 2012  Reageer met quote

Ik denk ook dat het een logische tegenbeweging is na een periode waarin een beetje speelsheid al ADHD werd genoemd. Ik heb dan liever een term als indigo-kind dan dat ouders hun kinderen bij wat levendigheid gelijk verdoven met ritalin.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het gelijk gezond vind.. Het is weer het andere uiterste (wat vaak zo gaat met tegenbewegingen) Ik denk dat in zo goed als alle gevallen ouders zo'n label op hun kind plakken vanuit een gevoel van "competitie" met andere kinderen. Zij hebben "maar een gewoon" kind maar ik een indigo wonderkind. En om niet achter te willen blijven zullen andere ouders ook hun kind ook graag als indigo zien.

In beide gevallen wordt er iets belangrijks genegeerd en dat is je eigen kind als individu bijzonder vinden, omdat het je eigen kind is. Ik vind het jammer dat er veel ouders zijn die dat niet genoeg lijken te vinden.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
20
Laatst gezien: 1-7-2013
LDs: 36

BerichtGeplaatst: Wo 29 Feb, 2012  Reageer met quote

Nieuwetijdskinderen ... tsja, ik weet er te weinig vanaf om mijn mening daarover zomaar te geven. Ik wou wel even vermelden dat een ADHD'er geen modeziekte aangepraat is. Het is niet zomaar leuke dingen uitvinden, of wat wegdromen in de les. Kom maar bij mij kijken op het speciaal onderwijs, vooral bij personen in de onderbouw merk je het van een kilometer afstand. Je houd het er geen vijf minuten bij uit. wink

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.