|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
| Bang om te dromen! |
Geplaatst: Do 27 Mrt, 2003 |
|
|
Soms ben ik bang om te gaan dromen. Ik durf dan niet te gaan slapen. Ik ben altijd zo bang om slaapverlamming te krijgen.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Iezbibbediebabbedieboe!
 |
|
|
|
LDs:
Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, Europa, de Aarde, het Heelal, Dromenland | | |
|
|
Geplaatst: Vr 28 Mrt, 2003 |
|
|
Slaapverlamming? Sorry, wat is dat...?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
| slaapverlamming |
Geplaatst: Za 29 Mrt, 2003 |
|
|
Ik begrijp dat je het niet leuk vindt om slaapverlamming te krijgen, maar probeer dat gevoel van je af te zetten, want als je elke avond denkt: 'Als ik maar geen slaapverlamming krijg', dan krijg je het denk ik juist! Als je er niet aan denkt, en gewoon lekker ergens anders aan denkt voordat je gaat slapen heb je veel meer kans om geen slaapverlamming te krijgen.
Trouwens, ik zou juist graag een slaap verlamming willen krijgen, je kunt er goed gebruik van maken om uit je lichaam te gaan of in een lucide droom te stappen. Verder vind ik het wel een grappig gevoel. Ik weet dat je er soms enge ervaringen bij kan hebben, wat jij waarschijnlijk ook hebt, maar het kan ook een prettige ervaring zijn.
Je kunt makkelijker uit een slaapverlamming komen door je helemaal te ontspannen en dan voorzichtig een vinger te bewegen.
Oh ja, Iesze, slaapverlamming is wakker worden in de nacht, maar je lichaam is nog niet wakker. Je bent dan wel bij bewustzijn, maar je lichaam is nog in de REM-slaap dus al je spieren zijn dan verlamt. Meestal duurt dit maar eventjes, sommige mensen hebben het langer. Sommige mensen ervaren enge dingen, zoals een schim die ze door de kamer zien lopen en op hun af komt, maar de meeste mensen hebben hier geen last van en vinden slaap verlamming helemaal niet eng. Als je zoekt op het forum naar het woord slaapverlamming of sleep pararlysis dan kom je er wel meer over te weten.
Groetjes Sanne
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Zo 30 Mrt, 2003 |
|
|
Maar als je slaapverlamming hebt. Ben je dan wakker of droom je dan nog? Die schim die je kamer in loopt. Is die echt of is dat niet echt? En ik weet dat ik droom tijdens slaapverlamming, maar ik kan echt niets doen ABSOLUUT NIETS!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Iezbibbediebabbedieboe!
 |
|
|
|
LDs:
Woonplaats: Rotterdam, Zuid-Holland, Nederland, Europa, de Aarde, het Heelal, Dromenland | | |
|
|
|
|
Ik denk dat je, verlamd of niet, als je een schim door de kamer ziet lopen droomt... Maar je kan het je natuurlijk ook verbeelden, als je het zo eng vindt dat je niks kan bewegen kun je juist dingen gaan verbeelden... Je zou het kunnen testen, als je al wat ervaring hebt met lucide dromen en je kan dan ook echt je hele droom beheersen kun je tijdens die slaapverlamming tegen jezelf zeggen dat je alles weer kan bewegen (verzin er een leuke reden voor...) en dat ook echt geloven. Als dat lukt ben je of in een lucide droom, of je lichaam is nu echt wakker geworden. Als het niet lukt heb je een "echte" slaapverlamming, of je kan nog niet goed genoeg met lucide dromen omgaan... Tsja...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
|
|
kwist nie eens dat t bestond.. maar ik weet nog wel meer niet van lucide dromen.... lol
TIPS ?
Ron
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Ma 31 Mrt, 2003 |
|
|
De schim is zo echt als je fantasie.
Ik denk dat het allemaal met verbeelding heeft te maken. In ieder geval ik heb er wel verhalen over gehoord, maar ik heb van niemand gehoord dat ze ook werkelijk iets zijn aangedaan door die schim.
Slaapverlamming kun je misschien een beetje vergelijken met hypnagogische beelden. Je ziet dan dingen die er niet zijn net nadat je wakker geworden bent. Dat komt omdat je geest nog half in slaap toestand is. Dan zie je dus de werkelijkheid en dingen die er niet zijn door elkaar. Zo kan het ook zijn met slaapverlamming, alleen ga je een stapje verder. Ook je lichaam is nog in de REM-slaap.
Maar een vraag aan aquapolis: Heb je meegemaakt dat je zo'n schim zag dan?
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Za 05 Apr, 2003 |
|
|
het is inderdaad zo dat je droom en de werkelijkheid door elkaar gaan werken en schimmen gaat zien, dode mensen, etc
aquapolis>>> je bent bang voor een slaapverlamming, uit ervaring of heb je er nog nooit 1 gehad, heb je er een gehad, vertel er dan aub over, ik ben benieuwd!!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Zo 06 Apr, 2003 |
|
|
Ja, ik heb ze soms:
Je ligt in je bed en hoort geluiden (keihard) van wezens en ik hoor ook soms een kerkklok! Dan hoor ik voetstappen op de trap die steeds dichterbij komen. Je probeert je te verzetten, maar je bent helemaal verlamd. Dan komt er een schim je kamer binnen dan ben je echt zo ontzettend bang. Meestal wordt ik dan wakker, maar 1 keer niet en toen stond hij voor me. Hij was gewoon helemaal zwart. Toen werd ik wel wakker. Echt waar het is zooo beangstigend!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Ik weet dat het moeilijk is, maar confronteer je "zwarte schim", als je dat doet zal hij vast en zeker in iets positiefs veranderen. Bij sommige zijn hun angsten hun droom vrienden geworden. Je kunt ook vragen waarom hij achter je aan zit (alleen als je lucide bent natuurlijk ). Meestal een beetje vage reden, maar je bent er niet meer bang voor. Ik had ook ergens gelezen dat iemand (was het nouw Q of T-Pex ) een duitste soldaat achter zich aan had. Toen hij/zij dit vroeg waarom hij achter haar/hem aanzat. Werd het een meisje die zei: Ik ben je angst voor het onbekende. (Als het iemand anders dan Q of T-Pex was, sorry )
Zo zie je maar weer, probeer je angsten te confronteren
-Nexz
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Aha, misschien heb ik daar wat aan! Bedankt!
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Bij slaapverlamming zal dat moeilijk gaan denk ik... dan ben je namelijk verlamd.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
Iezbibbediebabbedieboe!
 |
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Kun je tijdens een slaapverlamming dan echt helemaal niet bewegen? Als je ook je lippen niet kan bewegen kan je inderdaad niks vragen aan zwarte schimmen...
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
Alleen je ogen volgens mij. Want je zit nog in de REM-en dat betekent ook dat je met je ogen heen en weer beweegt.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
| | |
|
|
|
|
Als je lucide bent kan het wel, want dat betekend dat je droomt. Maar dan is het natuurlijk geen slaapverlamming meer, dan droom je dat je er een hebt.
>> Er zou mij trouwens niks leuker lijken om te zien hoe die schim reageert als je vraagt wat ie in g*ds naam in je kamer doet en of ie dat zwarte kleed es van em af trekt <<
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |