EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Regressie

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
Laatst gezien: 14-7-2005
LDs:

Regressie
BerichtGeplaatst: Vr 27 Mei, 2005  Reageer met quote

Ik las laatst dat je via lucide dromen ook evt 'vorige levens' kan benaderen of iig kan tijdreizen. Mensen hier ervaring mee?

Ik geloof verder niet in reincarnatie en heb geen onverwerkt verleden ofzo maar ik denk dat er in ons brein wel uithoeken zitten die interesant zijn om te ontdekken.

Op (ik dacht) zondagavond is er een wekelijks programma over regressie. Mensen gaan onder hypnose (geloof ik) en beschrijven dan een persoon in een ander tijdperk. Vervolgens gaan ze op zoek naar die plekken. Heel nuchter allemaal maar toch met frappante resultaten.

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

Tijdreizen kan, maar denk niet dat je ook echt aan het tijdreizen bent, want dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb een keer in een ld een aantal vorige levens gezien, maar de vraag is natuurlijk of dat ook echt zo is. Je kan het niet bevestigen zonder feedback uit het wakende leven.

Zoals ze bv in dat programma proberen te doen.

back to top
Mij
Lieve droomster
LD4all lid
25
Laatst gezien: 4-4-2012
LDs:

Ik heb dat programma wel eens gezien, en vroeg me ook af of dat wel kan..
Aan de ene kant zullen die mensen dat echt niet zo kunnen spelen, aan de andere kant zullen er wel veel dingen uit die film zijn geknipt omdat ze niet klopten ofzo?

Ik weet niet goed wat ik moet denken

back to top
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
LDs:

Repression schreef:
Tijdreizen kan, maar denk niet dat je ook echt aan het tijdreizen bent, want dat is natuurlijk niet zo.

Ik heb een keer in een ld een aantal vorige levens gezien, maar de vraag is natuurlijk of dat ook echt zo is. Je kan het niet bevestigen zonder feedback uit het wakende leven.

Zoals ze bv in dat programma proberen te doen.

Was er nog een speciale manier om dat te ervaren?

Ik weet dat het niet echt tijdreizen is al moeten we niet vergeten dat tijd NIET iets statisch is.

Ook MET feedback moet je je de betekenis afvragen. Wat Zij al aangeeft (of is het altijd Mij whatsthat ), het is moeilijk te bepalen wat er van te vinden. Ik denk zeker niet dat het nep is maar probeer het te accepteren als kwaliteit van onze geest zonder het echt te snappen of er een verklaring voor te vinden/geven.

back to top
Horn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-10-2005
LDs:

Tijdreizen is in theorie echt wel mogelijk hoor. Het is zelfs al eens gebeurd. Een astronaut is 0,00nogwat seconde terug in de tijd geweest.

back to top
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
LDs:

Volgens mij was ie niet terug in de tijd geweest maar ging ZIJN tijd niet gelijk op met de tijd op aarde. Bij terugkomst had hij dus een andere tijd op zijn horloge. Alles is relatief, en tijd is gekoppeld aan snelheid. Op aarde is die constant.

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2005  Reageer met quote

Het programma wat Onyx bedoelt heet: Wie was ik
en is terug te kijken op www.uitzendinggemist.nl
Ik kijk het zelf ook altijd! ^^

back to top
Onyx
dreamcharacter
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2005  Reageer met quote

Yep. Afgelopen zondag vond ik het niet zo sterk.

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jun, 2005  Reageer met quote

Hmm heb even die uitzending gekeken, maar vond het idd best irritant in elkaar gezet. Als kijker betrap ik mijnzelf er heletijd op dat zo'n gebouw idd lijkt op het gebouw dat je in die 'flashback' stukjes ziet..

slaat natuurlijk nergens op, want het is precies hetzelfde gebouw in dezelfde tijd. Wel iets om beetje aan te ergeren, want zo word je onbewust toch overgehaald.

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-9-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun, 2005  Reageer met quote

Jah, leuke serie..en heel vreemd. Maar ik heb er een theorie over wink

Paar dingen die ik heb ontdekt tijens het kijken:

-Het is altijd tussen 1720/1850

-Ze zijn altijd van hetzelfde geslacht

-Ze hebben nooit de naam goed van degene die ze zeggen te zijn.

-Het speelt altijd in de buurt af (frankrijk, engeland, duitsland)

Dit zijn de overeenkomsten, en bij de laatste bleek de vader van die vrouw uit Duitsland te komen terwijl haar verhaal over Berlijn ging.

Ik denk dat bepaalde herinneringen aan het nageslacht door kunnen worden gegeven. We weten weinig over DNA en zo en dit is niet uit te sluiten. Wel zal dan heel wat veranderd moeten worden en onderzocht, maar het is niet onmogelijk..

Dit is de enigste wetnschappelijke verklaring die ik heb

Maar, misschien is het wel wat ze beweren? misshcien is het echt?

Who knows ^^

back to top
Daniel
LD4all lid
LD4all lid
28
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2007
LDs:

Dannydeman schreef:
Jah, leuke serie..en heel vreemd. Maar ik heb er een theorie over wink

Paar dingen die ik heb ontdekt tijdens het kijken:

-Het is altijd tussen 1720/1850

-Ze zijn altijd van hetzelfde geslacht

-Ze hebben nooit de naam goed van degene die ze zeggen te zijn.

-Het speelt altijd in de buurt af (frankrijk, engeland, duitsland)

Dit zijn de overeenkomsten, en bij de laatste bleek de vader van die vrouw uit Duitsland te komen terwijl haar verhaal over Berlijn ging.

Who knows ^^

Laatst ook een man uit Noorwegen hoor.
En de naam is niet altijd verkeerd denk ik, misschien zijn die graven allemaal niet meer bewaard gebleven.
De laatste uitzending was wel heel appart hoor!
met die chocolaterie!, zoiets verzin je toch niet!

back to top
Dannydeman
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 5-9-2007
LDs:

Ja, die vond ik ook heel erg goed, de beste aflevering van allemaal. Die van die boer was ook heel erg goed. Vooral met dat testament ^^

Je kan er je conclusies uit trekken, maar dat kan je beter niet te snel doen. Want je weet maar nooit..

back to top
Adrienne
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 5-1-2012
LDs:

Tijdreizen
BerichtGeplaatst: Di 04 Okt, 2011  Reageer met quote

Ik heb hier inderdaad ervaring mee. Bij het item " vallen/ schok " heb ik al aangegeven dat ik vaak ergens heen vlieg... Echter dat vliegen gaat regelmatig enorm snel ( gevoelsmatig minstens met de snelheid van licht).

In mijn dromen buig ik mij vaak over lastige dilemma's en zaken die mij bij wakkere bewustzijn niet lukken ( zaken die je normale verstand ver te boven gaan) Op de een of andere manier werken mijn hersenen daar heel anders. Ook ben ik daar vaak in gesprek met anderen over allerlei zaken.

Tot nu toe had ik nooit een ervaring ten aanzien van tijreizen , maar recentelijk sprak ik in een droom met andere personen over een andere " tijddimensie" , tijden die naast elkaar gelijktijdig bestaan en waarbinnen wij in onze dromen vrij kunnen bewegen. Overigens zijn het wel droomwerelden waar ik het nu over heb. Gek genoeg sprak ik dus met anderen in mijn droom over een andere tijddimensie waar ik vandaan kwam. Al lange tijd geloof ik dat we in onze dromen naar andere dimensies reizen, maar dat dit ook kan in verschillende tijdzones, natuurlijk ga ik hierbij op mijn gevoel en droomervaring af....

Is er iemand die net als ik droomreizen maakt... Naar verschillende plekken/ dimensies/ en wellicht ook in verschillende tijddimensies, soms zelfs na elkaaren door elkaar heen in dezelfde droom. En daar dan in de droom volledig bewust van zijn. Ben benieuwd naar andere ervaringen in deze,

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.